Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yhteysvirhe luettaessa V8:san vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Yhteysvirhe luettaessa V8:san vikakoodeja

    audi v8 3.6 vm 91.vikakoodien luvussa ilmoittaa että,too many communication errors.cannot continue.mitä taitaa tarkoittaa?

    mode: Otsikko muutettu. Jatkossa kaikki otsikolla "vag-com" aloitetut ketjut menee sitten melko suoraan roskiin. Sama kuin laittaisi otsikoksi "auto".
    Viimeksi muokannut jasso; 31.3.2007, 20:27.

  • #2
    et kertonut mitä VAG-COM versiota käytät, mutta vaikuttaisi siltä että ohjelma yrittää jutella autolle liian suurella nopeudella.
    Koetas vaihtaa sieltä Options-ruudusta siihen Start Baud-kohtaan pienempi arvo kuin 9600. Kokeile ensin vaikka 4800 ja jos edelleenkään ei toimi pudota 1200:n. Muista käyttää virrat pois jokaisen epäonnistuneen yrityksen välillä.

    Comment


    • #3
      ei auttanut start baud muuttaminen,kun yrittää mennä vaihdelaatikkoon niin ilmoittaa.
      adress 02
      protocol:kw1281
      controller:441927156 H
      component:getriebe
      note:excessive comm errors

      Comment


      • #4
        Millaisella adapterilla tuota yritetään tehdä? Kaikki adapterit eivät kykene riittävään verkkaiseen tiedonsiirtoon.

        Comment


        • #5
          Joissain vehkeissä on myös joidenkin modulien kohdalla tuntunut olevan merkitystä sillä onko auto käynnissä vai vaan virrat päällä.

          Comment


          • #6
            Tietämättä nyt minkälaisella vemmeleellä ja piuhoilla koodeja luet, niin
            heitän vielä yhden arvauksen. Eli jos kyseessä VAG-COM ja PC:säsi
            ei ole "oikeaa sarjaporttia", niin näiden USB-sarjaporttimuuntimien kanssa
            on kuulunut olevan jos vaikka minkälaisia ongelmia.
            Eli jos käytät tuollaista varustusta, niin kokeile etsiä jostain toinen kone
            tai erilainen sarjaportti muunnin.

            Toinen omituisuus on ollut se, että siinä Diagnostiikka pistokkeessa on ollut
            maadoituspinnistä kahta versiota, ja joissakin sarjaporttipiuhoissa ei tuo
            toinen maa ole kytkettynä. En nyt tähänhätään löytänyt mitkä ne vaihto-
            ehtoiset pinnit on, mutta jos sulla on jokin neljällä johdolla toimiva
            sarjapiuha, niin tarkistappa että siellä auton puolen pistokkeessa on kontaktit
            kaikille käytössä oleville karvoille.

            Comment


            • #7
              V8 on vielä ihan 2x2-liittimellä, joten tuota maapinniongelma ei koske tätä tapausta.

              Täältä löytyy pinnien selityksiä. Lisäksi pinni 5 voi tarvita maadoituksen. Eli jos epäilee tuota Arton mainitsemaa maadoitusongelmaa, niin adapterin pinnit 4 ja 5 yhteen.

              Comment


              • #8
                Siis sillä elekmasta ostetulla kaapelilla pääsee kyllä moottorin ohjaimeen ja saa vika koodit luettua ... OK . Liitin on juuri tuo 2*2 ja usb:llä kannettavaan . Rosstechiltä imutettu 311.2-N ohjelma ... laatikkoon ei vaan saa kunnon yhteyttä . Ohjelmaa ei kyllä ole rekisteröity , johtuuko siitä ? Missä tuo laatikon ohjainyksikö fyysisesti sijaitsee ? Tuli vaan mieleen , että jos vaikka liitimissä vikaa ja onko niitä mahd. irronneita liitimiä etsittävä jostain kojelaudan alta ... Laatikossa ei nyt toimi siten kun pakki ja aika rutinaa pitää siirrettäessä .
                Ai niin , moottorin ja laatikon ohjaukselle näyttäis olevan omat 2*2 liitimet ja hieman yllättäen laatikon pistokkeesta menee moottorin ohjaukseen . Eli siis siinä moottorin ohjaus pistokkeessa ei ole eloa ollenkaan varmaan ... mystistä . Liekkö maanantai yksilö josta johdot menny väärinpäin :-)

                Comment

                Working...