Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteet tahmaa.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vaihteet tahmaa.

Eli ois tommuen profiilissa mainittu auto kyseessä. Saksan tuliainen. Aj 130tkm. Manuaali. Vaihteet tahmaa hieman kylmillä keleillä. Eli mikä on nyt se kaikkein paras öljy perään, laatikkoon ja jakovaihteistoon. Ois varmaan vaihto edessä?

Vaihdevivuston mekanismi kannattaa ne rasvata ensimmäisenä jollain molybdeenisulfidin tyyppisellä. Yleensä herkistyy liike huomattavasti.

Comment

Ja öljyihin löytyy apu hakua käyttäen.

Comment

VAG tiskiltä saat öljyt aika edulisestikin. Kokemuksesta voin kyllä sanoa, että B6 A4:issa on kahdenlaisia askeja -- toiset ei tahmaa ja toiset tahmaavat hieman. Toistaiseksi olen kuullut tai ajanut vain yhdellä sulava-askisella B6:lla.

Comment

Itsekin olen vähän pettynyt oman autoni vaihteensiirtoon. Vanhassa 6-vaihteisessa AJM golffissa oli selkeästi täsmällisempi vaihteisto /vaihteensiirto, vaikka siinäkin kakkonen vähän tahmasI joskus.

Comment

b5

niin auto on b5 mallia ja viidellä vaihteella. Ei tämäkään tee sitä ku vähän aikaa kylmänä. Onko parempi ilmaus että potkii vastaan... Uskon vanhojen öljyjen piikkiin. Ei vaarallista mutta sais toimi kyllä koska nyt ei kovin kylmä edes ole. Mitä se on sit -25. Uskon että aika tahmee...

Comment

Jouni: Ei se taida ollakaan mikään vika, vaan ominaisuus.

Mikko: Öljyjen vaihto ei kyllä auta tuohon ja kylmänä kaikki askit ovat tahmeita. Itse olen oppinut elämään tuon kanssa sen verran hyvin, ettei se liiemmin häiritse. Ja toistettakoon vielä, että askissa ei sinänsä ole mitään vikaa, se vaan tuntuu olevan aika yleinen ominaisuus.

Comment

Jouni: Onko sinun B7:n aski muuten GBC?

Comment

Tuossa omassa autossani on vaihteisto myös melko jäykkätoiminen, ei ollenkaan hyvä. Öljyjä en oo vielä vaihtanut mutta tangot on ollut irti ja ne on rasvattu, ei apua.
                  Short shifterin aion hankkia, toivottavasti ei pahenna sitä "vikaa" niinkuin jouni arveli.

Comment

Mulla omassa tuntuu sellaiselta tahmealta, varmaan johonkin vois laitella rasvaa kokeeksi.

Comment

Working...