Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 1,8 E ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi Coupe 1,8 E ?

Terve

Etsiskelen em. Coupea tyttärelle - mikä kone tässä mallissa on. Haussa on siisti ja luotettava peli ja mahdollisimman vähän tehoa. En ole löytänyt netistä tietoja tästä 1.8 koneesta - kestääkö, tyyppiviat jne. vai kannattaako etsiä 5-pyttyistä.

Lyhyesti vastaisin että kestää.

Samaa peruskonetta on ollut varmaan lähes jokaisessa VAG-kulkineessa 80-90 luvuilla. Omakohtaista kokemusta löytyy 360tkm ajetun audi 80 keulalta, kaasariversio tosin, mutta itse peruskone käytännössä sama. Kone toimi kuin uusi, kun auton myin pois. Tällähetkellä on taloudessa yksi 1.6 kakkosgolffi (periaattessa sama kone lyhyemmällä iskulla). Mittarissa kohta 300tkm, eikä koneessa mitään vikaa.

En minä ainakaan muista kuulleeni mistään tyyppivioista tuossa koneessa. Ruiskuna tuossa coupen koneessa on k-jetti ja tehoa taitaa olla 110hp.

Comment

Itselläni tuollainen oli muutaman vuoden/50 000tkm ajan, eikä mitään suurempia murheita ollut. Auton ostin 165tkm ajettuna ja omistukseni aikana siihen vaihdettiin:
      -iskunvaimentimet ja etuiskarien yläpään laakerit
      -jarrulevyt ja palat
      -syylärin flekti
      -jotain niveliä/tukivarsia
      -termostaatti
      -polttoainepumppu
      -virranjakajan kansi ja pyörijä
      -kaikki jarruletkut, osa jarruputkistoa
      -ovien alakylkilistat
      -kaikki nesteet ja suodattimet yms.

Eli mitään varsinaista vikaa ei ollut, mutta iäkkäässä autossa noita kulumisen paikkoja toki on. Moottori tosiaan on 1.8E, 112hv ja koodiltaan DZ. Melko taloudellinen ja teholtaan riittävä. Tyyppivikoja ei hirveästi ole mulla tiedossa, mitä nyt koriin liittyen takaluukun lukko ja kaasujouset on kovilla painon vuoksi, sekä takavaloihin saattaa päästä kosteutta.

Autolla tuli tehtyä kolmen hengen porukalla 9000km euroopan kiertomatkakin, joten kaksiovisuudestaan huolimatta melko tilavaksikin tuota voisi sanoa. Ihan hyvä auto, olisi sillä pidempäänkin ajanut, mutta rupesi tekemään quattroa mieli;)

Comment

Täytyypä ruveta etsimään siistikoppaista - mistähän johtuu, että saksasat (Autoscout) ei löydy coupea tällä moottorilla - onko viety vain kehitysmaihin.

Comment

91 vm. jälkeen taitanut jäädä tuo 1,8 moottori pois mallivalikoimasta.

Comment

Itse sanoisin niin että mieluumin normi 2.0E vitoskone. Kone vääntää mukavasti ja on mukava ajaa. Liikaa tehoa tuossa ei ainakaan voi olla omasta mielestäni.

Comment

Working...
            X