Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sport putkisto 1993 S4 4.2 V8:iin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sport putkisto 1993 S4 4.2 V8:iin

    Ajattelin tilata moisen putkiston ässään, jotta saisi siihen pikkasen miehekkäämmät saundit. Elikkäs kyseessä olisi Ferritan rosteriputkisto. Onko S4 V8:n omistajilla kokemuksia tuosta putkesta?

  • #2
    Yhellä tutulla oli vm. 96 S6:ssa (4.2 V8 tomaatti), keskivaimentajana Marteliuksen 4 reikäinen ja takavaimentajana Magnaflown rosteripönttö. Äänet oli aivan helvatan hienot! Suosittelen lämpimästi.
    Toinen vaihtoehto on laittaa Remuksen rosteripönttö. Kenny`s Car stylingista saa tilattua sopivasti, hinta tais olla jotain 400e nurkilla. Sinänsä jännä, että sama hormi käy sekä v8:n että 5 turboon, tai näin ainakin manuaali väitti mikä tuli tuon oman Remuksen mukana.

    Comment


      #3
      Tarkoitatko että Remuksen pönttö vain taakse, keskellä originaali. Sulla taisi tämmöinen setuppi olla?

      Comment


      • #4
        Niin siis siinä tutun autossa oli rosteripönttö vain takana. Keskellä Marteliuksen "viri" vaimennin. Ja äänet oli sopivan miehekkäät, ei kuitenkaan liian kovat. Mulla on omassa autossa vaan takavaimentajana tuo Remus, välipönttöä ei oo ollenkaan.

        Mitä tulee tuohon kasi-koneisen ääneen, niin näin äkkiseltään ajateltuna koko hormisto rosterista, niin voi olla turhan äänekäs!? Toki makuasiahan sekin on.
        Kokeilemallahan se selviää. :)

        Comment


          #5
          Erääseen V8:iin 4.2 koneella on näinä päivinä menossa koko setti BN:n rosteria, katotaan ja kuunnellaan millaiset soundit tulee. Katit kuitenkin jo vaimentaa melkoisesti.

          Comment


          • #6
            Erääseen V8:iin 4.2 koneella on näinä päivinä menossa koko setti BN:n rosteria, katotaan ja kuunnellaan millaiset soundit tulee. Katit kuitenkin jo vaimentaa melkoisesti.
            Ääninäytettä sitten foorumille ;)

            Comment


              #7
              Harmi kun se ei ole mun omaan, joten mp3:sta tai wavia kaivataan :()

              Comment


              • #8
                mua kiinnostaaa lähinnä miten se sisämeluun vaikuttaa. Itse en kyllä halua pörinöitä sisätiloihin , miehekkään kuuloinen vaikka olisikin. Eli kuis on, pömiseekö korvissa sisällä autossa?

                Comment


                  #9
                  Onko kellään kokemusta jos heittäisi ainoastaan takapöntön uusiksi ? Tasakaasulla matkassa ei haluta yhtään mörinää sisällä mutta kiihdytyksissä nykyinen lähes täydellinen "äänettömyys" ei oikein anna amerikkaa omistajan itsetunnolle...

                  Magnaflofille Tonilta yksi ääni, onko muita ehdokkaita jotka eivät mätäne parissa vuodessa?

                  Comment


                  • #10
                    Mun ässässä on saksalaisen rekisteriotteen mukaan (MTM:n?) Remus 70mm tuplaputkisto. Vaikea sanoa, kun ei ole vieressä alkuperäistä putkea vertailua varten.

                    Ainakin se on tuplaputkea alusta asti ja n. 70mm ja suhteellisen uuden näköinen (ruostumatonta terästä?)

                    Saundit on kivat jo tyhjäkäynnillä.

                    Comment


                      #11
                      Viikon verran on nyt ollut kiinni omassani Supersprintin takapönttö, ja olen erittäin tyytyväinen. Tyhjäkäynnillä on juuri mielestäni sopivasti "miehekkäämmät" pörinät vakioon verrattuna. Ei siis kuitenkaan liikaa A8 "imagoon" nähden. Sisällä melutaso ei mielestäni noussut normaali ajossa käytännössä lainkaan, mutta aina kun reippaamin kiihdyttää, huomaa kyllä jo eron sisälläkin. Moottoritiellä kokeilin myös ajaa hiukan reippaampia nopeuksia, ja mielestäni melu ei ole lisääntynyt ainakaan korvakuulolla. Ulkonäöllisesti muuttui kyllä sitten jo aika paljonkin edellisiin "pilleihin" verrattuna, koska putken päät on kokoa 95 x 80 mm ja tuplana siis.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä mä annan ääneni Remukselle tuon Magnaflown ohessa. Ja jos näistä kahdesta pitää valita niin Remus. Omassa on nyt Remus ja äänet on tod. soppelit. Sisälle ei murise häiritsevästi, mutta ulos murahtaa sopivasti.
                        Vanhassa 2.8 v6:ssa oli Magnanflown takapönttö, ja se tuotti sisälle ikävän äänen matkanopeudella. Sen jälkeen vaihdoin Supersprintin ja se oli ihan ok. Niin kuin aikaisemmin jo totesin, niin tuttavan S6 v8:ssa äänet sillä oli hyvät, tosin vaimentaja oli eri tyyppinen kuin mitä mulla oli. Tuntuu ulostuloillakin olevan aika suuri merkitys siihen, miten ääni kuuluu sisälle. Eli mitä syvemmällä puskurin alla ulostulot ovat, sitä enemmän resonoi sisälle. Ja täytyy muistaa, että Audiin ei Magnaflow tee mallikohtaisia vaimentajia, eli ne on tarvikevaimentajia toisin kuin esim. Remus ja Supersprint.

