Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 laatikko (+lastu)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B7 laatikko (+lastu)

Osaisiko joku A4 B7 -asiantuntija vielä vahvistaa, että onhan vaihdelaatikkona 2.0TFSI Quattro Tiptronic mallissa ZF:n 6HP19. Ainakin mitä epämääräisiltä, lähinnä venäläisiltä sivustoilta löysin, niin kyllä näin olisi. Tällöin siis kaikissa A4 tiptronic malleissa olisi sama laatikko.

Jatkokysymys liittyykiin siihen, kun rupesin pähkäilemään laatikon väännönkestoa lastutukseen liittyen. Eli näyttäisi esim. 335i:ssä olevan tuo laatikko, ja siinä se 400nm löytyy. Ja löytyipä myös, että BMW Alpina B3 biturbossa olisi tuo laatikko (500nm).

Näiden tietojen valossa ei liene vaarallista jos väännöt nousevat lastutuksen myötä 350 tietämille. Vai voiko tosta samasta laatikosta olla "eri versiota" kullekin automallille? Vähän on hukassa nämä laatikkoasiat :)

edit: itse asiassa 335:ssä ja alpinassa taisi olla sittenkin 6HP21-laatikot, mutta vihdoin löyisn myös vakuuttavan tuntuisen listan laatikon kestävyydestä, eli 400nm kestää:

http://www.just-auto.com/article.aspx?id=90340
    Viimeksi muokannut rabbit; 9.11.2007, 17:18.

Löysinpä faktaa. Jos vaikka jotain muutakin joskus sattuisi kiinnostamaan, niin tässä tulee, audizinellä pohdiskeltu samaa asiaa:

"Hello,

the Audi A4 Quattro 2,0 FSI Turbo has a 6HP19A transmission build in.
    This transmission has a capacity of:

420 Nm at 4000/min or
    235 kW (≈ 319.5 PS) at 6200/min.

Hope this will answer your question(s).

kind regards

Dieter Reus
    Technical documentation manager
    Car driveline technology"

Comment

Terve, saitko lastutettua? Millaisia kokemuksia? Olen itse miettinyt tuota nyt, kun tehdastakuu alkaa mennä umpeen enkä ole vielä löytänyt sopivaa vaihdokkia. En tosin tiedä onko järkeä, kun ajan pääosin maantietä, mutta piristäähän se "vanhaa" tuttua autoa.

Mielellään kuulisin myös muiden autoa virittäneiden kokemuksia ja mielipiteitä.

Comment

B7 ja lastu

Lastutin oman B7:ni (2.0 TFSI) puoli vuotta sitten BSR:n softalla. Vehje on nyt todella ärhäkkä ja varsinkin ohitukset 70-80 nopeudesta kolmosella ovat mehukkaita. Vähän olen pelännyt kytkimen puolesta, jonka takia olen sulilla keleillä kiihdytellyt aika kiltisti ESP päällä. Tosin monet väittävät sen kestävän pelkkää lastua hyvin. Heidän mukaan vasta putkiston avartaminen ja ilmansuodattimen vaihto viriin nostavat tehot ja väännön yli kytkimen kestorajan.

Ainoin huono puoli on ollut jossain määrin lisääntynyt öjyn kulutus, joka on ollut suuruusluokkaa vajaa litra puolessa vuodessa. Tosin kului sitä öljyä ennen lastuakin, jos antoi kenkää.

Kokonaisuudessaan olen ollut lastuun hyvin tyytyväinen ja tuskin malttaisin olla enää ilman noita lisätehoja, jotka kyllä huomaa hyvin selkeästi. 0-100 en ole vielä kellottanut, mutta veikkaisin sen sijoittuvan nyt jonnekin 6,5s tienoille tai jopa alle.

Comment

Aika tiukkaa menoa, 6,5 sek..! Sillähän uskaltaa jo ohittaa ;-). Itse tein kuitenkin vähän toisenlaisen päätöksen ja hääpäivämme kunniaksi 27.10. pihassa seisoo BMW 320dA Touring. :-)

Comment

Lainataanpa ketjua..

