Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

94- a8 automaattilaatikko vika? ei kulje..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    94- a8 automaattilaatikko vika? ei kulje..

    eli auto on tuommoinen a8 -94 ja se oli vasta laatikko rempassa jonka jälkeen kerittiin ajaa noin 300 km kun auto pysähtyi, eteen päin ei mee vaikka miten keppiä hämmentäisi ei siis tapahdu missään mitään.. taakse päin toimii ihan normaalisti ..missähän vika ?? kertokaa jos tiedätte viisaanpana! ei ole yritetty vikaa tutkia sen jälkeen!

    ps: laitoin sen tonne nettiautoon myyntiin jos joku haluaisi ostaa vaikka emännälle kakkosautoks=)

    nettiauton id on:1074710 jos jotain kiinnostaa!

    #2
    Mitähän siinä laatikkorempassa tehtiin? TI-remontti vai merkkiliike? Onko laatikko vikatilassa eli palaako mittaristossa kaikki vaihteet päällä? Liittimet irti? Monitoimikytkimen säätö perseellään? Ihan turha lähtee arvailemaan mitään enempää...

    Comment


      #3
      laatikko

      eli se tehtiin semmosessa "ti" liikkeessä =)
      ja semmosta tietoa lisää että pikkuisen nytkähtää eteenpäin kun laittaa vaihteen silmään ja kun laittaa kierroksia niin perkuleesti niin liikkuu hiljalleen eteenpäin nyt ois kiire saada lisä tietoa kiitos etukäteen:=)

      Comment


        #4
        Öljynmäärä on tarkistettu? Oireet viittaa vähän samaan kuin mulla oli aikoinaan ja se poistu öljyn lisäämisellä. Tuo on aika tarkka öljymäärästä ja jos ko korjauksen tekijä ei ole aivan tarkkaan ole tiennyt tuosta täytöstä.

        Mulla ei ollut noi rankat oireet, liikkeelle lähtö vaati vain 2000-3000 kiekat, eli ihan liikaa.

        Toisaalta jos 300km on jo päästy niin aika vaikee uskoa että tuo olis syynä.

        Comment


        • #5
          Älä vaan anna kiekkaa jos kerta luistattaa noin pahasti. Paineet ovat nyt selkeästi kadoksissa ja syitä voi olla monia.. laatikon sisäisiä tai ulkoisia. Jos vika johtuu sähköpuolelta esim. hydrauliikkapiiristä, niin vielä saattaa selvitä halvalla, mutta jos sitä luistattaa paljonkin niin varmasti menee jotain kalliimpaa rikki.

          Comment


            #6
            Ja ennenkaikkea JOS se toimi ennen huoltoa niin sen on jo varmaan nyt sitten oikeasti rikki. Näiden kanssa on A ja O että tietää mitä tekee ja miten. Jos reiska ei ole ikinä nähnytkään ZF:än laatikkoa ei se oikeata öljyä saati oikeaa määrää osaa sinne laittaa... Jotenkin voisi arvata että väärä määrä öljyä ja väärää öljyä niin tuollainen ongelma on ovella.

            1. Eli VAIN VAG öljyä (tai Esson LT). Ei MITÄÄN muuta sanoi ne mitä tahansa. Ei Dextronia yms.
            2. Öljymäärän tarkistus öljyt lämpimänä (30-40 astetta) että tulee vähän ulos täyttöaukosta.

            Jos ei näillä korjaudu niin menee remonttihommiksi

            Comment


            • #7
              1. Eli VAIN VAG öljyä (tai Esson LT). Ei MITÄÄN muuta sanoi ne mitä tahansa. Ei Dextronia yms.
              ei kai se ihan noinkaan ole. muitakin on tullut zf:ssä käytettyä ongelmitta.

              Comment


                #8
                No ehkä tuli yleistettyä liikaa ZF:n suuntaan, mutta kysyjän 4HP24:een ei ongelmitta muuta öljyä lisätä. Sama koskee myös uudempia 5HP19/24 -perheitä Audin konfikuraatiolla.

                Comment


                • #9
                  Onkos SR:llä faktaa tuosta 4HP24-lodjun VAG-öljyn tyypistä / numerosta?

                  Comment


                    #10
                    Semmoinen pieni poikkeus tuohon, että mulla oli tuossa 4v tipissä punaset öljy, ei siis VAG/Esso LT:t. Ei hajua missä ovat laittaneet, mutta merkkiliikkeen kyselyjen perusteella pitäisi tuollakin toimia.

                    5v tippi siten taitaa olla jo ihan uutta mallia, toisin kuin 4v joka on ilmeisesti vain modifioitu aikasemmasta v8:n laatikosta. Vanhemmasa piti käyttää Dexron II:sta tms.

                    Mutta VAG/Esso LT on sitä keltaista, kun normaali ATF on punaista.

                    Comment


                    • #11
                      Ihmeellisiä ovat automaatilootan öljyt.

                      Minä vaihdatin öljyt ( aikaisemmin merkkiliikkeessä vaihdettu Dextron punainen) Marssin merkkiliikkeeseen ja kysyin sopivaa öljyä 4 litraa. Myivät Audin purkissa olevaa keltaista litkua ja muuta vaihtoehtoa ei ollut.. Hinta kova litran purkista. En kehtaa mainita:(
                      Onneksi hoviasentajani tuli hieman vastaan, koska öljy, tiiviste,o-rengas ja siivilä maksoi maltaita.

                      Uuudet keltaiset punaisten sekaan ja hyvin pelittää jo puoli vuotta:)

                      Comment

                      Working...
                      X