RS5 (vm. 2012, 4.2 CFSA) meni talven kovimpana pakkasaamuna vikatilaan, kävin lukemassa koodit:
10213 - Throttle Actuator Control Circuit 2
P210A 00 [101] - Elect. Malfunction
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.20
Time: 11:53:08
Engine speed: 852.00 /min
Normed load value: 29.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 4 °C
Intake air temperature: -9 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.135 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 31.9 kg/h
Median injection timing: 2.902 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 20.77 %
Tumg: -28.5 °C
Psr w: 365.86 hPa
Engine torque: 94.5 Nm
10249 - Throttle Actuator Control Circuit 2
P210B 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.20
Time: 11:53:08
Engine speed: 852.00 /min
Normed load value: 29.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 4 °C
Intake air temperature: -9 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.135 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 31.9 kg/h
Median injection timing: 2.902 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 20.77 %
Tumg: -28.5 °C
Psr w: 365.86 hPa
Engine torque: 94.5 Nm
10250 - Throttle Actuator Control Circuit 2
P210B 00 [237] - Malfunction
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.19
Time: 18:32:59
Engine speed: 1299.50 /min
Normed load value: 18.8 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 2 °C
Intake air temperature: -7 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.923 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 13.7 kg/h
Median injection timing: 0.000 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 68.11 %
Tumg: -20.3 °C
Psr w: 980.39 hPa
Engine torque: 0.0 Nm
2754 - Throttle Valve Controller
P1545 00 [229] - Malfunction
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.20
Time: 11:54:26
Engine speed: 840.50 /min
Normed load value: 29.8 %
Vehicle speed: 1 km/h
Coolant temperature: 9 °C
Intake air temperature: -7 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.829 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 36.2 kg/h
Median injection timing: 2.152 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 26.72 %
Tumg: -7.5 °C
Psr w: 459.84 hPa
Engine torque: 104.6 Nm
Lisäksi
0290 - Control Module for All Wheel Drive
C1027 F0 [008] - Under-Temperature Condition
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 125
Mileage: 152704 km
Date: 2021.02.17
Time: 07:19:59
Oirekuvaus: Auto oli käynnistäessä humpannut kierroksia ja liikkeelle lähtiessä savuttanut kovasti, jonka jälkeen EPC- ja moottorihäiriö(?)valot olivat syttyneet. Auto oli ollut jonkin aikaa sulamassa naapurin lämpimässä tallissa, jonka jälkeen auto oli ajettu takaisin kotipihaan (toiminut suhteellisen normaalisti). Omaan talliin ajaessa vikavalot olivat jälleen syttyneet.
Yleismallin vikakoodin lukijalla oli tullut seuraavat koodit: 000AC2, 0027E5, 00280A (kaikissa tarkenteet DTC definition not found, enkä löytänyt Googlella yksiselitteisiä selitteitä). VCDS:llä nuo ylläolevat.
Huohotinputkissa ei näy viitteitä siitä, että huohotin olisi tukossa (käytetty auki kansille tulevia lähtöjä). Öljykorkissa ei näy mitään huolestuttavaa ja pakkasneste on kirkasta.
Kaasuläppärungot on irrotettu ja puhdistettu ja liittimien kiinniolo varmistettu. Kaasuläpän sopeutus ei onnistunut (josta seurauksena vikakoodit Throttle controller 2 Adaptation no Started, Throttle actuator Adaptation no started). Tähän liittyen kysymys: pitäisikö läpän käydä ääriasennoissaan sopeutuksen aikana? Nyt näyttää siltä, että ainakaan bank 2:n läppä ei liiku auki-asentoon, vaan jää junnaamaan paikalleen.
Mitä seuraavaksi?
10213 - Throttle Actuator Control Circuit 2
P210A 00 [101] - Elect. Malfunction
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.20
Time: 11:53:08
Engine speed: 852.00 /min
Normed load value: 29.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 4 °C
Intake air temperature: -9 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.135 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 31.9 kg/h
Median injection timing: 2.902 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 20.77 %
Tumg: -28.5 °C
Psr w: 365.86 hPa
Engine torque: 94.5 Nm
10249 - Throttle Actuator Control Circuit 2
P210B 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.20
Time: 11:53:08
Engine speed: 852.00 /min
Normed load value: 29.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 4 °C
Intake air temperature: -9 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.135 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 31.9 kg/h
Median injection timing: 2.902 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 20.77 %
Tumg: -28.5 °C
Psr w: 365.86 hPa
Engine torque: 94.5 Nm
10250 - Throttle Actuator Control Circuit 2
P210B 00 [237] - Malfunction
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.19
Time: 18:32:59
Engine speed: 1299.50 /min
Normed load value: 18.8 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 2 °C
Intake air temperature: -7 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.923 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 13.7 kg/h
Median injection timing: 0.000 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 68.11 %
Tumg: -20.3 °C
Psr w: 980.39 hPa
Engine torque: 0.0 Nm
2754 - Throttle Valve Controller
P1545 00 [229] - Malfunction
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 152730 km
Date: 2021.02.20
Time: 11:54:26
Engine speed: 840.50 /min
Normed load value: 29.8 %
Vehicle speed: 1 km/h
Coolant temperature: 9 °C
Intake air temperature: -7 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.829 V
Unlearning counter according OBD: 40
AFS dm: 36.2 kg/h
Median injection timing: 2.152 ms
Engine operating condition-Channel 87: Idling
Relative load value: 26.72 %
Tumg: -7.5 °C
Psr w: 459.84 hPa
Engine torque: 104.6 Nm
Lisäksi
0290 - Control Module for All Wheel Drive
C1027 F0 [008] - Under-Temperature Condition
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 125
Mileage: 152704 km
Date: 2021.02.17
Time: 07:19:59
Oirekuvaus: Auto oli käynnistäessä humpannut kierroksia ja liikkeelle lähtiessä savuttanut kovasti, jonka jälkeen EPC- ja moottorihäiriö(?)valot olivat syttyneet. Auto oli ollut jonkin aikaa sulamassa naapurin lämpimässä tallissa, jonka jälkeen auto oli ajettu takaisin kotipihaan (toiminut suhteellisen normaalisti). Omaan talliin ajaessa vikavalot olivat jälleen syttyneet.
Yleismallin vikakoodin lukijalla oli tullut seuraavat koodit: 000AC2, 0027E5, 00280A (kaikissa tarkenteet DTC definition not found, enkä löytänyt Googlella yksiselitteisiä selitteitä). VCDS:llä nuo ylläolevat.
Huohotinputkissa ei näy viitteitä siitä, että huohotin olisi tukossa (käytetty auki kansille tulevia lähtöjä). Öljykorkissa ei näy mitään huolestuttavaa ja pakkasneste on kirkasta.
Kaasuläppärungot on irrotettu ja puhdistettu ja liittimien kiinniolo varmistettu. Kaasuläpän sopeutus ei onnistunut (josta seurauksena vikakoodit Throttle controller 2 Adaptation no Started, Throttle actuator Adaptation no started). Tähän liittyen kysymys: pitäisikö läpän käydä ääriasennoissaan sopeutuksen aikana? Nyt näyttää siltä, että ainakaan bank 2:n läppä ei liiku auki-asentoon, vaan jää junnaamaan paikalleen.
Mitä seuraavaksi?
Comment