eli ajoin tasaista maantienopeutta ja yhtäkkiä kuului bum ja veto katosi!!! ei muuta kun köyden jatkoks ja kotiin. Nostin auton perän ilmaan ja pyöritin pyörästä jolloin toinen pyörä pyöri eri suuntaan. totesin perän olevan ok. sitten etupää ilmaan, pyöritin taas toista pyörää mutta toinen ei pyörinytkään.....?*?? mikä neuvoksi?? auto käy hyvin, pykälät menee hyvin päälle ,kytkin tuntuu normaalilta, mutta kun autoa käyttää ja laittaa pykälän päälle ja nostaa kytkintä niin vähän kahisee.. mikä voi olla rikki???
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2:en meno loppu
Collapse
X
-
s2 kahina
kahina kuuluu joka vaihteella. eli kun laitan minkä hyvänsä pykälän päälle(menevät normaalisti päälle) ja nostan kytkintä kahina alkaa eikä auto liiku. onko loota paha irroittaa?? entä jos kytkin tai asetelma on romuna, mitä maksaa uudet ja mistä saa ja mitkä kannattaa ostaa? autossa on minun aikanani nopeissa lähdöissä aina vaihdettaessa kuulunut ilkee tum ääni... ajattelin että johtuuko se perästä vai lyökö joku perän kiinnike koriin tai jotain.. olisiki tällä mitään yhteyttä kyseiseen tapahtumaan??
Comment
-
tumahdus on mitä todennäköisemmin perän kuluneet puslat. Kytkin remppa on aina kallis, useita satasia menee, halvin askin irrotus ja takasin laitto jollain nyrkkipajalla on ollut 170e mutta varmaan sen tuplata saat normaalissa huollossa, orkkis kuntoisen auton irrotus on vähä hankalaa kun pitää purkaa romua jonkun verrran että saa kaikki pultit irti, erikoisempia työkalujakin saattaa tarvita.
Comment
-
Noista on joskus hajonnut etuvetoakselin niveliä, harvinaista mutta mahdollista. Ja jos veto häipyy toisesta etusesta niin koko auton liikkuminen taitaa loppua siihen. Ja tuo että toista eturengasta pyörittämällä (molemmat ilmassa) toinen ei pyöri viittaisi aika selkeästi vetoakselin suuntaan. Tai ainakin siihen että vika on etutasauspyörästön ja renkaan välillä eikä laatikon puolella. Tarkasta pyöriikö sen pyörimättömän pyörän vetoakseli ollenkaan pyörän mukana. Tai laita kone käyntiin ja vaihde päälle ja katso pyöriikö se etuvetari.
Comment
-
s2 pohdintaa
nostin autosta keulan ilmaan ja laitoin vaihteen päälle, kumpikaan pyörä ei pyörinyt eikä vetarikaan voisiko olla sisimmäisen vetonivelen boorit rikki?? kyllä silti luulis että kun pyörät on ilmassa niin ne edes vähän pyöris mutta ei. ja mistä se ottaa nopeuden mittarille koska kun veto katos mittari tippui nollaan vaikka vauhtia oli ainakin 60. sitten kun hinattiin autoa mittari toimi taas (auto käynnissä ja kytkin pohjassa)
Comment
-
Nopeusmittarin anturin "magneetti" on etutasauspyörästön kuskinpuolen poskilaakerin vieressä kiinni itse tasauspyörästössä eli signaalia tulee kun tasauspyörästö pyörii. Jos nopeusmittari kuolee auton liikkuessa voimansiirron takia kokonaan, niin mielestäni yhteys pitäisi olla poikki etuvetarista sekä laatikon puolelta. Putosiko mittari nollille vasta kun painoit kytkimen pohjaan vetojen hävittyä?. Jos pelkästään on vikaa vetarissa niin nopeusmittarin pitäisi näyttää nopeutta kun on auto käynnissä ja vaihde päällä vaikka auto ei liikukkaan.
