Huomasin tässä juuri, että hydraulinestettä kuluupi jonkin verran, siis noin 1500 kilsaa ajettu täytön jälkeen ja jo vilkkuu valo että neste vähissä ja kas kummaa, se tosiaan on minimissä.Myös jäähdytin nestettä on saattanu vuotaa hiukan pois...Että silleen. Mistähän vikaa voisi alkaa etsiä. Kaikki toimii kyllä autossa, ohjaustehostinta myöten...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hydraulinesteet katoaa...
Collapse
X
-
Hyvä olis olla tuo auton malli tuossa profiilissa, niin tieäs mikä auto on kyseessä.
Öljyvuotoa kannattaa ensin etsiä itse pumpusta. Ns. X proput vuotaa hyvin usein. Sitten hammastanko ja sen letkut/liitokset tarkistuslistalle.
Pieni jäähdytysnesteen häviäminen tuntuu olevan normaalia konsernin tuotteissa. Mites paljon sitä häviää?
-
Noniin. Löysin sen vuotokohdan, siis yhden, joka vei hydraulinesteitä.Se oli letku joka menee pumpulta tehostimelle.Vuoto oli siinä metalli ja muoviletkun kiinnityskohdassa.Se on nyt korjattu ja kappas keppas, se viepi vieläkin sitä nestettä. Nyt sitten ainut mahdollisuus ompi vielä se x-proppu, joka näyttääpi olevan koko ajan märkä.Mites se vaihdetaan siitä? Ja mitä tarvitaan ja...Jos joku jaksaisi nähdä vaivaa ja selittää sen koko prosessin. Kiitos.
PS: Se uus tehostimen letku ois maksanu jotain 300+ egee. Tiukka hinta tollaselle paineletkulle.Tein väliaikais korjauksen ihan tavallisella letkunpätkällä ja kahdella letkukiristimellä. Minkähänlainen elinikä tollasella virityksellä mahtaa olla? :)
Comment
-
Proppu auki vaikka meiselillä ja vasaralla. O-renkaan voitelu öljyllä ja tulppa takaisin kiinni.
Jos lontoo taipuu, niin tuolla on ohjeita.http://www.elektro.com/~audi/hydraulic/
E:Oikea renkaan koko on 17x2.
Comment
-
Comment
-
Hydraulinestesäiliön päällä lukeepi, että vain mineraali öljyä saa laittaa.No löysin hessumobiilista vihreässä litran törpössä audin omaa ohjaustehostin nestettä -40 -130 asteeseen tarkotettua.AInut ero siihen mitä olen normaalisti käyttänyt on hinta ja sitten se, että tämä hessumobiilin litku on täyssynteettistä.Onko sillä väliä? Soitin maahantuojalle ja siellä ei kukaan tiennyt. Nesteen koodi oli muistaakseni s6161.
Comment
-
AInut ero siihen mitä olen normaalisti käyttänyt on hinta ja sitten se, että tämä hessumobiilin litku on täyssynteettistä. Onko sillä väliä?
Tee toinen reissu Hessuun ja vaihda öljy oikeaan, niin ei tarvitse arpoa. Febin mineraaliöljy on valkoisessa pullossa, jossa vihreä korkki.
Comment
-
Ei ole väliä laittaako mineraalista vai synteettistä öljyä, kunhan on G002000 tai vastaavaa. Säiliössä lukeva suositus "use only mineral oil G002000" tms. ei tarkoita, että pitäisi käyttää vain mineraaliöljyä. Teksti viittaa G002000-öljyyn, jota ei alunperin ollut kuin mineraalisena tarjolla.
Febin valikoimasta löytyy hieman marmoritiskin öljyä halvempaa, täysin vastaavaa litkua (ilman VAG:n logoa) mineraalisena M6162 (vihreä purkki) ja synteettisenä S6161 (valkoinen purkki). Alkuperäisöljyissä synteettinen G002000 käsittääkseni on melkein jo korvannut täysin mineraalisen G002000:nen, joten suosittelen siirtymään synteettiseen saatavuuden tähden. Sama suuntaus näyttäisi olevan Febillä.
Järjestelmän tyhjennys ja synteettiset sisään, niin tietää mitä siellä ainakin on.
Synteettinen on mielestäni melko kirkasta ja väritöntä, mineraalinen vihreää.
Comment
-
joo korkkas tuo o-rengas tuosta X mutterista. montakohan oon sinne laittanu nytte eikä näköjään kestä. Pitäsköhän tuohon jo uus mutteri hommata? Mikähän osa sen jousen päällä on kun viimeisimmällä kerralla se osa ottaa lensi siitä jousen päältä enkä löytänyt sitä enää mistään.??
Comment
-
http://www.audiclub.fi/docs/Typ44_te...kaikkiosat.jpg
Siellähän on siis alla tuollainen kuppi, jousi ja jousen tappi. Tuo tappi ilmeisesti se kadonnut.
Voisikohan olla vain tuon kupin liikkeen rajoittaja, ettei lennä liian auki ja siten jää ikään kuin kellumaan, kuten venat liian kevyillä jousilla? Tai sitten se on vain ikään kuin prikka, joka jakaa jousen paineen tasaisemmin tulpan pinnalle ettei jousi hierry lopulta läpi.
Comment
Comment