Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 v8 abh viritystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    4.2 v8 abh viritystä

    Tarkoitus olisi saada pataan vähän lisää henkeä ilman turboja.

    olen vähän meinannut:
    -suora sytytys
    -hestec
    -mahdollisesti kevennykset, tasapainotukset ja koneistus. (jos tarvetta.)
    -turboja en lähde vtt:lle mittauttamaan, jos joku tietää mistä löytyisi valmiit mittaus paperit niin sitten voisi turbojakin miettiä.

    elikkä ensinmäinen ihmetyksen aihe:
    - jos jollain olisi tietoa siitä että mitä hyötyä on v8 koneen imusarjan pituudesta (n. 30-40cm) ja toimivuudesta lyhyemmällä imusarjalla. sillä on painoakin huikeat 10-20kg

    jos joku on samaan koneeseen tehnyt jotain viri viriä niin olisi kiva kuulla.

    T:Hölmö putkimies kasin kimpussa.

  • #2
    Mielenkiintoista, itse kypsytellyt myöskin ideaa pienestä virittelystä. Oma suunnitelma olisi kannnen porttaus, nokka-akselit ja paremmat peltisarjat sekä Hestec tms.

    Turbotukseen liittyen, vaikka jollain paprut VTT:ltä tai TCT:ltä oliskin ei se paljoa auta, paperit täytyy olla juurikin omasta autostasi. Täytyy kuitenkin huomioida että ahdotuksia voi tehdä eri kokoonpanoilla. Korjatkaa mikäli puhelen potaskaa.

    Comment


    • #3
      eiköhän nuo jenkkiauto puolen viritys konstit
      toimi vaikka onkin saku.

      toi imusarjan pituus/korkeus lisäs ittellä aikanaan
      kaasari pikkulohkos vääntöä, ei tosin taida
      tuas konees samaa vaikutusta koska pensa
      menee suoraan syl.ja ilma eri kautta ei seos
      niinku kaasari konees

      Comment


      • #4
        Kyllähän tuo Hestecin asennus ym. muutokset koneeseen vaatisi ne samat VTT paperit. Eri asia huomaako niitä kukaan.

        Comment


          #5
          Näen henkilökohtaisesti vähän rahan tuhlauksena hestecin tms koska kyllä tuollaiseenkin pystyy ihan oman boksin säätämään.
          YV:llä voin antaa lisätietoja.

          Comment


          • #6
            Nostetaas vanhaa kun itsellä olisi kansiremppaa tiedossa. Onkohan täällä kukaan tuolle ABH:lle tai muulle 8-koneelle mitään tehnyt?
            Nyt kun olisi teoriassa mahdollisuus muun remontin ohessa tommosta pientä hipistelyä suorittaa, niin pakko kysästä esim. kannen pienen siistimisen ja nokka-akselien vaihdon mahdollisuuksista. Jotain yleistä hintaspekulointia noista olisi mukava tietää. Paljonko hivenen rivakammat nokat mahtaisi kustantaa ja samoiten kansien hieronta?
            Ja automaatti kun tuokin on, niin sen kestävyyden kannalta myös kiinnostaisi homman kannattavuus. Vaikkei mitään dramaattista tehonnousua tapahtuisikaan, niin tuo tomaatti ei taida kestävyydeltään olla sieltä parhaasta päästä?
            Niin, ja myös olisi mukava tietää mihin muualle näiden vaihtaminen vaikuttaisi, esim. järeämmät nokat -> säädettävät nokkapyörät?
            Viimeksi muokannut T.Hell; 11.2.2010, 12:07.

            Comment


            • #7
              Nokkia kannattaa haikailla varmaankin ABZ, AEC tai AHK koodillisista pannuista. Saman moottorin tehokkaampia versioita pienin muutoksin. Nokkia kaks per puali, á 500 euroa. Samalla vaivalla ja erityisesti hinnalla vaihtaa koko koneen, niin ei tarvitse vaihtovälillä lisäillä Shelliä.

              Comment


                #8
                Olis kansirempan hinnalla AHK moottori myynnissä. *vink* *vink* Menis varmaan aika kivuttomasti ABH:n tilalle.

                Säädettävät nokkapyörät kaupan päälle.

                Comment


                • #9
                  Toki tuo AHK olisi kiinnostava vaihtoehto, mutta kuinka kivuttomasti se oikeasti sinne tilalle menisi? Myöskään itsellä (varsinkaan näin talvella) ole mitään tiloja tuota suorittaa, taidoista puhumattakaan. Pirssi on myös korjaamon pihalla odottelemassa vähän jo purettuna, eli ei enää omin avuin liikukkaan.
                  Paitsi jos korjaaja suostuu koneen vaihtamaan ja on suunnilleen plug-and-play, niin mikä jottei.. :)

                  Comment


                  • #10
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80739 Tuolla eräs swappi, joka ei ole ihan plug'n'play. Käsittääkseni tuo AHK olisi lähinnä tuota, eikö?

