Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T lambda?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T lambda?

    Kysessä siis Audi A3 1.8T -02, 45 000km ajettu. Viikon sisään hajosi kaksi puolaa ja niiden vikakoodeja poistellessa selailin enemänkin VAG-COMilla moottoriparametrejä ja törmäsin sellaiseen arvoon GROUP 33:ssa kuin PreCat O2 V, jonka tulisi olla 0-1 volttia. Tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä jännite seilaa 1,5 V molemmin puolin ja moottorijarrutuksessa jopa 4 V.
    Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin kyseessä on ennen katalysaattoria oleva lambda-anturi ja sen ei tuollaisia jännitteitä tulisi puskea ulos. Oireita/ vikakoodeja ei ole, jos ei pientä nykimistä tasakaasulla pienillä vaihteilla lasketa mukaan. Verrokkina arvot PostC O2 V, katalysaattorin jälkeen oleva lambda näytti alle voltin arvoja.
    Jälleen kerran tieto lisää tuskaa ja ennen kuin lähden TI-hallia varaamaan niin kaikki hyvät diagnoosit ja vinkit otetaan vastaan. Onko siis kysessä vika vai onko tämän koslan kanssa tullut vainoharhaiseksi?

  • #2
    Vastaan ite. Päivän nettiä selanneena olen viisaampi. Kysessä taitaa olla "laajakaista lambda", jonka toiminta on erilainen "perinteiseen" verrattuna. Eli 4 voltin jännite kuuluukin olla nimenomaan moottorijarrutuksessa, jolloin se haistelee pelkkää ambienttia ulkoilmaa.

    Comment

    Working...