Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Satasen 2.3 kone kasikymppiin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Satasen 2.3 kone kasikymppiin.

    Sattuuko kellään olemaan jopa suoranaista kokemusta tällaisesta ideasta, eli jos laittais audi 100 2.3 bensakoneen (NF) sämpylämallin kasikymppiseen koppaan.

    Tällä hetkellä mulla on siinä 2.0E (KE-jetronic). Tuli vaan tossa viikonloppuna mieleen kun kaverilla nurkissa pyörii sellanen satkun kone, että oiskohan se helposti vaihdettavissa. Se on kuitenkin myös KE-jetti. Onko noinkin sähköstä mottia ylipäänsä mahdollista saada vaihdettua niin että se toimii moitteetta?
    Äkkiseltään katottuna moottorin kiinnitys näytti kuitenkin hyvältä, eli saattais saada suoraan pellin alle, muutamaa tukijalkaa vaihtamalla lohkosta toiseen.

    Toisen ongelman muodostaa laatikko. Ei viittis lähtee tuon 2 litrasen laatikolla ajelemaan, kun metelöi nytkin jo ihan tarpeeksi moottoririellä (vauhti ~110kmh kierrokset sunnnilleen 3000). En tiedä edes onko niissä saman kokoiset pääakselit, että saisko ylipäänsä laitettua toisiinsa.
    Mutta jos siitä lähtee liikenteeseen, että laittaisi sen 2.3:sen pitemmän laatikon, niin mitä mahdollisia muutoksia joutuisi tekemään? Joutuisko keskikonsolia isontamaan?

    Tämä on vielä täysin ideatasolla, tuomitkaa jos kuulostaa pahalta.. :)

    #2
    Noh rahaa palaa varmaan enemmän kuin auton vaihto NG-koneiseen 90:een...
    Neloskoneesi on kiinni kelkassa ja vitoset on olleet aina korissa. Koriaisoista puuttuu koneenkannakkeet, joten sellaiset pitäisi sinne heppailla. Kustannuksia tulee myös erilaisesta etupalkista, syyläristä jne jne jne. Johtosarja NG-koneisesta niin menee sähköjen puolesta heittämällä.
    Ei siis kovin paljon ideaa ellet löydä mielummin luovuttajaksi kolaroitua NG-ysikymppiä.
    E: Niin ja eiköhän se satkun aski käy autoosi ns heittämällä. Asiasta voi varmistua sillä että onko pakki samoin kuin 80:ssä eli oikealla alhaalla. Vetarien laipat saattavat olla eri kokoiset, mutta nekin lähes varmasti käy vanhasta askista.
    Autonhan sitten pitää vastata jarruiltaan ja alustaltaan NG-koneista. Sieltä mahdollisesti lisäkustannusta.

    Aihe siirtyi myös pois projektiosastolta. Siellä raportoidaan valmista eikä speksata mahdollisesti joskus tehtäviä juttuja.
    Viimeksi muokannut porkkis; 27.1.2008, 17:20.

    Comment


      #3
      Lisätehohan on aina hyvästä, mutta. Kustannukset, vaiva ja saatu hyöty ynnäten: Ei mitään järkeä jos vanha moottori on ehjä.

      Comment


      • #4
        Sehän tässä vähän onkin, kun vanha moottori ei toimi ihan täysillä. Aattelin et pääsis siitäkin nykimisestä eroon ku vaihtas koko lohkon. :)
        Moottori ja laatikko lähtis varmaan halvalla, mutta jos siihen tosiaan tarttis NG-ysikympin johtosarjan niin sit tulee kyllä hintaa taas ku sitä lähtee metsästään.
        Sitä paitsi jos siihen 20 heppaa saa lisää niin ei siitä pitkälle ilo riitä.
        Täytynee vaan korjta tuo vanha kone, tai ainakin yrittää. On vaan niin ärsyttävä vika että.. jos haluu lukee lisää niin: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59451

        Sanotaan ny vielä et, jos jollain sattuu oleen kiinnostusta sille satkun koneelle ja laatikolle niin ei muutakun ilmotusta tähän suuntaan. On kuulemma hyväkuntonen kone, ja uskoisin että lähtee ihan kilpailukykyseen hintaankin.

        Comment

        Working...
        X