                    Comment


                      #11
                      En tässä ehtinyt lukea mut periaatteessa varmaan aika lain sama operaatio. Minun AHK on varaosiksi ostettu ja paloiksi purettuna eli ei ihan plug 'n' play missään tapauksessa. Toisaalta pelkkiä sisikalujahan siitä olisi nyt helppo ottaa projektiin. Jos nyt jotain nokkakeppejä tjms ajattelisi.

                      Comment


                        #12
                        veikkaisin, että AHK istahtaa lötkön/evolötkön sukua tunnustavan korin keulalle aika näppärästi, tuo kun on löytynyt evolötkön keulalta.

                        repsan projektissa oli seppäämistä sen takia, että kone joka keulalle istutettiin oli alunperin sovitettu täysin eri korimallin laitteeseen.

                        Comment


                        • #13
                          Kuvitellaan että jos nyt vaikka noi AHK:n nokat tuonne laittas, niin mihin kaikkeen se vaikuttaa? Pitäiskö/kannattaisiko tuosta koneesta ottaa muutakin? Jos meinaan kovinkin osina tuo kone, niin ehkei sitä koko swappia jaksa teettää.

                          Comment


                            #14
                            Vie nyt koko läjä sit kumminkin varoiks...

                            Comment


                            • #15
                              http://www.tij-power.com
                              Esimerkiksi tuolta saa CatCams nokkia ABH-koneeseen, ja sukuisiin.
                              Hintaa 1315,60e. Mahtoi olla niin että noiden kanssa piti vaihtaa muitakin kannen osia, mikä ei välttämättä lähes 20v vanhassa autossa olekkaan niin huono asia.

                              "viri"nokat voivat vähän vaikeuttaa leimalla päästöissä. Alavääntökin voi kärsiä, mitä sopii miettiä kun liikutaan 1700-1800kg autolla :>
                              Kanavien siistiminen tulisi ensimmäisenä mieleen.

                              Comment


                              • #16
                                Jos (siis tosi iso jos) eri nokat hommaan, niin melkein sitten tuosta AHK:sta ne ottasin. Koska olihan se jo itselläkin tiedossa (ei vain heti kehtaa tunnustaa), ettei mun perse välttämättä kestä kuin just ton perus rempan, mutta pakko asiaa pohtia kun tuossa samallahan (ja ehkä kohtuullisen pienillä lisäinvestoinneilla) nuo muutokset kuitenkin saisi tehtyä.
                                Mietin tuossa vain että mitä muuta koneesta pitäisi samaan syssyyn ottaa? Onko kansissa muita eroja kuin nokat? Suuttimet? Boksi? Kun itse ei pysty mitään tekemään, niin pitäisi tekijät saada tietoiseksi omista ajatuksista ja mahdollisista muutoksista...

                                Comment


                                  #17
                                  nokat eroaa, imupuoli on kovilla nostajilla. Muista eroista en nyt suorilta sitten osaakkaan sanoa, olikohan ecu eri, mutta sehän nyt hoituu vanhan ecun ohjelmalla varmaankin.

                                  Comment


                                    #18
                                    AHC lienee hytikkaromppeilla ja on tehokkaampi kuin AHK. Vai onko siinäkin kova imupuoli?
                                    Voin moottorinohjauksen sopeuttaa, josko nokkia alat vaihtelemaan. Viimeisimmät 32v on M5.4 bokseilla, kun vanhat on M2.4, joten vaihtoon menisi about kaikki aiheeseen liittyvä.
                                    www.dbilas.com tarjoaa hiotusta 640e 260/264 astetta ja 10,3/10,4 nostoja. Ajoituksenhan v8:ssa voi kellottaa haluamakseen, koska kiiloja ei nokkapyörissä ole. Tarvitaan vain ketjupyörä toiseen nokkaan, että overlappia voi säätää.
                                    Myös suomessa esim Kylmäkosken erikoismoottorin Virtanen voi hioa vakionokista.

                                    Comment


                                      #19
                                      Minä voin noita dbilasin neniä tarvittaessa toimittaa.

                                      teppo.kalske@iki.fi

                                      Comment


                                        #20
                                        AHC on mekaanisesti sama kone kuin AKH, eli AHK:n "evoluutio" ja kovilla nostajilla imupuolella.

                                        Tuli tuota selviteltyä kun himoitsin S8:a ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli AHK:sta pitäisi ottaa myös nuo imupuolen kovat nostajat. Vai olisiko se edes niin simppeliä että ABH:n hydrauliset (käsitin siis että ABH:ssa on hydrauliset nostajat imupuolellakin) mäkeen ja kovat tilalle?
                                          mun perse välttämättä kestä kuin just ton perus rempan
                                          Valitettavasti taitaa näin tulla käymään. Kiinnostusta kyllä olisi, mutta ei tämä finanssipuoli taida koskaan olla niin hyvällä pohjalla, että siihen oikeasti pystyisi ryhtymään. Pari tonttua tähän remppaan nyt ainakin palaa, joten kolmas mokoma (riittäisiköhän edes?) vireihin on jo liikaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Itse kansi on muistaakseni sama, eli säätöpalat, nostajat ja nokat vaihtamalla voisi onnistua.

