Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ADU murheet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ADU murheet

    Elikkäs Risan moottorissa on seuraavanlaista murhetta. Lykkää vikakoodeja 00561(Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached ja 537 Heated oxygen sensor - lambda control), lambda arvo seilaa 0,95-1,05 välillä (Vag-comista luettuna) kokoajan tyhjäkäynnilläkin, sammuu toisinaan risteykseen tultaessa ja moottorin vedossa juuri ja juuri huomattavaa nykimistä.
    Tähän mennessä on yritetty: Lambda vaihdettu uuteen, ISV vaihdettu uuteen, Maffi vaihdettu käytettyyn, Imupuoli paineistettu ei vuoda, tulpat ja suodattimet vaihdettu huollon yhteydessä.
    Maffin vaihto auttoi jonkin verran, alkuperäisellä lambda seilasi vielä enemmän.
    Nyt on sellainen pelko, ettei tuokaan maffi ole täydessä vedossa.
    Mitähän vielä kannattaisi kokeilla ennen kuin käy tilaamassa tehdas uuden maffin?
    Miten bensapumpun pystyisi testaamaan kun pitää sellaisia kurlaus ääniä kun auton käynnistää jos sekin on menossa.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.5.2007, 11:48.

    #2
    Sammuminen valoissa = bybäss
    maffi aniharvoin näissä vanhoissa hiipivästi hajoaa, melkein parasta olisi kokeilla vain toista, mielellään ehjästä autosta niin tietää että on kunnossa.

    Comment


      #3
      Lambdan kuuluu seilata. Todellisuudessa seilaa vielä paljon isommalla alueella kuin vagcomista näkyy.

      Bensanpaineet mittaisin seuraavaksi. Hitusen vaan kenkku homma ADU:ssa, kun ei ole banjoja koneessa.

      Mafin signaalitason voi mitata yleismittarilla. Katso s2central.net mistä pinnistä.

      Comment


      • #4
        Bensansuodatin kannattaa vaihtaa myös, jos ei ole lähiaikoina vaihdettu.

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=ominaisuus
        Tuossa vähän tuohon sammumiseen liittyvää jutustelua.

        Comment


          #5
          Kun olet paikallistanut vian ja korjannut sen laita Forten Gastreatmentia 1 puteli 1/4 tankilliseen bensan sekaan ja aja n.20km n.4000r/min. kierroksilla.

          Comment


            #6
            Bensan paineet tuli mitattu ja kunnossa tuntuvat olevan. Nuo vikakoodit ilmeisesti viittaavat, että seos käy jossain tilanteessa liian rikkaalla. Elikkä vika voisi ehkä löytyä sytyksen puolelta. Tuli tilattua uudet kumitötsät puolien ja tulppien väliin "tulpanjohdot" ja varmuudeksi uudet tulpat vaikkei edellisilläkään ole ajettu paljon mitään. Odotellaan noita kumitötsiä saapuviksi lähitulevaisuudessa niin pääsisi kokeilemaan jos auttaisi.

            Comment


              #7
              No niin LMS ei saanutkaan noita tötsiä hommattua tarvikkeena. Eli nyt olisi tarve viidelle tötsälle (034 905 447), jotta pääsisi kokeilemaan jos auttaisi.
              Marmorilla hinta korkeahko 94e/kpl, mutta tarvikkeena on kuulema myyty samoja Berun tötsiä viisi kappaletta alle satasen.

              Comment


                #8
                Mites tuo sytytysjärjestelmän konversio ?
                Omaan Risukarhiin tuli sytkäongelmia ,joten suosiolla tein järjestelmään päivityksen ja toimii .

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/phpBB2/showth...ght=ti-tarvike

                  Comment


                    #10
                    Joko se bybässi on tarkastettu?

                    Comment


                      #11
                      Bybässi on Forgen mäntämallinen ja vaikuttaisi toimivan normaalisti. Alkuperäisestä Boschin muovilootasta irtosi kansi joskus Jurvan ratapäivillä.

                      Comment


                        #12
                        Tuosta Tepon laittamasta vanhasta säikeestä innostunnena kävin hakemassa BMW kaupasta 328:sin tötsät ensihätään kun hintakin oli huokea n.10e/kpl. Fyysisesti tötsät sopivat täydellisesti mutta vastus on eri kuin alkuperäisissä(BMW 1,8k ohmia ja Audi 5,0k ohmia). Osaako joku viisaampi kertoa mitä vaikutusta tolla pienemmällä vastuksella on? TI-tarvikkeesta täytyy hakea Berun tötsät heti kun sielä päin liikkuu. Kiitos vinkistä.

                        Comment


                          #13
                          Sytytystehon pitäisi olla hieman parempi ja sytytysjärjestelmästä aiheutuvia radiohäiriöitä ei pitäis tulla tuolla vastusmuutoksella.
                          Joutuuko puolat / sytytysvahvistimet kovemmalle kuormitukselle ,niin sitä en osaa sanoa miten käytännössä on.Teoriassa vois kuormitus kovempi ollakin..?
                          Viimeksi muokannut RS2; 31.5.2007, 14:34.

                          Comment


                            #14
                            Löytyikö syytä risan ongelmaan? Mulla on aika lailla samoja ongelmia.

                            Comment

                            Working...
                            X