Yksi vaihtoehto mikä tulee näitten oireitten pikaisesta yhteenlaskusta mieleen on että sulla on tasauspyörästön pikkurattaat sanoneet yhteistyösopimuksen irti. Tai sitten vika on sittenkin siellä kytkimen/laatikon puolella.
Comment
-
Joudut tekee vaihteensiirto mekanismin ite ja korvakkeet,kardaanin lyhennys,kytkinpalikat saat varaosaliikkeestä, siinä tärkeimmät.Työtä on kyllä jonkin verran,mutta kyllä se onnistuu. Jos ostat 6v laatikon niin eiköhän apuja sit löydy ilmoittele vaan,oon ite tehnyt sen muutoksen (6v laatikko on selvästi parempi,jos jokus siitä tehoja havittelet)
Comment
-
aski
joku kontalleen askin kohdalle kattomaan ja "vetoa" päälle ja kyylää pyöriikö akselit ja jos pyörii niin mistä lyö tyhjää.
ja jos kytkin on paskana niin ei sinne kyllä pykäliä kovin helposti lykitä päälle käynnis ollessa.
onkos s2:ssa se perän lukko namikka "diff"?
täs oli yks tapaus S4-91 josta hajosi perä ja se liikkui vaan diff päällä. tarkemmin sitä ei ole tutkittu, koska jäi koko paska traktorin alle.
Comment
-
Audi-s-
-
Sopii, mutta tarvitset lyhyemmän kardaanin ja sovituspalan toiseen kiinnitystassuun eli tassun ja apurungon väliin ja 6v vaihteensiirtotangot myös.
Typ85 kardaani käy.
S2 ja RS2 laatikko kutakuinkin sama. Asentamisen kannalta sama.
Vuosimallien mukaan on eroavaisuuksia, joista esim AnLe voinee jaksaessaan kertoa lisää.
Comment
-
RS2:ssahan on kahta mallia laatikkoa, vahva (CRB?) ja heikko (CGR?). Ihan ekat 94 RS2:t ovat heikommalla, myöhemmissä on vahvempi 1.vaihde.
Comment
-
Juu kyllähän se CGR:kin aika lailla kestää. Noitten hinnoissa vaan taitaa yleensä olla ero, CRB kalliimpi vapailla markkinoilla. Ei taida olla käytännön merkitystä, ellei tehoja ole 400+, ja revitä 1. vaihteella.
Comment
-
-
Audi-s-
Kuinkas paljon sitte CRB laatikko kestää tehoja ja vääntöä, entä CGR??
Jos joku vois vastata vielä näihin kysymyksiin olisin kovin kiitollinen<3!
Olette muuten kaikki avittaneet tosi paljon autoni tuunaamista/rakentamista, kiitos siitä kaikille etenkin tuomakselle!
Nyt laatikkoja katsastelemaan------->
Comment
-
CGR kestää takuu varmasti 550hv ja vääntöä kestää +759nm eli kestävä on. Ja CRB ei tietoa,mutta todennäköisesti enemmän.
Ainoo ongelma on hinta eli pyörii +/- 1000e. eli jos ostat vakion niin saat sen ainakin 3-4 kertaa hajottaa ennenkuin oot 6-vaihteisen kanssa tasoissa.
jos haet jossain vaiheessa +400 hv ni sit olis 6v parempi,jos vaan lompakko kestää,muuten vakio,vaikkei järin vahva olekkaan.
Mulla ei ole koskaan hajonnut yhtään vakio askia ja silloinkin on ollu n.+400hv, kunhan vaan ottaa vaihtotilanteet iisisti,kaikki saa rikki jos repii,myös 6vaihteisen.
Comment
-
Itsellähän kävi kutosessa silleen että: Käytin auton ylläällä ja vaihoin alustan.
Auto alas liikutin taaksepäin, sitten eteenpäin ja meno katkes. Laatikko pottuilee muutenkin niin mietin jo laatikon vaihtoo heti, mutta ulompi etunivel oli päässy irti kun oli lukko kappaleina. Nopeus nousi normaalisti mutta liikettä ei tapahtunu. Ei maksa paljoa tarkastaa.
Comment
Comment