Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattro dynoon kaksivetoisena?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattro dynoon kaksivetoisena?

    Kohtapuoliin olisi tarvetta päästä rullien päälle säätelemään, niin saisi jonkinlaisen lapun katsastusmiehen ihmeteltäväksi ja toisen vaikka omaksi iloksi. Ongelma on vaan, ettei lähistöllä taida olla yhtään nelivetopenkkiä, mutta "kyliltä" löytyisi kyllä 2wd penkki.

    Eli uskaltaiskos tuommoisen kytkettävällä keskilukolla varustetun quattron dynottaa keskilukko päällä ja ilman kardaania? Vai pitäiskö varailla aikaa suosiolla toiselta puolen suomea.

    #2
    ST-motorsilla on kanssa Espoossa.

    Comment


    • #3
      Ihteäkin kiinnostaa tosiaan, että voiko tehot mitata vaan etupyöriltä?
      Miten sitten lasketaan voimansiirron häviöt korjauskertoimeen 2wd vs. 4wd.

      Toki paras vaihtoehto on viedä nelikko penkkiin.

      Comment


        #4
        Ei taida yhdeltä akselilta saada luotettavaa tehomittausta nelivedossa. Torsen ainakaan ei lukitu koskaan täysin jommalle kummalle akselille.

        Comment


          #5
          Käsittääkseni torsen "sulaa" jos sitä ajetaan vain toisella akselilla. Haldex onnistuu kyllä.

          Jyväskylässäkin on nykyään nelivetopenkki.

          Comment


          • #6
            Mutta sagg:lla eikä mulla ole torsenia. Vaan se on vaan noilla kytkettävillä lukoilla varustettu. Eli keskitasauspyörästön saa lukittua, samoin perän.

            Mikäs tuolle olis järkevä kutsumanimi?

            Comment


              #7
              Kiitos okkim vinkistä!

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Pete I
                Mutta sagg:lla eikä mulla ole torsenia. Vaan se on vaan noilla kytkettävillä lukoilla varustettu. Eli keskitasauspyörästön saa lukittua, samoin perän.

                Mikäs tuolle olis järkevä kutsumanimi?
                Olen kuullut gurujen puhuvan "junttilukoista" näiden kytkettävien alipainelukkojen kohdalla. Viittaneeko sitten ajokäytökseen lukot kytkettynä, tiedä häntä.

                Comment


                  #9
                  Kyllä se junttilukko tulee ihan siitä, että se on tosiaan lukko. Eli 100% alipaineohjattu mekaaninen (kemppi :P) lukko.

                  Comment


                  • #10
                    Onko tosta junttilukosta kokemusta, että mitä rääkkiä se kestää ennen antautumista? Jos vaikka innostuu joskus soratiellä vähän rääkkäämään autoa, niin mahtaneeko se kovin helposti poksahtaa...?

                    Comment


                      #11
                      Sakaralukoksi olen kuullut kutsuttavan. Ja siltä se näyttääkin.

                      Comment


                      • #12
                        lukosta

                        mun quattrolla on ajettu ainakin yksi kesä keskilukon varassa vaihtokardaanin etsinnän ajan. kesti ainakin sen hyvin.

                        Comment


                          #13
                          Niin siis ajelit ilman kardaania? ei siinä mitään ongelmia tulekkaan, toisella puolella kun ei ole mitään vääntämässä vastaan sun muuta.

                          Comment


                          • #14
                            edellistä edellinen omistaja ajeli, juu ilman kardaania siis. etuvetoisena. joskus käyny mielessä et pitäs piruuttaan kokeilla ilman etuvetoakseleita..Harvalla takavetoista Audia=) Mut sit kun ajaa tuolla toisella profiilin autolla, toteaa ettei kyllä kiinnosta kun ei tuolla etuvedollakaan tunnu näillä keleillä mihinkään pääsevän! Tänään tuo toimitti raktoorin virkaa kun siirtelin pihassa valtavaa haapatukkia. Molemmat lukot vaan päälle ja hirttosilmukka tukin ympäri....

                            Comment


                            • #15
                              En kyllä rupeais kokeileen nelivetoa yhden akselin penkissä. Joka tapauksessa kiinteässä nelivedossa osa voimasta menee sillekkin akselille joka ei ole rullilla.

                              Torsen sanana tulee sanoista TORgue SENsing eli vääntöä haisteleva, paras vääntö menee sinne missä on pitävimmät renkaan eli sille akselille joka ei ole rullilla -> auto karkaa penkistä, eli torsenilla ei ainakaan kannata yrittää.

                              Vaikka normaali tasauspyörästö ehkä kestää yhden akselin mittauksen voi tulla pieniä ongelmia siitä miten auton saa pysymään penkissä kiinni.

                              Jokatapauksessa se on keskitasauspyörästölle melkosta rääkkiä.

                              Comment


                              • #16
                                Niin siis kyllähän ne renkaat mitkä ei ole rullilla nostetaan totta kai ilmaan näissä tapauksissa missä nelikkoa yhdenakselin penkissä joudutaan penkittämään. Vähä huonosti voi pysyä paikallaan, jos meinaa renkaat maassa ajaa :D

                                Comment


                                  #17
                                  Ja jos se on torsen quattro mille tuo tehdään, on ihan yhtä tyhjän kanssa. Torsenista kun karkaa tehot vapaille pyörille ;)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X