Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8:n jakohihna

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.8:n jakohihna

    Onko kellaan kokemusta, minkanakoinen jakohihna pitaa vaihtaa? Meilla kun on ongelmana, etta kakkosauton huoltokirja loppuu 45 tml. ja CarFax:in mukaan autoa on huollettu 60 tml. ja 79 tml. kohdilla yhdessa Audin liikkeessa (mita valitettavasti ei enaa ole...) mutta ei tieda mitka huollot on tehty. Kuvia jakohihnasta http://s132.photobucket.com/albums/q28/sepi1970/

    Olisiko tuo vaihdettu 79 tml. kohdalla? Nyt kellossa on 100 tml. ja jos sita hihnaa ei ole vaihdettu, alkaa pian olemaan aika se tehda, luulisin?

    Voiko sen hihnan vaihtaa itse vai onko ainoa vaihtoehto Audin huolto?

  • #2
    Ei hihnasta kyllä oikein helposti näe sen ikää tai kilometrejä. Ne on kaikki melkein samannäköisiä. Juuri eilen vaihdon sen omaani, ja se näytti ihan hyvältä. Sillä kuitenkin oli ajettu hieman yli 100 tkm. Monta muutakin olen nähnyt, ja suunnilleen samanlaisia ne ovat olleet. Ehkä jos sillä on ajettu vähän, niin silloin takapuolella voisi leimat vielä näkyä hyvin.

    Jos tuolla on tosiaan ajettu 100 tml, niin vaihtaisin sen kiiruusti. Vaikea sanoa varmaksi onko tuolla sen verran ajettu, ehkä ei.

    Siihen tarvitaan nokkien ja kampuran lukitustyökalut, sekä vähän kokemusta tuollaisesta työstä että se menee oikein. Ei se kuitenkaan ole mitenkään mahdottoman vaikea homma. Kiristysmomentit olisi hyvä tietää.

    Comment


      #3
      Minkalaiset nama nokkien ja kampuran lukitustyökalut oikein ovat? muihin autoihin on kylla tullut vaihdettua hihnoja, joten sen ei luulisi olevan ylipaasematon juttu. Kannattaako vaihtaa kiristysrullat samalla vai vain hihna?

      Comment


      • #4
        Tässä on kuva.

        Pitää vaihtaa kaikki rullat, ja kannattaa vaihtaa myös termostaatti ja vesipumppu.

        Comment


          #5
          Lueskelin paikallista foorumia ja heidan mukaan mitaan nokkahihnan hihnapyoria ei pida ottaa pois kun vaihtaa hammashihnan. Taman ohjeen mukaan jopa kampiakselin kohdalta hihnan saa otettua pois ilman apuhihnan siivapyoran poistamista. Lisaksi siina ei avata nokkien lukituksia ollenkaan, onko tama mahdollista? Ja he vain tekivat linjausmerkit eivatka kayttaneet minkaanlaisia lukitustyokaluja.

          http://www.audiworld.com/tech/eng39.shtml

          Comment


          • #6
            Voihan tuon tehdä ilman lukitustyökaluja, mutta virheen mahdollisuus on silloin suurempi. Ei tartte olla kuin toinen nokka hampaan pielessä ja kone ei pelaa kuin pitää.

            Comment


            • #7
              Mikon työkaluilla se onnistuu oikein! Samoin hänen mainitsemansa osat kannatta vaihtaa kun jakopää on auki.

              Comment


              • #8
                osaako joku kertoa mistä saisi ko.kuvan lukitusraudan ja ton pultin v6 aah koneeseen, olisi kiirus vaihtaa jakohihna viikonloppuna

                Comment


                • #9
                  http://personal.inet.fi/private/auto...a/Tyokalut.htm

                  Mulla on myös tuollaiset hyllyssä...

                  Comment


                  • #10
                    mitä huudat niistä tai onnistuuko lainaus?

                    Comment


                    • #11
                      nokkien lukitustyökalu , jakopää , AAH 2.8 V6

                      3391 30v
                      http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trks..._nkw=audi+3391

                      3243 AAH 12v
                      http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=audi...286.m270.l1313

                      lukitustappi 3242
                      http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=audi...286.m270.l1313
                      Viimeksi muokannut Tommy200rs; 1.9.2011, 06:04.

                      Comment


                      • #12
                        Koitin etsiä, mutta ei oikein mistään löytynyt tietoa tuosta viskon kannatinrullan kiinnityksestä. Neljällä ruuvilla kiinni, joista kaksi aukaistaan sen rulla läpi. Mikä kanta niissä on? Tuli huomattua ettei ainakaan kuusiokolo. Veikkaisin torxia, mutta kenelläkään tietoa koosta, jotta osaa ostaa kerralla oikean?

                        E: Onpahan ne kuitenkin kuusiokoloja, 3kpl 6mm ja yksi 5mm. Ensin vääntäessä piti niin kumman äänen, melkein kuin risauksen, että luulin pultinkannan menneen väärän avaimen takia rikki.
                        Viimeksi muokannut T.Hell; 8.7.2013, 14:47.

                        Comment


                        • #13
                          Huomasin, että oma (surkea) ulosvedin ei tuossa nokka-akseleiden hammaspyörien irroittamisessa toimi. Tuohonhan on olemassa tuo ulosvedin T40001, mutta onko jossain myynnissä käypäistä ulosvedintä, joka tuossa kanssa toimisi? Toimisiko tämä bilteman kampe? Nopeasti googlattuna melko samanhintainen ebayn T40001:n kanssa, mutta saisi heti...

                          Comment


                          • #14
                            Hain paikallisesta marketista tohon hommaan 15 eurolla ihan perus ulosvetäjän. Samantyyppinen 2-leukainen kuin tuo T40001

                            Comment


                            • #15
                              Tuli honkkarista haettua parilla kympillä finbulletin vedin. Ihan kohtalaiselta vaikutti, ainakin yksi irroitus onnistui, mutta vähän kaipais semmosta tukea tohon, joka estäisi hampaiden leviämistä vetovaiheessa. Nähtäväksi myös jää, kuinka hyvin tuo mahtuu paikalleen keulan ollessa huoltoasennossa.

                              Comment

                              Working...