Eli mitähän mahtaa tarkoittaa vikakoodi 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent? Ja voikohan tuo liittyä sellaiseen vikaan, että auto tuntuu hieman nykivan kun kiihdyttää? Ja millähän vian saa korjattua? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vikakoodi 16487 (A4 1.8 TQ -95)
Collapse
X
-
Todennäköisesti johtuu juuri tuosta MAFfin "paskottumisesta". Vian saanee korjattua vaihtamalla tai puhdistamalla MAFfin, samalla kannattaa puhdistaa myös kaasuläppä joka voi myös aiheuttaa samanlaista nykimistä.
Vaihdon / puhdistuksen jälkeen vielä vikakoodien kuittaus niin eiköhän nykiminen poistu kokonaan.
-
luin vikakoodit ja nyt ei näytä mitään vikaa, mutta ei vaan tehoja löydy. sitten huomasin että välillä yksi pytty lähtee pelistä pois kokonaan. auto kiihtyy tasaisesti mutta laiskasti 5000rpm ja sitten alkaa röpellys ja nykiminen. juuri kävi huollossa ja tulpat vaihdettu ja sielläkin lukivat vikakoodit eikä löytynyt mitään. on menossa uudestaan ensi to mutta oishan se kiva tietää mikä siellä mättää ja että osaa hieman varautua laskuun...
Comment
-
Vika löytyi ja on korjattu ainakin väliaikaisesti. Oli katti mennyt tukkeeseen ja sitä ei pystynyt korjaamaan joten se otettiin tyhjäksi. Täytyy joskus käydä mittauttamassa päästöt että onko mitään asiaa mennä katsastelemaan, mutta onneksi juurí pari viikkoa sitten on katsastettu.:) onko kellään muulla katti mennyt tukkeeseen, että onko yleistä vai once in a lifetime juttu? ja kehtaan väittää että köröttely ei ole tukkeutumisen syy, ellei edellinen ole sitten körötellyt. :)
Comment
Comment