Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 V6 -> 1.8T swappi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 V6 -> 1.8T swappi

    Onkos kukaan tehnyt otsikon hommaa? 2.8 AAH koneen tilalle siis 1.8T AEB.

    Lähinnä mitä olisi hyvä tietää, ja kiinnostaisi onko olemassa valmiita moottorikiinnikkeitä joita voisi hyödyntää tässä, vaikkei ihan sellaisenaan niin vaikka muokattuna.

    V6 korissahan moottori tulee kiinni koriin apurungon sijasta, ja en ajatellut apurunkoa alkaa modifioimaan kuitenkaan, tai vaihtamaan.






    #2
    Varmasti on olemassa valmiita palikoita, kun C4 koriin on saanut ihan tehtaalta 1.8 20V vaparia moottorikoodilla ADR, jossa on vastaavat kiinnitykset kuin AEB:ssä.

    Comment


    • #3
      Juu, mutta V6:ssa ei ole neloskoneen apurunkoa.
      Viimeksi muokannut Killeri; 4.10.2022, 06:20. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        #4
        Jotenkin hankala saada päähäni, että olisivat tehneet kahdenlaista koria ihan vaan koneen koon mukaan. Nelivedon takaosa on erilainen, joten ei se asia mahdoton ole, mutta jotenkin..

        Apurunkoja on katalogissa kahta mallia, 4A0399313L ja -M. Kuvia tuijottamalla en löydä moottorin kannakkeiden paikkoja kunmastakaan, mutta laatikon kannakkeen paikat ovat kyllä erilaiset. Olisi jotain kuvaa jakaa, missä tuo erilainen moottorin kannakointi näkyisi?

        Mikäli laitteeseen ei vielä ole vaihdettu apurungon puslia, se tulee eteen joka tapauksessa. Apurunko purkuosana ei maksa ihan kauheasti, puhutaan varmaan kympeistä, joten siinähän se vaihtuisi samalla työllä. Noin niinkun ajatuksena.. Jos remontti on jo tehty, ymmärrän täysillä, jos ei heti kiinnosta alkaa uudelleen.

        kiinnikkeiden askartelukaan ei estä katsastusta. Toki niiden pitää olla uskottavan näköiset.
        ​​​​​​​

        Comment


        • #5
          Näköjään väärässä varmaan olin tuon apurungon kanssa, mutta kiinnitys koriin on kyllä erilainen

          ADR-korisessa on hitsatut lirpakkeet etuaisoissa, AAH-korisessa pultataan läpi.

          Ei tuo nyt varmaan tekemätön paikka olisi vaihtaa toi kiinnitystapa. Aina tietty parempi jos menisi ilman muutoksia koriin... En tiedä miten kauaksi ADR-koneen kiinnityspalat osuisi V6:n korin puoleisiin kiinnityksiin nähden, voi olla että jollain custom-tukikumilla voisi hävittää sen eron paikassa

          Comment


            #6
            Onhan siellä tehty muutos koriinkin. V6 koriin neloskoneen kiinnittäminen näyttäisi äkkiä merkittävän yksinkertaiselta. Tukikumille voi askarrella pultilla kiinnitettävän adapterin. Tarvinneeko mitään silputtua muototerästä kummempaa, esim RHS?

            Comment

            Working...
            X