Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kannen oikaisu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannen oikaisu

    Pakosatsin tiiviste oli palanut ja ruosteiset mutterit eivät lähteneet lämmölläkään ehjinä irti joten kansi täytyi nostaa irti. Eli tarvitseeko tuota kantta välttämättä oikaista vai onko se vain suositeltavaa? Nyt samalla tietysti olisi helppo tehdä ennakoivia huoltotoimenpiteitä mutta pihinä miehenä ei tuohon vanhaan Lötköön viitsisi ylimääräisiä tehdä.
    Viimeksi muokannut Mike Beuf; 28.1.2008, 13:05.

    #2
    Eihän se pakollista ole, mutta kannattaisi ainakin käyttää kansi koneistamolla tarkastuksessa.

    Comment


      #3
      Kyllähän se kansi aina irroituksen yhteydessä kannattaa käyttää koneistuksessa. Poislukien tietenkin ropaukset, jolloin kansi on vasta vähänaikaa sitten koneistettu.

      Comment


      • #4
        Kyllä se kannattaa käydä pyyhkäisemässä suoraksi. Olen lisäksi yleensä pyytänyt, että katsovat samalla venttiilit läpi, niin ei tarvitse sitten niistäkään vähään aikaan huolehtia.

        ...pihinä miehenä ei tuohon vanhaan Lötköön viitsisi ylimääräisiä tehdä.
        Ei se kannata näiden viimeisten Autojen kanssa pihistellä. Näitä kun ei enää uutena tehdä.

        Comment


          #5
          No jos tasopinta on siisti ja suora, niin ei se tasopinnan uusiksi jyrsiminen tee siitä yhtään parempaa. Kiero tai syöpymiä, niin sitten höyläkoneeseen.

          Mutta jos kilsoja on paljon takana, ei täyshuolto juuri pahaa tee ( ohjurit, venttiilit ja seetit, plus tasopinta ).

          Comment


          • #6
            On päässyt jo aikanaan semi kehnoon kuntoon tuo yksilö. Pitäisi tehdä oikein isot remontit joskus kun sellaisen perhekalleuden statuksen on jo saanut.

            Mutta enköhän minä tuon lakin vie tarkastettavaksi. Samalla jos ottaisi vaikka jonkun millin kymmennyksen lastua pois. :] Kiitokset vaan vahvistuksesta niin ei jää epäilyttämään.

            Comment


            • #7
              Jaahas. Sanoivat paikallisessa kansityössä notta kansi ois keittänyt(?). Pitäisi isomminkin rempata ja tulisi maksamaan kaikkineen 400 euroa. Ei helvetti, tuohon muutema saturainen lisää niin saan vastaavan leimatun vehkeen. Taitaa jäädä laittamatta tällä erää tuo.

              Comment


                #8
                Mutta siinä ei olisi varmasti kunnossa olevaa kantta tuossa leimatussa kannen korvikkeessa :)

                En kyllä ymmärrä mitä siinä muuta tarttee tehdä kuin plaanata se kansi.
                Toki jos sen haluaa tarkistuttaa ja venttiilitkin sun muut vaihtaa niin tuleehan se maksamaan.

                Kansi suoraksi ja kiinni autoon. Maksaa se oikasukin jotain, mutta ei se voi kauhean kiero olla jossei oo puhaltanu mistää läpi
                Jollei autossa ole ollut jotain viitteitä nesteiden tms sekottumisista tai katoamisesta niin ei kannata stressata mun mielestä.

                Comment


                  #9
                  Keittäminen ei juuri muuta vahinkoa aiheuta kuin korkeintaan halkoo paikkoja.
                  - koeponnistusvesikanaville ja tarkistus ettei ole liian kiero
                  - jos ok, niin sitten venttiilityö, ohjurit ja tasoplaanaus

                  Eiköhän listaveljillä ole käyttökelpoisia 10V kansia nurkissa pyörimässä?

                  Comment


                  • #10
                    Aika kalliilta kuulostaa. Onkohan tuohon laskettu uudet venat hintaan.
                    Hyrylässä on hyvä koneistamo, koskaan ei ole tullut rempat noin kalliiksi, vaikka V-koneisen kansiakin olen siellä koneistettavana käyttänyt.

                    Jos sulla on tarkasti tiedossa, mitä töitä kansi vaatii, niin kyllähän tuollainen kai matkahuollossakin kulkee kauemmaskin korjattavaksi.
                    Mä kyselisin tarjouksen Hyrylästä "Sepen pajalta" ja sitten halpa, mutta ongelmallinen tapa olisi viedä se ammattikouluun.
                    Niillä on varmaankin Mira, mutta miten sitten ohjurit ja plaanaukset onnistuu.

                    Comment


                      #11
                      Yleensä 10V:n kansi vanhoilla venttiileillä on kustantanut siinä 100-200 euron kantturoissa. Tiivistesarja vielä päälle. Reinzi/Elring maksaa 5 mukiseen palttiarallaa 150 euroa konetyypistä riippuen.

                      Tämä siis kun kannen vie purettuna koneistamoon. Jos koneistamossa ottavat kannen irti ja kasaavat takaisin paikoilleen voi päälle heittää vielä 3-4 tuntia työtä. Tosin pakosarjan pinnapultit teettävät aika varmasti lisätunteja. Ostettu työaika on aina "kallista". Semmoinen "varovainen" tapa pinnapultteihin on hitsata mutterit päihin ja kääntää kuumana auki.

                      Comment


                      • #12
                        Pinnapultit laitan itse, ja näillä näkymin vien kaverille plaanattavaksi kun on metallipajalla töissä. En helvetissä ala maksamaan tuota summaa. :] Kestänee se luultavasti sen aikaa kun tuolla enää tulee ajeltua.

                        Comment

                        Working...
                        X