Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Longlife ja ylikilometrit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Longlife ja ylikilometrit

    Olen ajanut nykyisillä öljyillä ja suodattimella 32000km ja nyt vasta alkaa olemaan LL näytön mukaan huollon paikka. Olen luottanut mittariin mutta onko luottoa liikaa? Kuulosta nimittäin aika hurjalta km-määrältä... Mitään poikkeavaa en tosin ole havainnut mutta milläs keskivertoautoilija havaitseekaan tässä tilanteeessa...

    A4 1.9TDi 96kW (MTM lastu), ajettu 152tkm

    #2
    LL välihän on suomessa Max 30tkm tai 2 vuotta. Tosin moni auto voi näyttää jopa lähemmäksi 50tkm vaihtöväliä.

    Comment


      #3
      olisiko mun pitänyt tajuta tuo max 30tkm jostain? En muista ainakaan manuaalista huomanneeni? No, kolmisen tonnia menee yli ennenkuin saan vaihdettua, tuskin se mitään vakavampaa ehtii enää tekemään... toivottavasti!

      Comment


        #4
        <- Tuon polon huoltokirjassa on kannessa jo iso tarra missä lukee tuo 30tkm tai 2V, sitten vielä sivuillakin on sama mainittu ja myyjäkin jakso tuota asiaa painottaa ostettaessa. Vaan eipä tuolla muilla foorumeilla kukaan ole autoaan vielä rikkisaanut vaikka väkin 50tkm ajettu.

        Comment


        • #5
          Liekkö viskositeettiä enää jäljellä oljyssä joilla on ajettu 30tkm saatikka 50tkm??
          Onko kukaan vaihtanut tai ollut mukana kun on öljyjä vaihdettu noitten kilsojen jälkeen? Ei taida valua enää kuin uutena purkista,taitaa tulla kuin vesi tulee hanasta.

          Comment


          • #6
            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...11862&start=13

            Comment


            • #7
              Miten Terolle kävi loppujen lopuksi? Maahantuojalta ei ole sen koomin mitään kuulunut vaikka lähetit postia "pääkallopaikalle"?

              Comment


              • #8
                Onkohan missäänpäin nettiä/yleensäkin jossain faktaa miten tuon LL:n on todettu olevan hyvä juttu? Mikä niissä autoissa ja öljyissä on erityisen erikoisesti suunniteltua, että kestää 300tkm ton, vai kuuluuko se kestää edes niin pitkälle kun on LL?
                Ei siihen pentele vieköön jaksa uskoa, enkä ikunas ajais 30tkm minkään maailman litkuilla.
                Kyllä niitä juttuja saa lukea kun on ollut LL ja nyt meni se ja se.
                Meneehän niitä normiöljyilläkin ajaessa mutta kun... höh.
                15tkm tuntuu pitkältä, hyvin on huomannut näissä riisselivehkeissä, että kun alkaa taipua samoilla öljyillä 10tkm:n päälle niin alkaa kuulua kesälläkin kylmäkäynnistyksessä ettei yläkerta saa ihan normitapaan sitä mitä haluaa.
                Noh, tälläista tänään ;)

                Comment


                • #9
                  Mikään öljy ei säilytä ominaisuuksiaan 30tkm, saatika kahta vuotta. Normiöljyt suositellaan vaihdettavaksi puolen vuoden välein, vaikka autolla ei olisi ajettu tällä välin metriäkään.
                  Mahtavat lisäaineet on keksitty, jos kondenssivesikin saadaan haihtumaan öljystä.

                  Comment


                  • #10
                    Mikään öljy ei säilytä ominaisuuksiaan 30tkm, saatika kahta vuotta.
                    Asian puimisen täälläkin tekee kummalliseksi se ettei nuo väittämät perustu muuhun kuin mielipiteisiin ja sormenväli-testiin.
                    Sekin öljyvalmistaja jonka öljyä käytän, eli Shell mainitsee pidennetylle öljynvaihtovälille tarkoitetun öljyn säilyttävän ominaisuutensa KOKO öljynvaihtovälin ajan. No, en ole tuota joutunut tieteellisemmin tutkimaan koska ei ole ollut tarvetta, n. 7 vuotta olen noilla ominaisuuksilla ajanut, siis en samoilla öljyillä, ne on LL-ohjelma pyytänyt vaihtamaan n.27-28tkm välein ja matkaa on kahteen autoon kertynyt n. 350tkm. En ole öljyjä muuten kuin mittatikusta joskus "tutkinut", enkä ole niissä havainnut ihmeempiä "erityisominaisuuksia", 45 vuoden kokemuksella sanoisin että surkeemmilta ne aikalaiset dieselin mineraaliöljyt näytti kuin nykyiset LL-öljyt, tosin ei niiden kuulukaan kovin vahvaa mömmöä olla kun 0-30W pistetään sisään.
                    Mutta itse asiaan sanoisin että olen vielä ollut luottavainen "Helmut Audiin ja Ollilaan" tässä öljyasiassa, jonka tiimoilta liikkuu lähestulkoon primitiiviseen uskoon verrattavia mielipiteitä, vaikka elelemme jo 2000 luvulla...

                    Comment


                    • #11
                      Make68:
                      Saksasta sanottiin, että paikallinen maahantuoja hoitaa takuuasiat. VV-auto ei tullut vähääkään vastaan ja ainoaksi keinoksi saada jotain jäi kuluttajasuojalain mukainen reititys eli valitin myyjäliikkeelle. Asia on nyt kuluttajavalituslautakunnan käsittelyssä, mutta kuten lehdistä vastikään sai lukea niin valituksia on jätetty nelisen tuhatta viime vuonna joten mennee varmaan sinne vuoteen 2008 ennenkuin mitään sieltäpäin kuuluu...

                      Comment


                        #12
                        Kyllä se audi tietää ja ilmoittaa koska on huolto kun käyttää LL öljyä, ei se mikään seku näyttö ole. Kondensio veteen en usko moottorihan käy kuumana eli pitäs fysikan lakien mukaan haihtua. Kun moottoriin joutuu kuitenkin lisäämään 1-1.5l uutta öljyä vaihtovälissä niin varmasti sen laatu paranee. Jos moottori vaurio syntyisi niin varmaan öljyn valmistaja on vastuussa kanssa. En ole kenenkään vag taksarin kuullut vaihtavan öljyä 15 tkm välein, vaan LL näytön ja ajavat 80-150tkm Vuodessa. Muistaakseni sisussa 80tkm vaihtoväli korjatkoon joku jos väärä tieto, ja ajetan miljoona jos toinenkin.

                        Comment

                        Working...
                        X