Eli oisin vasta-alkajana kysellyt että kannattaako laittaa vapaavirtaussuodin kun auto on 1.8T ja lastu on. Siis onko tuosta hyötyä tehon kannalta? Muuttuuko äänet? Jos on ideaa laittaa niin minkä merkkinen se kannattais laittaa ja mistä saa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vapaavirtaussuodin, kannattaako?
Collapse
X
-
Muuttuu äänet, by-passin tuhahtelu ja imu-suhina kuuluu kokoajan. Ääniin kyllästyy aika nopeesti. Doc-powerilla on bsr optiflowta missä on lämpösuojapelti ja antureiden paikat valmiina, se on ainakin helppo asentaa. Tehoa filtteri tuskin tuo, toivottavasti + - 0hp.
http://www.doc-power.com/index.php?p...ducts&group=86
-
Toisekseen pitemmällä tähtäimellä kannattaa hankkia kuiva mailli, eli ei siis öljyttävä, kuiva on parempi vaihtoehto. Tahtoo ilmamäärämittari paskaantua kun sitä rasvaa lehtää lankoihin mittarissa. Ja toisekseen jos kartio mallisen asentaa ja ei rakenna hyvää ilmanottoa sille->tuloksena kuuman ilman imu moottoritilasta ja vähmemmän voimaa. Huomaa varsinkin kesäkuumalla kaupungissa ajellessa. Vakio koteloon vv-paneelisuodatin paras jos vv:n haluaa.
Comment
-
Taitais olla paras kun modais orkkis suodatinboxin ilmanottoa suuremmaksi ja johtais sinne jotenkin mahdollisimman kylmää ilmaa.
Jotain tähän tyyliin:
http://autospeed.drive.com.au/cms/article.html?&A=0646
Comment
-
Onko kellään asennusohjeita, jos haluan asentaa kuivan kartiosudin. Lähinnä, kuinka tuo MAF:in piuha vedetään sinne putkeen sisälle, kun on niin -piip- paikassa alkuperäisenä. Mietin semmosta vaihtoehtoa, että jos sen sais vedettyä puskurin taakse vaikka silikonimutkalla, niin se saisi viileetä ilmaa, mutta riittääkö ilmamäärämittarin letku? Ja mihin se bypass-letku vedetään, meneekse ilmasudille vai laskeeko se ahtimen suulle paineet?
nimim. aloittelija =P
Comment
-
Mä penkitin mun entisen saabin samalla kertaa sekä vakiosuotimella ja vv-suotimella, teho/vääntöero tasan 0 luvuilla 311hv/475Nm. Juuri langan likaantuminen ja käyntihäiriöt tulee olemaan ongelma öljytyissä suotimissa. Putki putsarilta turbolle oli pahempi pullonkaula kuin suodatin ja ilmanoton siirto puskurin alle toi lisää parannusta. Samat lait kai audissakin pätee.Viimeksi muokannut Kupari; 13.10.2008, 20:45.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Uninen Näytä viestiOnko kellään asennusohjeita, jos haluan asentaa kuivan kartiosudin. Lähinnä, kuinka tuo MAF:in piuha vedetään sinne putkeen sisälle, kun on niin -piip- paikassa alkuperäisenä. Mietin semmosta vaihtoehtoa, että jos sen sais vedettyä puskurin taakse vaikka silikonimutkalla, niin se saisi viileetä ilmaa, mutta riittääkö ilmamäärämittarin letku? Ja mihin se bypass-letku vedetään, meneekse ilmasudille vai laskeeko se ahtimen suulle paineet?
nimim. aloittelija =P
Comment
-
Niin mä olin ajatellut, että kartiosuti boxin sijaan (ei tilalle, kun se ei saa kylmää ilmaa siitä ja solmu puhkuu lämmintä vieressä). Suunnittelin semmosta, että jos ilmamassamittarin letku riittää, vedän sudin puskurin taakse, missä ne "sumarin" ritilät on. Silikonimutkalla sen vois saada toteutettua. Missä kohdassa bypass päästää ylipaineet imupuolelle, siis fyysisesti missä kohdassa on sen "venttiili"?
Comment
-
hommaat esim tommosen bsr optiflow setin joka tulee kotelon tilalle. minkään letkun tai tummistimen paikkaa ei tarvii muuttaa, sitten vaan vedät jonkun putken puskurin välistä siihen suodattimen lähelle.
http://www.doc-power.com/showppic.ph...TIFNET.jpg.org
pässihän näkyy siitä etu puolelta kun kurkkii. eli siinä pakosarjan puolella.
Comment
-
Öljyttävät tosiaan ei mitään parhaita ollut, tahtoo maffi sekoilla joka öljyämisen jälkeen ja aina sai olla lankoja liottamassa.
Itse väänsin lämpöpellin turbon ja suodattimen välille ja vedin kunnon putken sieltä suodattimen alta pohjaan josta sitten parhaansa mukaan yritti kerätä ilmaa.
Ja lopuksi hetken kokeilun jälkeen palasin takaisin alkuperäiseen kokoonpanoon.
Comment
Comment