Aihe sinänsä on täällä ja FFp:llä loppuun kaluttu, mutta tarkkaa "checklistiä" en ole onnistunut löytämään. Eli itsellä on ongelmana '01 A4:n nykiminen ja kierrosten "päälle jääminen". Etsiskelin jo FFp:n ja tämän söötsillä, mutta lopputulos oli melko sekava. Eli itse aiheeseen: Pintakaasulla kiihdytettäessä n. 3000 rpm:n kohdalla alkaa kova nykiminen, joka poistuu kaasun painamisella, tai vaihteen vaihtamisella. Eli toisin kuin useimmilla muilla, ongelmaa ei ole täyskaasukiihdytyksessä. Siinä taas esiintyy seuraava ongelma: Reippaammin repäistessä ja n. 5-6 tonnin kohdalla vaihtaessa, vaikka kuinka varovasti yrittäisi, kytkimen painaminen aiheuttaa kierrosten nousun punaiselle, jopa rajoittimelle. Turun VV-Auton ilmoituksen mukaan kyseessä on normaali turboviive. Mielestäni selkeä vika. En tiedä, en ole muilla vastaavilla ajanut.
Siis: Mistä aloittaisin, mitä kannattaa huomioida, ym. MAF, Lambda, ilmavuodot, ahtovuodot, jne. Kiitos jo etukäteen!
Siis: Mistä aloittaisin, mitä kannattaa huomioida, ym. MAF, Lambda, ilmavuodot, ahtovuodot, jne. Kiitos jo etukäteen!
Comment