Onkohan mahdollista tehdä vaihto Multitronic laatikosta Tiptronicciin? Tai vielä mieluimmin manuaaliin? Auto on 10/06 rekattu 1.8t, multitronic-automaatilla ja on koriltaan,tekniikaltaan ja sisätiloiltaan ihan pirun hyvin pidetty enkä haluaisi siitä luopua mutta olen ruvennut ihan vakavissani tuota laatikon vaihto mahdollisuutta pohtimaan.. Jos joku voisi kertoa,neuvoa miten iso töinen homma se olisi ja mitä muutoksia esim.manuaalin liittämisestä seuraisi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4:sen multitronic laatikon vaihto manuaaliin..
Collapse
X
-
Tuossa on just oma projektikertomus vastaavasta menossa https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...t-the-retrofit
Manuaaliksi vaihtamisessa on myös omat hommansa, äkkiseltään tulee mieleen vaihdelaatikon lisäksi
vauhtipyörä + kytkinasetelma
kytkinpoljin + letkut
vaihdekepin + mekaniikan vaihto
eculle muutos, menee varmaankin koodauksella (mahdollisesti nopeustietoa varten sähköjen muokkausta ym.)
-
Voin kyllä käsi sydämmellä kertoa että tämä joka löytyi aivan sattumalta vielä on todellinen HELMI. Ajettu vain 212Tkm viim.vuoden sisällä uusittu vielä koko alusta (Iskarit,tukivarret joka kulmaan,kaikki puslat vakaajasta jne,jne),jarrut. satuloineen eteen ja taakse. Huollettu niin hyvin ja täsmällisin välein,leimat jokaisesta huollosta jotka kaikki tehty Audi-centerillä.Ruosteeton, hienolla mustalla maalipinnalla,sisältä valehtelematta uuden veroinen. Ostin auton viikko sitten (6.3) ja olen ajellut sillä nyt noin 600km ja tuo Multitronic toimii huollon mukaan kuin olisi uusi tai täys korjattu Multi, tämä oli kyllä löytö!! Enkä ole enää niin kiireessä vaihtamassa Manuaaliaskiin mutta teemme sen kyllä kun meinaan ohjelmoida ton ja silloin tuleva vääntö tulee olemaan luokkaa 330Nm-380Nm eikä toi multi kuulemma kestä sitä ja muutenkin on se manuaalina parempi käyttää tulevia lisätehoja sekä vääntöä.
Comment
Comment