Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tiptronic kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 tiptronic kysymys

    Moi!

    Eli autona on siis vuoden 1998 A6 2.8 Quattro Tiptronic.Vaihteisto on siinä kunnossa,että auto ei meinaa välillä liikkua mihinkään ja jos liikkuu niin vaihde luistaa eikä meinaa vaihtaa vaihdetta,haisee palaneelle öljylle ja pitää outoa "sirinää",joka muuttuu moottorin kierrosten mukaan.Sirinä kuuluu kokoajan riippumatta onko vaihde vapaalla,parkissa tai jollain vaihteella.Kysymys kuuluu,että kannattaako harkitakkaan korjausta ja jos ei kannata,niin käykö vaihdelaatikoksi esim. vuoden 2001 vastaavan audin loota tai jonkun muun vuosimallin vastaava,vai onko oltava juuri samasta vuosikerrasta?

  • #2
    Laatikon pohja auki ja tarkistaa ny ainakin aluksi öljyn määrä ja onko mujua magneeteissa. Näitä sirinöitä voi kyllä tulla muualtakin kuin laatikosta.

    Comment


    • #3
      Auto kävi VV-autossa...vaihdettiin laatikon öljyt ja suodatin.Ei auttanut ja asentaja epäili että momentinmuunnin voisi olla hajalla.Ehdotti luonnollisesti että kannattaa vaihtaa uusi laatikko...eikä hintaakaan olisi moiselle operaatiolle tullut ku vajaa 6000 euroo!

      Comment


      • #4
        Joo-o, sit kannattaa alkaa kysellä laatikkokorjaamoista tuon korjaamista.

        Comment


        • #5
          Jep jep,niinpä se varmaan täytyy.Kuinkakohan helposti "ammattimies" pystyy sanomaan mahdollisen vian,vai onko automaatin korjaus vaan osien vaihtoa niinkauan että taas toimii?Ajattelin vaan kustannuksia,kun Autogear:ssa pelkkä momentinmuunnin 420 euroo ja vaihtotyö noin 500,mikä on kylläkin kolme kertaa halvempi kuin VV-autossa,jossa pelkkä osan vaihto maksaisi 1500...

          Comment


          • #6
            Vaikea sanoa... Ammattilainen osaa sanoa jotain kun toteaa itse auton mutta ei tietenkään silloinkaan varmuutta.
            Paljon riippuu miten paljon on niitä joutunut avaamaan ja vanhasta muistista tulee miten mikäkin vika on käyttäytynyt.

            Mutta jos VV-auto/Audi Center vaihtaa sinne uuden (tehdaskorjatun?) laatikon kuudella tonnilla, niin laatikkoropari tekee vastaavan osista. Karkeasti arvioiden 50% halvemmalla sisältäen työn ja osat...

            Comment


            • #7
              Paljon oli ajettu kun rupesi oireilemaan ?

              Comment


              • #8
                kannattee etsii laatikkoo moottorikirjaimilla esimerkiksi tuolta voi löytyy http://www.automor.fi/ siellä on aikas halvalla laatikoita ollut. mun tietääkseni kukaan ei anna sulle takuuta jos vanhaa laatikkoa aletaan korjaileen. eti myös tuolta niillä moottori kirjaimilla http://www.traderamotor.com/ saatat löytää paljon alle korjaus kulujen tai saatika uuden lootan

                Comment


                • #9
                  a6 tiptronic

                  Mitä todennäköisimmin sinulla on monennin muunnin rikki. Oireet alkaa sillä että ensin pitää olla kierroksia jonkin verran kylmänä ennenkui vaihtaa isommalle. Ja seuraavassa huomiossa on, että saa ajaa jonkin aikaa ennenkuin kytkee laatikon suoraan vetoon. Kolmas onkin yleensä se, että moottori jarrutuksessa kuuluu sellaista metallista kalkatusta kuin pakoputki pomppis asfaltilla tai äänenviamentimesta olis sisuskalut irti. Ja sen jälkeen yleensä auto menee siihen tilaan, että kun vaihde vivusta vaihtaa vaihdetta, niin tuntuu pieni nykäys, mutta auto ei liiku. Siitä voi päätellä että venttiilit toimii mutta voima ei välity askille asti.

                  Muutaman sellaisen vaihteneena, voisin suositella korjaamisen aloittamista sen vaihtamisella. Varaosissa kannattaa kokeilla Riihimäen miehiä.

                  Comment


                  • #10
                    laatikko-ongelmia..

                    Mikä sinulla on laatikon kirjainkoodi? (esim huoltokirjan sisäkannesta löytyy) Minulla on yksi laatikko, joka otettiin omasta pois ja täyskunnostettiin ja vahvistettiin, kaupan, ja myös turbiini löytyy. Noin vinkiksi voin sanoa, että älä missään nimessä mene vaihtamaan pelkkää turbiinia tuommoiseen luistaneeseen laatikkoon, koska se ei tule kuntoon pelkällä turbiinin vaihdolla. ja tuon pelkän turbiinin vaihtaminen on ainakin nelivetoiseen semmoinen operaatio, että sen kyllä mieluummin jättäisi yhteen kertaan. Todennäköistä on, että ainakin öljypumppu ja osa pakoista on vaihdettava.

                    Comment


                    • #11
                      Autolla ajettu 153000 kilsaa.Jos nyt oikein tuota huoltokirjan lappua tulkitsen,niin vaihteisto on EG2 A5 ja vaihteiston tunnus on CUB DEX
                      [COLOR=#800080]http://www.autopurkaamomniemi.com[/COLOR] Tuolla näyttäisi olevan vastaava laatikko myynnissä.
                      Viimeksi muokannut Maukka1971; 23.10.2007, 17:12.

                      Comment

                      Working...
                      X