Osaisiko joku A4 B7 -asiantuntija vielä vahvistaa, että onhan vaihdelaatikkona 2.0TFSI Quattro Tiptronic mallissa ZF:n 6HP19. Ainakin mitä epämääräisiltä, lähinnä venäläisiltä sivustoilta löysin, niin kyllä näin olisi. Tällöin siis kaikissa A4 tiptronic malleissa olisi sama laatikko.
Jatkokysymys liittyykiin siihen, kun rupesin pähkäilemään laatikon väännönkestoa lastutukseen liittyen. Eli näyttäisi esim. 335i:ssä olevan tuo laatikko, ja siinä se 400nm löytyy. Ja löytyipä myös, että BMW Alpina B3 biturbossa olisi tuo laatikko (500nm).
Näiden tietojen valossa ei liene vaarallista jos väännöt nousevat lastutuksen myötä 350 tietämille. Vai voiko tosta samasta laatikosta olla "eri versiota" kullekin automallille? Vähän on hukassa nämä laatikkoasiat :)
edit: itse asiassa 335:ssä ja alpinassa taisi olla sittenkin 6HP21-laatikot, mutta vihdoin löyisn myös vakuuttavan tuntuisen listan laatikon kestävyydestä, eli 400nm kestää:
http://www.just-auto.com/article.aspx?id=90340
Jatkokysymys liittyykiin siihen, kun rupesin pähkäilemään laatikon väännönkestoa lastutukseen liittyen. Eli näyttäisi esim. 335i:ssä olevan tuo laatikko, ja siinä se 400nm löytyy. Ja löytyipä myös, että BMW Alpina B3 biturbossa olisi tuo laatikko (500nm).
Näiden tietojen valossa ei liene vaarallista jos väännöt nousevat lastutuksen myötä 350 tietämille. Vai voiko tosta samasta laatikosta olla "eri versiota" kullekin automallille? Vähän on hukassa nämä laatikkoasiat :)
edit: itse asiassa 335:ssä ja alpinassa taisi olla sittenkin 6HP21-laatikot, mutta vihdoin löyisn myös vakuuttavan tuntuisen listan laatikon kestävyydestä, eli 400nm kestää:
http://www.just-auto.com/article.aspx?id=90340
Comment