                                            Comment


                                              #23
                                              ECU löytyy kanssa tuohon AHK mosaan. Ynnä kaikki syttyosat.

                                              Itse asiassa 1 suutinta vaille kaikki pitäis olla tallessa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eli AHK:sta pitäisi ottaa myös nuo imupuolen kovat nostajat. Vai olisiko se edes niin simppeliä että ABH:n hydrauliset (käsitin siis että ABH:ssa on hydrauliset nostajat imupuolellakin) mäkeen ja kovat tilalle?
                                                Lainaus:
                                                mun perse välttämättä kestä kuin just ton perus rempan
                                                Valitettavasti taitaa näin tulla käymään. Kiinnostusta kyllä olisi, mutta ei tämä finanssipuoli taida koskaan olla niin hyvällä pohjalla, että siihen oikeasti pystyisi ryhtymään. Pari tonttua tähän remppaan nyt ainakin palaa, joten kolmas mokoma (riittäisiköhän edes?) vireihin on jo liikaa.
                                                eikös noissa ole samat peruskannet - eli luulisi poteron olevan samaa kokoa.

                                                perusremppa ja perusremppa. työnnä +2k koneen remppaan tai sitten näkee vähän vaivaa ja laittaa tommosen 650e ruottista uitetun koneen ?

                                                jaa niin, mullakin on tommosen 8zyl akg suorasyttymoottorin kaikki osat pl suuttimet ylimääräisenä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onhan se noinkin, että vaihtokone voisi näin äkkisällään tulla halvemmaksi. Jos itse voisi vielä tehdä niin auttaisi kummasti. Mutta onko se kuitenkaan pidemmällä tähtäimellä halvempaa. Jakopään remppaa (ja ehkä muutakin?) joutuu uuteenkin mottiin ennemmin tai myöhemmin tekemään, riippuen kilometreistä, joten saman verran joutuu kuitenkin maksamaan. Ellei sitä ole sitten juuri tehty?
                                                  Ja jotenkin näen vanhan moottorin (jos vaan muuten kaikinpuolin tikissä) korjaamisen/huoltamisen hieman mielekkäämpänä kuin suoraan uuden vaihtomoottorin laittamisen.
                                                  eli säätöpalat, nostajat ja nokat vaihtamalla voisi onnistua
                                                  jos vielä spekuloidaan, niin riitäisikö nuo + moottorinohjauksen säätäminen päivittämään ABH "AHK:ksi"? Tarviiko AHK:n suuttimet tai jotain muuta?

                                                  Jos ei näistä jorinoista suoraan minulle hyötyä ole, niin ehkä jollekin muulle...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    eikös sen jakopään rempan joudu tekemään vanhaankin moottoriin jossain vaiheessa - ja ei kukaan estä ottamasta vanhasta koneesta jakopään hiluja tuontimoottoriin, kertakun ne käyvät päikseen. jakopään kustannuserää pitäisin koneremontissa melko pienenä.

                                                    eikös abh:ssa ole pienemmät puristukset kuin tuossa ahk:ssa ?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      AHK:ssa 11.6:1

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eipä muuten käynytkään mielessä että toki noi ABH:n jakopään hilut kävis muihinkin. Ja ne tosiaan on jo hommattuna...
                                                        Mutta, silti taidan kallistua tuon rempan kannalle, koska asentajan ajasta joudun joka tapauksessa maksamaan. Uskoisin että kansiremppa irroituksineen ja muineen tulee ajallisesti halvemmaksi kuin koko moottorin vaihto. Vai olenko väärässä? Lisätehosta joutuu nyt tosin tinkimään...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          vaikea aavistaa, työmääränä ei mikään ihan kohtuuton, mutta selvitä mielenrauhan (sinun) vuoksi mitä maksaa ohjurit x32, kumit x32, tiivisteet kansiin, imusarjaan, öljylaaksoon jne. voit nimittäin kusta hunajaa kun selkiää mitä remontti maksaa pelkästään osien osalta.

                                                          tosin, jos päätät lähteä remontoimaan niin suosittelisin tuonne nokkien väliin säädettävää pyörää. vakionenät ajoittamalla uudelleen pitäisi saada tuo 280 lukema nousemaan 20-30hp ylemmäksi.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itsellä tuo ABH:n öljynsyönti ei todellakaan loppunut pelkällä yläpään remontilla, joten nyt kuluvalla viikolla pitäisi talliin laskeutua S8:n AHC. Tuossa ABH:ssa on nyt kiinni täysin rempatut ja portatut kannet, jos kaimaa kiinnostaa ja itse niistä päätän luopua tässä vaiheessa (vaihtoehtoisesti vaihdan ne tuohon AHC-pannuun ens talven aikana)?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X