                        Comment


                          #13
                          Noin äkkiseltään tuntuu hankalalta yhtälöltä saada hyvät murinat ulos, mutta sisällä ei muutoksia ääniin. Mulla on BN-Pipes ja kyllähän se sisällekin kuuluu. Ei liikaa, mutta siinä ollaankin sitten milelipidekysymyksessä.

                          Comment


                            #14
                            Moi Pete!

                            Viitsitkö vielä kertoa mikä malli sinulle tuli, mistä ja jos vielä hintaakin...? En haluaisi alkaa pätkimään alkuperäistä "takimmaista" osaa, joten tuliko ostamassasi paketissa koko hela hoito ja asennus suoraan alkuperäisiin kiinnittimiin ?

                            Comment


                            • #15
                              En ole Pete, mutta vastaan kuitenkin. Eli ainakin molemmissa, Remuksessa että Supersprintissä mitä mulla on ollut, takavaimennin tulee kiinni samoihin kiinnityskohtiin kuin mitä alkuperäinen vaimennin. Alkuperäisen putken joutuu katkaisemaan sopivasta kohdasta, koska putkihan on (ainakin c4/s4:ssa) kokonainen loppuun asti.
                              Tod.näköisesti A8:ssa on ihan samoin. Remus ja Ss kun valmistavat merkki/mallikohtaisia vaimentajia.

                              Comment


                                #16
                                Tuossahan Toni jo asian "kiteyttikin" eli juuri noin oli / on asia. Ainoa "ongelma oli se, että Supersprintin putkisto on hiukan kookkaampi kuin alkuperäinen. Joutui ostamaan ns. supistajan yhdistämiseksi. Malli on CLASS 95 x 80. Hinta on pöntöllä ovh.924 ? ja siitä sitten hiukan rapattia.

                                Comment


                                  #17
                                  Oli kyllä melkoinen hinta yhdestä pöntöstä. BN:ltä saa tuohon hintaa koko putkiston kateilta taakse.

                                  Comment


                                    #18
                                    Niin, niin kuin kirjoitin, ovh.924 ?. Se mitä siitä itse maksoin on kyllä kaukana tuosta hinnasta. Olen tavallaan "puun ja kaarnan välissä" ja lupautunut olla hinnasta hiljaa. Pyytäähän saa, mutta eri asia on se, mitä kukin maksaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olen ainakin hyvin tyytyväinen BN piipuihin. Matkavaihdissa ei kuule mitään eli, ihan kuin vakio versiossa, ja kiihdytyksessä on sopivat "toiminta" äänet.

                                      Comment


                                        #20
                                        sport putkisto v8

                                        mulla saksan ote näyttää että on remus 2*70 kokomatkan jos oon oikeen ymmärtäny, siltä se ainakin näyttääkin ja ihan kivasti höpäjää

                                        Comment


                                        • #21
                                          Soitin Eurostainless:lle ja kyselin S4 4.2 Quattron "Sport" putkea. Sanoivat että saavat Ferritalta vain vaimentimet, putkiston kasaavat sitten itse. Ferritan kataloogissa kuitenkin on tuo kyseinen putkisto: "ADK 73004B S4 V8 SPORT 92- Från kat och bakåt 7500:-" 7500 kruunua on tämänpäivän kurssilla n. 814 euroa. Tästä putkistosta Eurostainless veloittaa 1350 euroa asennettuna. Eli hivenen hinnat/tuotteet poikkeavat toisistaan. Eurostainless on kuitenkin Ferritan tuotteiden jälleenmyyjä.

                                          Eli taitaa mennä minun kohdaltani ainakin tuon BN piipun ostoon.

                                          Ja minulle ainakin oli täysin uusi tieto että ainakin tuossa 1993 4.2 S4:ssa on vakiona rosteriputki, ainakin hanskalokerokirjan mukaan?

                                          Comment


                                            #22
                                            kukaan poistanut kattia orgis putkistosta,jos niin mitkä vaikutukset kulkuun ja ääniin.

                                            omasta 3.6 poistettu katin jälkeinen vaimennin ja äänet sopivat,mutta tuo katin poisto kiinnostaisi muutenkin kuin noiden tehojen puolesta kun tuppaa tuo IVY Bensa syömaan sen kuitenkin toiminta kelvottomaksi lambdan tavoin,eli kulutus tavaraa täällä susirajalla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Omasta ässästä poistin katit tossa joulunpyhinä, ja pers tuntumalta ei kyllä äänet kasvaneet ainakaan sisälle. Auto kylläkään ei ole V8, mutta kumminkin...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Teppo: millaiset äänet siihen v8-koneiseen ässään tuli niillä Bn-piipuilla, onko ääninäytettä saatavilla?
                                                Btw, pisti hieman huvittamaan nuo aikasemmat omat kommentit S6:n hyvistä äänistä. Nyt se ko. auto on sitten löytänyt tiensä mun omistukseen. Mitä tulee sisä-ääniin, niin vaikka ne äänet olis kuinka "mukavat" ulospäin, niin täytyy sanoa, että kyllähän ne sisällekin kuuluu..... onko ne sitten häiritsevät, se on ihan kuulijasta kiinni. ;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Enpä ole vielä päässyt kuulemaan joten paha mennä sanomaan. Auton omistajakaan ei välttämättä ole niitä potentiaalisimpia näytteenottajia...

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X