Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 sytytysennakko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 90 sytytysennakko

    Kyseessä audi 90 2.0e -89, ps-kone. Ongelma on että sytytysennakkoa ei saa säädettyä ohjearvoon. Jos ennakon säätää ohjearvoon, niin kone käy, mutta ei kärsi kaasutella voimakkaasti, vaan tukehtuu. Kone käy parhaiten, jos ennakon säätää muutaman asteen myöhäisemmälle, kuin ohjekirja sanoo. Jakopään ajoitus on tarkastettu.

    lisäys: vika tuli jakopäänhihnan yhteydessä. Onko jakopäänhihnan vaihdossa jokin kikka, joka olisi pitänyt ottaa huomioon? Luulisi että kaikki on kunnossa jos ajoitus on kohdallaan...

    #2
    Oletko tsekannut että ylä ja alakerta on synkissä eli jakopää oikein ajoitettu? Tarkastus tulee tehdä vauhtipyörältä tarkastusluukusta, EI kampuran etuhihnapyörästä.

    Comment


      #3
      Ajoitus tarkastettu juuri vauhtipyörän merkistä. Lisäksi kokeiltu siirtää hihnaa pykälän verran puoleen ja toiseen. Hihnan kireys sopiva eli kääntyy sopivasti sormin 90 astetta. Paras hihnan asento aiheuttaa nokka-akselin rattaan merkissä alle millimetrin virheen ajoitukseen (nokka-akselin ratas ja venttiilikopan vahvikeraudan yläpuoli).

      Comment


        #4
        Olisiko sitten vain sattumaa ja jakajasta on pamahtanut alipainekello samaan aikaan?

        Comment


        • #5
          Alipainekello, boksi ja tulpan johdot epäilyn alla. (ovatko johdot oikeaa tyyppiä ja kunnossa)?

          Kellon kalvo saattaa olla ehjä, mutta mekaaninen yhteys hall- anturille poikki, akseli hypännyt pois hahlostaan tms. Katso, että alipainekellon letkua imemällä hall- anturi kääntyy.

          Alipaineletkua kannattaa ostaa pari metriä ja vaihtaa kaikki.

          Comment


            #6
            KORJAUS

            Muistin ennakonsäädön väärin, kun eilen taas tutkin asiaa. Ennakkoa piti säätää ohjearvoa (=18 astetta) AIKAISEMMALLE eikä myöhäisemmälle, kuten aiemmin virheellisesti kerroin.

            Alipainekello toimii ja ilmavuotoja en löytänyt. Onko mahdollista että nokka-akselissa / kampiakselissa oleva ratas olisi väärässä asennossa? Luulisi ettei niitä voi asentaa väärin... Itse en ole niihin koskenut mutta edellinen omistaja????

            Kiitoksia hyvistä vinkeistä...

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja utl666
              Onko mahdollista että nokka-akselissa / kampiakselissa oleva ratas olisi väärässä asennossa?
              Suhteessa kampiakseliin? Kyllä, varsinkin dampperin asema suhteessa kampiakseliin, jos kiila on murjaistu rikki. Pultti pitää sen kyllä paikallaan, mutta on mahdollista että se pääsee vaeltamaan jos kiila on rikki.

              Comment


                #8
                Kiilanhan on oltava ehjä, jos vauhtipyörän ja nokkapyörän merkit täsmäävät. Olikos nokkapyörässä kiilaa?

                Comment

                Working...
                X