Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NG-koneen virranjakaja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • NG-koneen virranjakaja

    Profiilin audista ilmeisesti hall-anturi rikki ja tilasin motonetistä uuden anturin joka yllätys yllätys ei sopinutkaan siihen. Marmorilla myydään pelkästään uutta jakajaa (ei pelkästään anturia)opiskelijalle suolaiseen 230? hintaan. Sattuneesta syystä nyt olisi tarpeen koko jakaja.
    Kysymys kuuluukin:
    Onko kellään sattumoisin ylimääräisenä tuota jakajaa esim. purkuautosta?
    Kukaan sattunut bongaamaan audeja kyseisellä konemallilla esim. purkaamoista, niin voisi vinkkaista purkaamon nimen.

    Tilanne on suht kusinen koska audi ei starttaa, caddy on palasina tallin perukoilla ja on liian liukkaat kelit kawalle.

  • #2
    'Hallin' pistokkeen vaihdon seuraus

    Vanha hall-anturin pistoke, joka tulee jakajan rungon ja kannen väliin oli haljennut ja tärisi vapaana jakajan vieressä. Lunttasin sarjanumerot ja tilasin uuden vastaavan tilalle. Uusi olikin hieman vanhaa pidempi ja hieman eri muotoinen muutenkin.

    Törkkäsin 'hallin' kolme piuhaa sisään pistokkeen runkoon ja roplasit jakajan pelikuntoon: vähän aikaa kävi tyhjäkäyntiä oudosti kunnes sekunti sekunnilta kipinä alkoi kadota. Lopuksi sammui tietty.

    Sukelsin takaisin virranjakajan sisään ja huomasin, että pyörijän alla oleva metallinen "hallipyörijä" oli silponut kaikista piuhoista eristeet eetteriin.
    Millainen työ mahtaa olla edessä? Luultavasti kaikki kolme piuhaa kannattaa vaihtaa uusiin ja uudet liittimet päihin. Miten piuhat on kiinni hall-anturissa; joutuuko juottamaan?

    Katson vielä tänä iltana, jos irroittaisin kyseisen "hallipyörijän", joka on muistaakseni kolmella ruuvilla kiinni. Toivottavasti lähtee akselin ympäriltä.
    Uudelle töpselille saatan joutua näyttämään hieman mattoveistä tai muuta sellaista. Lisään vielä kuvankin, jos kamerassa on sähköä. Tosin tarvitsen jonkun palvelimen, mille lisätä mutta eiköhän se selviä.


    EDIT: Huomasin, että hallipyörijä oli kiinnitetty jakajan akseliin melkoisen tiukalla sovitteella, joten hallianturin piuhoja en saanut uusittua. Siispä eristin rispaantuneet piuhat ja piilotin ne hallipyörijän liikeradalta. Toimii taas toistaiseksi, vaikka olihan taas semmoinen hätäkorjaus, josta jäi pelko kankkuihin :(
    Viimeksi muokannut JonasK; 13.2.2008, 23:13. Perustelu: "Puhutaan oikeilla termeillä"

    Comment


    • #3
      Ainakin 20v jakaja puretaan alapäästään aloittaen eli irti se on varmaankin otettava. Joissakin 10v-jakajissa kaiketi silti lukkorengassysteemit hallilautasessa, mutta sinulla nyt ilmeisesti ei.
      Enpä moisella teippivirityksellä kovin pitkälle lähtisi onneani kokeilemaan :)
      Samalla kannattaa vaihtaa koko halli, kun sinne asti kaivaudut. Ei ole kallis.

      Comment

      Working...