Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs6 vaihteisto ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rs6 vaihteisto ongelma?

    toisessa topikissa olikin jo juttua että käytiin kaverille ostamassa rs6 vm.2003 134000km ajettu viime viikolla.

    ajoin itse autolla koeajoa noin 70 km ja testasin laatikon kaikin mahdollisin tavoin ajon aikana.
    tiptronic, s, d, toimi kuin kello tosi vaihtelevassa ja pumppaavassa sekä pitkissa kiihdytyksissä (loppunopeuksia ei kehtaa tunnustaa mutta kuitenki sellaiset että joka vaihteen ja vaihdot sai testattua).

    tänään aamulla auto d asennossa voimakkaasti kiihdyttäessä ja ikään kuin väännätäessä nykäisi pahasti lähes joka kerran kesken kiihdytyksen melko matalilla kierroksilla. s asennossa ko. asiaa ei tapahtunu.

    eli onko mahdollista että heti päästään vaihtaa laatikkoa vai onko mahdollisuus että vika on voimansiirrossa?

    saako vag-comilla mitään vika koodeja laatikosta?

    kiitos etukäteen

    ps. onko la esson kokoontumiseen kenelläkään tarkoitusta otta vag-comia mukaan?

    #2
    VAG-com näyttää vikakoodit kaikista niitä antavista laitteista, joihin kuuluu myös tiptronic.

    Comment


      #3
      Laatikon nykäsyistä harvemmin tulee vikakoodia.

      Comment


        #4
        Öljynlaatu ja määrä kannattaa tarkistaa. Sehän noissa kai yleisimmin tekee häiriöitä.

        Comment


        • #5
          juu ja uusi loota ei maksa kun vajaan 10000 euroa... tosin on siitä halvempikin versio mutta yleensä kun jotain hajoaa niin se on just sitä kalliimpaa.. oliko pakkasta minkäverran? onko autoa pidetty tallissa?

          Comment


          • #6
            jep oli auto tallissa ja pakkasta oli varmaan joku 5-10 astetta

            Comment


              #7
              Esimerkiksi jos toinen bypass on hajalla tai jumittaa (mäntämallit eivät toimi tuossa autossa kunnolla, varsinkaan suomen talvessa), käy niin että kunnolla väännättäessä voi ahtimet sakata, mistä tulee ahtopaineheilahdus ja nykäisy. Tänä nykäys korostuu sillä, että vaihteisto ja moottorinohjaus toimivat yhteen ja tuossa tilanteessa voiman kadotessa hetkeksi vaihteisto saattaa luistattaa (jotta ahtopaineet saadaan ylös) tai yrittää vaihtaa vaihdetta.

              Myös ahtopaineensäätöventtiili voi aiheuttaa tätä, tai jopa ahtopaine/ilmanlämpöanturi.

              Se miksi tuota ei tapahdu S:llä, johtunee siitä, että S:llä pyritään kierrokset pitämään korkeammalla, eikä vaihdetta vaihdeta yhtä herkästi suuremmalle mikäli vetoa löysätään. Pakkovaihteella alhaalta vedättämällä nykäys todennäköisesti tuntuu, mutta ei välttämättä yhtä kovana.

              Se mitä nyt teidän pitää tehdä, on ottaa vag-com, mieluiten hex adapteri, koska tukevat nopeampaa näytteenottoa, ja logata kanavaa 115 nopeassa tilassa. Mikäli nykäyksen kohdassa näkyy 0.2-0.3 bar nykäys ahtopaineissa, niin vika vika löytyy ihan muualta kuin vaihteistosta.

              Harmillisesti en ole itse viikonloppuna paikkakunnalla, mutta jos tänään aamupäivällä pääset itä-vantaalta hakemaan, niin multa saa sarjaportillisen hex-com adapterin lainaksi, tällähän vag-com ohjelma muuttuu automaattisesti rekisteröidyksi. Hätätapauksessa voin myös antaa sopivan kannettavan lainaan. Yhteystiedot saat privaviestillä.

              E: lisätään tähän nyt vielä, että uusi loota ei maksa kymppitonnia vaan n. viisi kun antaa vanhan vaihdossa. Lisäksi suomestakin löytyy paja, missä loota voidaan tarvittaessa korjata.

              Comment

              Working...
              X