Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sytytystulppien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sytytystulppien vaihto

    Tulipahan tommonenkin asia mieleen kun vaihdoin nelkkuun (V6) tulppia, että kuinka mahtaa olla kakkojen poisto tulppien poterosta kun homman hoitaa kiireinen huoltoliike. Oli nimittäin aika paljon tulppien ympärillä sitä sun tätä kakkaa, esim hiekkaa. Kakia jos ei puhalla, tai ime pois niin sinnehän se varisee pyttyyn ja loput jää tiivistepinnalle.

  • #2
    Pyttyyn männän päälle putoava kura ei ole vaarallista, sillä se lentää ulos pakoputkeen ensimmäisen pyörähdyksen aikana. Tulpan kierteissä ja tiivistepinnalla radikaali määrä kuraa voi jo aiheuttaa ongelmia, mutta nekin ovat lähinnä mahdollisesti aavistuksen valskaava tulpan tiiviste.

    Comment


      #3
      Eipä noita saa kiireessä irroittaa ja asentaa.
      Tulpan vaihdossa olen itse käyttänyt tapaa: Ensin löysään tulppaa
      hiukan auki 1/2-1 kierroksen ja puhallan paineilmalla irtonaisen kakan pois,
      jolloin epäpuhtauksia ei pääse sylinteriin.
      Asennus kupari-,alumiinitahnan kaa.Ja sitäkään ei liikaa ,koska ainakin
      Briskin tulpassa (elektrodit nauhamaiset) liika tahna oikosulkee tulpan.Varmistu vielä ,että tulppa oikeanlainen ko.kärryyn.
      Ja oikea momentti lopuksi.

      Comment


      • #4
        Peruskärryn tulpanvaihdon voi kyllä huoletta tehdä hieman rennominkin. Ainoa mihin pitää panostaa, on kierteille laittaminen ja kiristäminen ettei vedä kierteitä soseeksi.

        Toki huolellisuus ei ole haitaksi ja erikoispelit vaativat tietysti aivan eri tarkkuutta.

        Comment

        Working...