Ongelmana on ajoittain jumiutuva kaasu esim. moottoritieltä poistuessa, jolloin moottorin kierrokset jäävät usein 1400-1600 rpm tasolle ja vasta voimakas jarrutus risteyksessä pudottaa kierrokset normaalille 900 rpm tasolle.
Ongelman paikallistamiseksi moottoriin/vaihteistoon olen vaihtanut ongelmatilanteissa vaihteen D-asennosta N-asentoon, jolloin kierrokset putoavat välittömästi oikealle tasolle.
Osaisiko joku sanoa, viittaavatko oireet enemmän moottorin EGR/kaasuläppä ja ilmamäärämittausanturi suuntaan vai voiko Multitronic-vaihteisto (~240 tkm) aiheuttaa kyseisen tapaisia ongelmia?
-jussiA
Ongelman paikallistamiseksi moottoriin/vaihteistoon olen vaihtanut ongelmatilanteissa vaihteen D-asennosta N-asentoon, jolloin kierrokset putoavat välittömästi oikealle tasolle.
Osaisiko joku sanoa, viittaavatko oireet enemmän moottorin EGR/kaasuläppä ja ilmamäärämittausanturi suuntaan vai voiko Multitronic-vaihteisto (~240 tkm) aiheuttaa kyseisen tapaisia ongelmia?
-jussiA