Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.6 V6 aut. Laatikko arpoo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.6 V6 aut. Laatikko arpoo

    Hey,

    Ensimmäisen automaagin hankin ja pitkähkölläkään koeajolla en huomannut vaihteistoon hiljan tullutta "ominaisuutta" eli n: 100km/h vauhdissa tuntuu siltä että laatikko arpoisi 3-4 vaihteen välillä. Kierrokset ovat n: 2500 - 2700. Sama ilmiö ei toistu 90 tai 110 vauhdissa. Automaatin vaihdenäyttö on pimeänä joten siitä ei ole apua. Onko tuo vaihteen vaihtaminen merkki laatikon tuomiopäivästä?

  • #2
    Onko lootaan öljyt vaihdettu koska? Ja onko oikea määrä sekä oikeanlaista öljyä..?

    Comment


    • #3
      Koska näyttö on pimeä on syytä se korjata.

      Haulla löytyy kaikkea, jos osaa hakea:)

      Meillä on" ihmeellinen" loota, joka vaihtaa ...

      Comment


        #4
        Siis vaihtaako se oikeasti 3 ja nelosen väliä vai temppuileekoha turbiinin lukko?
        Jos se vaihtaa vaihdetta niin sen kyllä huomaa kierroksista selvästi.
        Tuo lukko tulee vaihtelevasti eri mallien mukaan noin 80km/h:n tuntumassa ja tuolloin tuntuu pieni nyppäys. Toki jos se kenkkuilee niin laatikkoo luistaa, ei luista, luistaa.. jne.

        Öljyjen&suodattimen vaihto voi toki auttaa, jos ei ole koskaan vaihdettu, mikä on oletettavaa. Kilsojakin varmasti +200tkm?

        Comment


          #5
          Joo. Kilsoja on +300tkm. En tosiaan ole automaattia/audia ikinä omistanut joten diagnoosien teko on itselle vähän hankalaa.. :) Tarkemmin kuin ajattelen niin sellaista pientä nykimistä tuntuu tietyllä nopeudella. Huomenna menee huoltoon muutenkin niin jos ne öljytkin vaihtaisi. Pitää ottaa näköjään google käteen ja tutustua enemmänkin automaatin sieluun. Kiitos vastanneille.

          Comment


          • #6
            "Pitää ottaa näköjään google käteen ja tutustua enemmänkin automaatin sieluun. Kiitos vastanneille."

            Kokeile ensin tämän sivuston hakutoimintoa

            Comment


              #7
              Jaa-a. Laatikon öljyt vaihdettu 30tkm sitten. Kävin tarkistuttamassa öljyn riittävyyden ja kaikki ok. Mutta nyt.. Ykkösellä kun lähtee kiihdyttämään tai ajaa tasaista nopeutta niin laatikosta kuuluu korkeahko "vinkuminen". Ei täristä eikä rahise. Laatikko vaihtaa normaalisti 2:lle ja ääni loppuu. Ei herätä hyviä tuntemuksia. Olisiko jollakin teistä samanlaista kokemusta?

              Comment


              • #8
                Automaatin vaihdenäyttö on pimeänä joten siitä ei ole apua.
                Apua mihin?
                Eihän tuo näyttö näytä kuin kepin asennon, eikä suinkaan sitä mikä vaihde pesässä on.

                Comment


                • #9
                  Siitä näytöstä näkee onko loota mahdollisesti vikatilassa.

                  Comment


                  • #10
                    Aivan, enpä muistanut tuota.
                    Kyllähän se näyttö näkyy mikäli ei ole vikatilassa, vaikka polttimo olisi palanutkin.
                    Mulla on polttimo sökönä ja hyvin se näkyy.

                    Mites näissä vanhemmissa tomaateissa vikatila ilmenee näytöstä?

                    Comment


                      #11
                      Vanhemmissa näkyy samalla tavalla, ainakin V8:ssa oli niin. Vikaa ei tosin ollut laatikossa, mutta pari kertaa se vikatilaan meni startattaessa.
                      Eli siis vaihdeindikaattorissa palaa kaikki samaan aikaan.

                      Vinkuminen A8:n laatikossa viittasi edelleen öljyn vähyyteen

                      Tarkistettiinko vikakoodeja laatikosta. Ei sinne kaikista vioista koodia toki tule, mutta hyvä tarkistaa ongelmien ilmaantuessa.

                      Comment


                        #12
                        Vikakoodit luettiin. Jarruvalokytkimestä oli muistissa jälki ja se poistettiin eikä enää ilmaantunut. Öljyt tarkistettiin Laakkosella joten kai ne siellä tiesivät mitä tekivät. Asentaja tarkisti öljyt tietyssä lämpötilassa ja määrä oli kuulemma riittävä.

                        Comment


                          #13
                          Ehkä osaavat laakkosella paremmin kuin paikallisessa merkkiliikkeessä. Sieltä ei A8:ia saanut samana päivänä liikenteeseen kun liikkeen ainoa osaaja oli jossain. Saivat hälyytettyä lauantaille. Olivat laittaneet "oikean" määrän öljyä, mutta silti sinne meni vielä 0.5l lisää.