Lastutin oman B7:ni (2.0 TFSI) puoli vuotta sitten BSR:n softalla. Vehje on nyt todella ärhäkkä ja varsinkin ohitukset 70-80 nopeudesta kolmosella ovat mehukkaita. Vähän olen pelännyt kytkimen puolesta.
            Olen kiilto silmissä katsellut BSR steg 3 settiä.

http://www.doc-power.com/index.php?p...=8&sengine=664

Mutta alkaako siis vakiokytkin antautua noilla 391Nm väännöillä?

Muutoskatsastusta ajatellen.. Tietääkös joku mikä mahtaa olla vertailumallina B7 2.0Tq:lle. Meneekö 3.2 V6:nen samaan mallisarjaan?
            Viimeksi muokannut KuiKelo; 21.2.2009, 04:10. Perustelu: Vertailumallin pohdiskelua.

Comment

Kovin olisin itse kanssa kiinnostunut pienestä auton piristyksestä. Oettingerin lastu kiinnostaisi laitaa omaan tiptronicilla etenevään 2.0TQ:n. Kellään kyseisestä lastusta tuskin kokemusta?

Comment

Yhä nappais mahdollinen lastutus (n. 25-50hp lisää). Mitä upgradei kannattais tai pitäis huomioida tiptronicin suhteen? Vahvistaa autosta jotain osia... Jos niin mitä?

Comment

Nyt alkoi arveluttamaan tuo laatikon kesto. Eli kyseessä on A4 2,5 tdi quattro -99 (b5) tippi askilla. Kyseessä on tuo 150 hv versio, ja se olisi tarkoitus lastuttaa. Kyselin asiasta autokorjaamo vepsäläiseltä ja muistelivat, että tuo laatikko kestäisi turvallisesti sen 380Nm, kun taas powerflashilla meinasivat, että kestää turvallisesti sen 420Nm, eli saman mitä vepsäläisen pojat muistelivat 6 lovisen manuaalin kestoksi. Eli onko kellään nyt tarkempaa tietoa?

Eli autosta on siis tosiaan tarkoitus saada luotettava, ja siinä mielessä kestävä, että jos jotain särkyy se ei johdu lastun tuomista lisätehoista, vaan osan normaalista hajoamisesta.

Ja tosiaan aiheen vierestähän tämä vähän on, mutta liittyen kuitenkin tuohon laatikko+lastu yhdistelmään, enkä viitsinyt uutta aihetta aloittaa.

Comment

Kyllähä 01E manuaali nyt kestää paljon enemmän kuin 420nm. 2.5v6 vakiokytkin + loota kestää hyvin semmoisen 550nm/280hp. Kaksoismassa näemmä alkaa vähä jurnuttaa kun mennään jotain 400nm @ 1800rpm. Tiptronikista ei ole niin hajua, kaipa se kestää sen 400nm jollain 2000+ kierroksilla. Mitä matalampi kierrosluku sen pahempi voimasiirron kannalta. Osaavissa käsissä ei tota vääntöä tarvitse lisätä niin paljoa, vähän vaan venyttää sitä vääntöä pidemmälle kierrosalueelle = lisää tehoa. :)

Comment

Joo eli Powerflash käyttää Karalan lastuja, ja kuulema Mikalla on itselläänkin ollut Passat kyseisellä koneella ja laatikolla, joten voisi melkeen kysellä häneltä mitä suosituksia olisi. Ja varmastihan tippikin tuon 420Nm kestää ja alhaaltakin, mutta kuinka kauan se sitä kestää on taas toinen juttu ;)

Comment

Ei ketään ole sit törmännyt mihinkään keskusteluun, missä olis kokemuksia tiptronic, lastu ja niiden kestävyydestä, etenkin laatikon?

Oettinger esim. antaa aika maltilliset päivitykset:

http://www.oettinger.de/en/product-8...45_ps-163.html

Vääntöä ja kaakkeja tulee kumminkin ihan mukavasti/maltillisesti lisää perusversioon. Idea kun ei ole leikkiä äärirajoilla vaihdelaatikko panoksena.
                        Viimeksi muokannut jeremiah; 25.10.2009, 11:47.

Comment

Working...