Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupen nykivä kiihdytys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kannattais tarkastaa onko aktiivihiilipöntön venttiili jatkuvasti auki.

    Comment


    • #32
      tämän pöntön tiiän, mut missä se venttiili ja miten se tarkistetaan ja miten sen pitäisi olla?
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.9.2007, 18:15.

      Comment


      • #33
        Seuraa pöntöltä lähteviä letkuja koneeseen päin niin löytyy. Virrattomana ei saa päästää läpi. Voi testata imemällä.

        Comment


        • #34
          ainakaan minun coupe ei hengitä korkin kautta, koska
          uusi bensatankin korkki -> alipainetta kertyy vieläkin, eli missä vika??

          uusi bensapumppu vaihdettu -> kuolleita kohtia kiihdytyksessä vieläkin :(
          mikähän tätä oikeasti vaivaa..

          Comment


          • #35
            Eikös pieni alipaine tankissa ole ihan asiaankuuluvaa. Pitää bensahuurut sisäpuolella ettei karkaa ilmaa saastuttamaan?

            Comment


            • #36
              sen haluaisinkin tietää pitääkö kuulua ihan suhahdus aina korkkia aukaistessa..

              Comment


                #37
                Kyl mullakin suhahtaa hieman.

                Comment


                • #38
                  no sitte siitä en jaksa huolestua, mut pääasia ois saada tehot tulemaan ulos tasaisesti ja nopeasti..

                  Comment


                  • #39
                    mitä osanumero 9. tekee? eli pressure regulator?
                    voisiko vika olla tässä?
                    bensapumppu ja suodatin vaihdettu, tämähän on niitten jälkeen ja tämän jälkeen on enää suuttimet..

                    Comment


                      #40
                      Bensanpainesäätöventtiili, joka toimii alipaineella.

                      Comment


                      • #41
                        alipainetta letkun päähän tulee mikä tulee tähän paineensäätimeen kiinni..
                        mutta voiko tämä rikkoutua jotenkin ja aiheuttaa paineen häviämistä korkeilla kiekoilla?
                        tämä ja suuttimet vielä vaihtamatta bensapuolella..

                        Comment


                        • #42
                          No nyt on vaihdettu bensapaineensäädinkin, ja PUUTUMINEN hävisi :)
                          parempaan päin koko ajan..
                          mutta jäljelle jäi nykiminen 4000-5500rpm välissä :/
                          kellään hajua mistä nykiminen voisi johtua??

                          Comment


                            #43
                            Eikös tuo 7A NYKÄISE juuri tuolla alueella?;)

                            Comment


                            • #44
                              joo kyllä siitä 4000rpm:ssä puhtia alkaa löytymään mutta ei sen tarviis useamman kerran nykäistä...:D

                              Comment


                              • #45
                                Viidennen kerran, oletko tarkistanut vikakoodit?

                                Comment


                                • #46
                                  kymmenen kerran, EN OLE katsonyt vikakoodeja, vaan eilen irroitin kampikammion huohotus letkut ja putket, ja aivan täynnä öljy-kumi-moska paskaa, eli aivan tukossa...uutta putkea tilalle ja taitaapi coupe nähdä ensimmäiset hyvät päivät mun omistuksessa =)

                                  mitäs tämä kampikammion huohotus edistää oikein?

                                  Comment


                                    #47
                                    huohotus

                                    mitäs tämä kampikammion huohotus edistää oikein?
                                    Tasoittaa kampikammion paineita. Muuten saattaisi tiivisteet pettää kuulemani mukaan. Onhan se myös pakotuotteiden hyödyntämistä parempaan käyttöön kuin ilman saastuttamiseen. En tiiä miten vaikuttaa palotapahtumaan, kun kiertää uuden rundin. (jäähdyttääkö palotilaa?)

                                    Comment


                                    • #48
                                      coupen lambdasta kysyttävää

                                      tausta tietoina sen verran että tässä on etsitty coupe quattron tehon/väännön puutteen aiheuttajaa koko syksy, ja ne tehot on semmoset että 80 quattro 2.0 16v audi kusettelee tämän 7A koneisen quattron aika helposti..

                                      ja tänään asiokseen kokeilen että otampa lambdan singnaali johdon irti koneen käydessä....ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä kierroksiin paikallaan ollessa!!
                                      minä aattelin että vähintään röpöttää ja sitten sammuu, mut ihan sama kuin johto kiinni, ONKO NORMAALIA?

                                      lambda on boschin 4-johtoinen, vaihdettu syksyllä, ei ole muuttanut auton kulkua, ei tullut vain silloin ajateltua..

                                      Comment


                                      • #49
                                        eikä ajettaessa mitään muutosta, joskus ottaa teho piikin joskus ei..

                                        Comment


                                          #50
                                          Näkyykö vikakoodeissa mitään.

                                          Comment


                                          • #51
                                            aikasemmin ei näkynyt, en ole nyt kahtonut, kun ei ole kulkukaan muuttunut..

                                            kyse on varmastikkin seoksista, kuulee kun välillä pintakaasulta painaa vähän kaasua, alkaa vaan hirveä pörinä eikä lähe minnekkää, eli niinkuin liikaa saisi ilmaa ja taas toisinaan ku painaa, nii alkaa vitoskone sykkimään ja sitte mentiin..

                                            mystistä on tämä kyllä, alipaine letkut oon vaihtanu kahteen kertaan eli imuvuotoon en usko..
                                            Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 7.1.2008, 22:03.

                                            Comment


                                              #52
                                              ...joskus ottaa teho piikin joskus ei..
                                              Ainakin KEissa moista aiheuttaa liian löysälle säädetty kaasuvaijeri, jolloin ECU ei tiedä, milloin poljin on lattiassa eikä osaa antaa extraruuttauskomentoa kylmäkäynnistyssuuttimelle. Tuosta MPI:stä en sitten tiedä.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kylmäkäynnistyssuutinta käytetään ainoastaan käynnistyksessä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kaikki K-jetit (myös siis KE:t) antavat ns. täyskaasurikastuksen svingauttamalla ilmamääräläppää ylikorkealle. On siis puhtaasti mekaaninen sisäänrakennettu ominaisuus, joka aiheutuu ilmämääräläpän nopeasta liikkeestä. Läppä avautuu kaasu pohjaan painettaessa ensin yli ja asettuu vasta sitten läpi kulkevan ilmämäärän määräämään asentoon.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ohjauspaineensäätimessä myös tuo täyskaasurikastus pienentämällä ohjauspainetta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      mut eikö kukaan oo kokeillut ottaa lambdan signaali piuhaa irti toimivasta koneesta??

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Olen kokeillut. Ei huomannut eroa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Joko olet Vesa suuttimien kunnon tarkastanut?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            suuttimien testaus on kyllä ollut mielessä mutta en ole vielä saanut aikaseks, ku ei nii yksinkertaselta vaikuta..

                                                            kertokaapas sitten kokeneemmat paras ja helpoin tapa varmistua suuttimien toimivuudesta.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Onkos tuosta moottorista nyt tarkistettu, että siellä riittävästi puristuksia?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X