Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikopan tiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Venttiilikopan tiivisteen vaihto

    Miten saisi tuon venttiilikopan tiivisteen vaihdettua siten ettei se vuotaisi öljyä? Nyt on alkanut sellainen öljyn käry tulemaan sisätiloihin ettei viitsisi haistella. Kerran on tiiviste jo vaihdatettu, ja eipä kyllä tilannetta parantanut, päinvastoin. Varsinkin, kun uuden öljytikun kannan vaihtoi, joka oli hieman lohjennut, öljyvuoto venttiilikopan tiivisteestä alkoi paheta.

    Kyseessä siis audi 80 -92 ABK koneella.
    Uudessa kumisessa tiivisteessä oli hieman erilaiset pinnapultit kuin vanhassa korkkisessa tiivisteessä. Vanhat ruuvit piti poistaa ennenkuin uuden kumisen tiivisteen pystyi asentamaan uusine ruuveineen.
    Viimeksi muokannut tetk; 7.4.2007, 11:58.

  • #2
    oisko joku huohotinjärjestelmässä tukossa - vaikuttaa siltä tai sitten moottori yksinkertaisesti huohottaa liikaa eli puristuspaineet pääsee kampikammioon

    Comment


      #3
      Oletettavasti ovat vaihtajat puhdistaneet kevyesti kaavaamalla liittyvät pinnat putipuhtaaksi kaikesta vanhasta tiivisteen jämistä ja kuivanneet pinnat huolellisesti, myös kopasta.
      Ja tiiviste on ollut suora ja puhdas asennettaessa paikoilleen. Samoin nokkapyörän kumitiiviste.

      Sitten ovat kaiketi kiristäneet kopan mutterit ristiinrastiin pikkushiljaa, ettei peltinen koppa muuta olomuotoaan, eikä tiiviste pääse muljaamaan. Eivätkä ole tiukanneet muttereita helkkarin tiukkaan.

      Näillä ohjeilla olen itse vaihdellut korkit paikoilleen, eivätkä ole valskanneet.

      Comment


      • #4
        VAG venttiilikansien tiivisteissä on onneksi pohjausholkit, jotka estävät tiivisteen liian painumisen ja ruuvien löystymisen. Yhtenäistä kumitiivistettä taitaa nykyisin saada kaikkiin moottorimalleihin ja siihen kun vielä hivenen sipaisee VAG:n AMV 174 004 01 tiivisteliimaa, niin tiivistys alkaa toimia.

        Comment


        • #5
          VAG avolavaan vaihdoin juuri nokkahihnan ja venttiilikopan tiiviste vaihtui kumiseksi. Maksaa hieman enemmän, mutta ei falskaa.

          Comment


          • #6
            Täydennetään vielä sen verran, että osasyy öljyn vuotamiseen on öljyn liikatäyttö edellisessä öljynvaihdossa. Olivat laittaneet pari desiä yli maksimimerkin, joten jostainhan se ulos tulee helposti.

            Comment


            • #7
              Kuminen venttiilikopan tiiviste näyttäisi pitävän öljyt sisällä. Lisätyötä teetti se, että alkuperäiset ruuvit piti ottaa pois venttiilikopasta, koska uudessa kumisessa tiivisteessä metalliholkit oli itse tiivisteessä, kun taas korkkisen tiivisteen tapauksessa metalliholkit oli ruuveissa.

              Comment


                #8
                Stefan pystyy vaihtamaan, nokkapyörä pitää ottaa irti ja nykäistä se ulosvetäjällä, jota todennäköisesti ei ole pakissa. Ensimmäinen nokkapukki irti, niin sen saa jo helpommin.

                Comment


                  #9
                  Moro,

                  Mulla ollut tuo öljyvuoto-ongelma jonkin aikaa.
                  -93 Audi 100 quattro, 2.0E 16V, ACE vapaasti hengittävä nuhapumppu.

                  Vein huoltoon (nimiä nyt mainitsematta).
                  Ekalla kertaa vaihtoivat nokka-akselin tiivisteen ja hihnat meni kaikki samalla uuskisi.
                  Vuoto jatkui.
                  Tokalla kertaa vaihtoivat venttiilikopan tiivisteen.
                  Maksanut nyt jo reilusti yli 500 euroa,
                  ja vuotaa edelleen.

                  Mitäs nyt?
                  Onko vielä joku paikka, mistä voisi vuotaa,
                  vai olisko työt huonosti tehty? Arvaamiselta tuo korjaaminen minusta näyttää....

                  Kannentiiviste?

                  harmittaa.....

                  lisädataa:
                  Korjaamossa olivat kuulemma tarkistaneet, ettei hihnan kotelon taakke tullut öljyä
                  (silti vaihtoivat kopan tiivisteen á 218 euroa.)

                  Jäljelle jää enää kannentiivisteen nurkka hihnan kotelon vieressä.
                  Kannattaako kansiremppa teettää:
                  a) yleensäkään?
                  b) kyseisessä liikkeessä? (on sitä pidetty hyvässä maineessa tälläkin foorumilla joskus.)
                  c) jos remppaan lähtee, mitä muuta kannattaa tehdä samalla? (kilometrejä n. 175 000)

                  tarkastin paikan vielä itse:
                  kyllä se sieltä kannentiivisteen välistä vuotaa.
                  jäähdytysnesteen seassa on jonkin verran vaahtoa.
                  Nokan allakin oli pieni tippa, vaikka tiiviste on vaihdettu.

                  ...nyt ei enää huvita.....

                  Comment


                  • #10
                    Positiivistä asiassa on, että uusia osia on vaihdettu. Ei muuta kun kannen tiivisteen vaihtoon ja kannen oikaisu/tarkistus ja samalla vaihdat venttiilivarren kumit ja hydnostajat ja jäähdytysnesteet. Jos, et luota ko firmaan onhan niitä muitakin asentajia.

                    Comment


                      #11
                      Onkos noita tässäkin ketjussa mainittuja kumisia venttiilikopan tiivisteitä (KU-myllyyn) saatavana myös tarvikeosana vai ainoastaan VAG- tiskiltä ?
                      Niissä alkuperäisissä pinnapulteissa on keskellä paksunnos (ettei korkkitiiviste mene liikaa kasaan), sopiiko samat pultit myös kumitiivisteen kanssa vai pitääkö vaihtaa ?

                      Comment


                      • #12
                        Ainakin edellisessä audissani ( KP-kone) ei korkkitiivisteen jälkeen vaihdettu kumitiiviste sopinut ilman pulttien vaihtoa. Surkuhupaisa juttu ko asiasta: " Ammattimies" sanoi ko tiivisteen sopivan ilman muutoksia. Minä vaihdoin ja ajamaan. Muutaman km jälken öljyt pellolle = konehuoneeseen.
                        Takaisin kaverin ( mersumiestä nauratti) pajalle ja auto seisomaan uuden korkkitiivisteen hankkimisen ajaksi. Tietenkin koneen pesu tuli kaupanpäälle.

                        Comment


                        • #13
                          Pari vuotta sitten vaihdoin nostajat KU -koneeseen ja samalla kumisen tiivisteen. Meni ihan heittämällä paikoilleen. Silloin hankin tiivisteen Mikkelin Autotarvikkeelta, joka on Osaset -ketjua.
                          Talvella vaihdoin kädin dieseliin vastaavanlaisen Varaosamaailmasta.

                          Comment

                          Working...
                          X