                          Jotenki vinkuminen kuitenkin liittynee öljyihin ja öljynpaineisiin. Ettei haukkaisi ilmaa. Vaihdettiinko suodatin samalla?

                          Comment


                            #14
                            Nyt ei öljyjä vaihdettu. Tarkistettiin määrä. Öljyt on vaihdettu edellisessä isossa huollossa 30tkm sitten. Eikös niillä se 60tkm pitäisi pystyä ajamaan.. Mistäs tälläinen laatikko sitä ilmaa pystyisi ottamaan järjestelmään?

                            Comment


                              #15
                              No pumppu kavitoi jos öljyä on liian vähän, mutta jos kerran tarkistettiin, että on tarpeeksi, niin ehkä siellä on sitten mekaanista vikaa.

                              Kyllähän öljyt ovat "elinikäiset" tai niin väittää valmistaja. Ei tosin laatikon valmistava vaan auton.
                              Toimiko ennen öljynvaihtoa (jaa niin et tiedä miksi vaihdettu), onko vaihdettu vasta ensimmäisen kerran 30tkm sitten?
                              Jos on, niin sitten voi vaan olla roskat päässy vääriin paikkoihin ja apuna vois olla huuhtelu.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllähän öljyt ovat "elinikäiset" tai niin väittää valmistaja. Ei tosin laatikon valmistava vaan auton.
                                Toi itse asiassa koskee vain uudempia ja niistäkin vain joitain. Vai onkohan tippi ainoa?

                                Ainakin urssin huolto-ohjeissa lukee selvällä suomenkielellä, että ATF öljynvaihto 60tkm:n välein.

                                Comment


                                  #17
                                  Aijaa, no sitte. Muistikuva, että V8:ssa oli vain että pitää tarkistaa 60tkm välein määrä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Oliskohan tuossa ongelmassa samaa perua kuin allekirjoittaneen TDI:ssä. Miten Markku tuo vaihtaminen välillä 3-4 sen seilaamisen jälkeen tapahtuu, meneekö kolahtaen päälle vai löytääkö luistaen oikean vaihteen?

                                    Oma veikkaus voisi olla vaihteiston anturi (liekö nopeusanturi nimeltään), jos laatikko tunnistaa sähköisesti pääakselin pyörintänopeuden. Mulla oire tulee esille lämpimällä laatikolla 2-3 vaihdoissa, useimmiten ylöspäin vaihtaessa, mutta joskus alaskin mennessä.

                                    Kokeile vaihtaa/huuhdella ne öljyt + suodatin ensin, ja sitten huolellinen puhdistus kaikille laatikkoon menevien piuhojen liittimille. Petrin edellä mainitsema irtotöhnän liikkeelle pääsy on varsin usein syy automaatin ongelmiin, joten huuhtelulla halvin ensiapu.

                                    Ainakin urssin huolto-ohjeissa lukee selvällä suomenkielellä, että ATF öljynvaihto 60tkm:n välein.
                                    Sama juttu taitaa olla useammassakin VAGgineessa. Mikähän prkl viidakkorumpu on senkin huhun aiheuttanut, ettei tarvitsisi ikinä vaihtaa? Vehkeet haukutaan sitten alimpaan helvettiin, kun laatikko oireilee 200 000-300 000 km kohdalla eikä öljyjä ole vaihdettu kertaakaan, ehkä joskus jotain litkua lisätty...
                                    Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 11.6.2007, 15:43.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikähän prkl viidakkorumpu on senkin huhun aiheuttanut, ettei tarvitsisi ikinä vaihtaa?
                                      Ikävä kyllä ainakin tiptronic-vaihteiston öljyä ei autovalmistaja suosittele vaihtamaan. Öljymäärän tarkistus taisi kuulua huolto-ohjelmaan.

                                      Tuosta se rumpu on varmaan lähtenyt soimaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jep, tuota tippiä arvelen itsekin huhun alkuperäksi. Sitä on sitten sopivasti jobbareitten yms. toimesta hieman "laajennettu" koskemaan kaikkia konsernin automaatteja. "juu, ei näihin kato tartte koskaan vaihtaa, valmistajan suositus..."

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sinällään jopa vaarallinen huhu. Ainakaan omasta DMX-laatikostani ei oltu öljyjä ihan hetkeen vaihdettu kun ne 260tkm kohdalla vaihdoin. Samoin laatikon softa oli joku vanha versio eli varmasti ainakin se 60tkm oli kulunut edellisestä vaihdosta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Missä muuten teetätit laatikon softan vaihdon? Mitä kustansi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jari, Joensuussa AD Korjaamo nimeltä Jarin Autopalvelu. Heillä on VAG:n testerit ja pelit ja pensselit joilla tuo onnistuu. Tuossa yhteystiedot:

                                              http://www.joensuuopas.com/tiedot/Jo...topalvelu.html

                                              En edes pyytänyt tuota softapäivitystä erikseen vaan tekivät sen öljynvaihdon ohessa. Samoin puhelimessa palvelu oli asiallista ja auto valmistui ajallaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ok, Passatissa on huomenna laatikon öljynvaihto, pitääpäs kysäistä asiasta. Luultavasti onnistuu tässäkin puljussa.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X