Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hydraulinesteet katoaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hydraulinesteet katoaa...

    Huomasin tässä juuri, että hydraulinestettä kuluupi jonkin verran, siis noin 1500 kilsaa ajettu täytön jälkeen ja jo vilkkuu valo että neste vähissä ja kas kummaa, se tosiaan on minimissä.Myös jäähdytin nestettä on saattanu vuotaa hiukan pois...Että silleen. Mistähän vikaa voisi alkaa etsiä. Kaikki toimii kyllä autossa, ohjaustehostinta myöten...

    #2
    Hyvä olis olla tuo auton malli tuossa profiilissa, niin tieäs mikä auto on kyseessä.

    Öljyvuotoa kannattaa ensin etsiä itse pumpusta. Ns. X proput vuotaa hyvin usein. Sitten hammastanko ja sen letkut/liitokset tarkistuslistalle.

    Pieni jäähdytysnesteen häviäminen tuntuu olevan normaalia konsernin tuotteissa. Mites paljon sitä häviää?

    Comment


    • #3
      UrS6 2.2t -95

      Comment


      • #4
        Missäs kohtaa toi itse pumppu on? Vuoto näyttääpi olevan jossain auton etuosassa, siinä syylarin tienoilla.

        Comment


        • #5
          Moottoritilan etureunassa, <kuvan> keskellä oleva iso X-kantainen tulppa tosiaan yksi potentiaalinen vuotokohta, omasta kertaalleen joutunut vaihtaan tiivisteen.

          Comment


          • #6
            kiitos.tutkitaan.

            Comment


            • #7
              Noniin. Löysin sen vuotokohdan, siis yhden, joka vei hydraulinesteitä.Se oli letku joka menee pumpulta tehostimelle.Vuoto oli siinä metalli ja muoviletkun kiinnityskohdassa.Se on nyt korjattu ja kappas keppas, se viepi vieläkin sitä nestettä. Nyt sitten ainut mahdollisuus ompi vielä se x-proppu, joka näyttääpi olevan koko ajan märkä.Mites se vaihdetaan siitä? Ja mitä tarvitaan ja...Jos joku jaksaisi nähdä vaivaa ja selittää sen koko prosessin. Kiitos.

              PS: Se uus tehostimen letku ois maksanu jotain 300+ egee. Tiukka hinta tollaselle paineletkulle.Tein väliaikais korjauksen ihan tavallisella letkunpätkällä ja kahdella letkukiristimellä. Minkähänlainen elinikä tollasella virityksellä mahtaa olla? :)

              Comment


                #8
                Proppu auki vaikka meiselillä ja vasaralla. O-renkaan voitelu öljyllä ja tulppa takaisin kiinni.
                Jos lontoo taipuu, niin tuolla on ohjeita.http://www.elektro.com/~audi/hydraulic/

                E:Oikea renkaan koko on 17x2.
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.11.2011, 12:17. Perustelu: Höpöä poistettu.

                Comment


                • #9
                  heips taas, mikä se oli se tarkka O-renkaan koko, tietääkö kukaan? 36x2 on liian iso.

                  Comment


                    #10
                    Kerran ilmeisesti pääsit sovittamaan tuota 36x2mm paikoilleen, kerran isoksi totesit, niin miksi et vain mittaisi sitä proppua itse?

                    Comment


                      #11
                      Jos propun tiivisterenkaalle löytyy oikeaksi todettu mitta, niin ystävällisesti hän ilmoittaa sen tähän ketjuun (nam)

                      Taitaa olla meikäläiselläkin pikku tihutusta ko. paikassa...

                      Comment


                        #12
                        Ainakin Coupen pumpussa koko oli 17 x 2 mm ja tiivistekeskuksesta ostin, eikä maksanu paljoa.

                        Comment


                        • #13
                          En ole vielä avannut proppua. mutta silmämääräsestikkin voi jo huomata että jos soviterengas on isompi kuin itse proppu. voipi aika varmasti todeta,että o- renkula ei sovi. :)

                          Comment


                          • #14
                            Hydraulinestesäiliön päällä lukeepi, että vain mineraali öljyä saa laittaa.No löysin hessumobiilista vihreässä litran törpössä audin omaa ohjaustehostin nestettä -40 -130 asteeseen tarkotettua.AInut ero siihen mitä olen normaalisti käyttänyt on hinta ja sitten se, että tämä hessumobiilin litku on täyssynteettistä.Onko sillä väliä? Soitin maahantuojalle ja siellä ei kukaan tiennyt. Nesteen koodi oli muistaakseni s6161.

                            Comment


                              #15
                              No sitten tuo renkaan koko on tuo edellä mainittu 17x2 mm.

                              Comment


                                #16
                                AInut ero siihen mitä olen normaalisti käyttänyt on hinta ja sitten se, että tämä hessumobiilin litku on täyssynteettistä. Onko sillä väliä?
                                Minä en laittaisi täyssynteettistä järjestelmään, kun siellä todennäköisesti on entuudestaan sitä mineraalipohjaista öljyä. En kylläkään usko täyssynteettisen mitään haittaavan, mutta yleisesti ottaen en pidä eri laatuisten öljyjen sekoittamasti hyvänä ajatuksena. Taitaa olla eriväristäkin se synteettinen, jos en väärin muista, niin on ruskeaa lientä.

                                Tee toinen reissu Hessuun ja vaihda öljy oikeaan, niin ei tarvitse arpoa. Febin mineraaliöljy on valkoisessa pullossa, jossa vihreä korkki.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei ole väliä laittaako mineraalista vai synteettistä öljyä, kunhan on G002000 tai vastaavaa. Säiliössä lukeva suositus "use only mineral oil G002000" tms. ei tarkoita, että pitäisi käyttää vain mineraaliöljyä. Teksti viittaa G002000-öljyyn, jota ei alunperin ollut kuin mineraalisena tarjolla.

                                  Febin valikoimasta löytyy hieman marmoritiskin öljyä halvempaa, täysin vastaavaa litkua (ilman VAG:n logoa) mineraalisena M6162 (vihreä purkki) ja synteettisenä S6161 (valkoinen purkki). Alkuperäisöljyissä synteettinen G002000 käsittääkseni on melkein jo korvannut täysin mineraalisen G002000:nen, joten suosittelen siirtymään synteettiseen saatavuuden tähden. Sama suuntaus näyttäisi olevan Febillä.

                                  Järjestelmän tyhjennys ja synteettiset sisään, niin tietää mitä siellä ainakin on.

                                  Synteettinen on mielestäni melko kirkasta ja väritöntä, mineraalinen vihreää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    joo korkkas tuo o-rengas tuosta X mutterista. montakohan oon sinne laittanu nytte eikä näköjään kestä. Pitäsköhän tuohon jo uus mutteri hommata? Mikähän osa sen jousen päällä on kun viimeisimmällä kerralla se osa ottaa lensi siitä jousen päältä enkä löytänyt sitä enää mistään.??

                                    Comment


                                    • #19
                                      joo kävin marmoritiskillä kyselemässä tuosta osasta mikä tuon X holkin alta lensi häviyksiin. Ei näkynyt räjäytyskuvassa sitä osaa. Tietääkö kukaan mikä osa se oikein on ja mikä sen merkitys varsinaisesti on?

                                      Comment


                                        #20
                                        http://www.audiclub.fi/docs/Typ44_te...kaikkiosat.jpg

                                        Siellähän on siis alla tuollainen kuppi, jousi ja jousen tappi. Tuo tappi ilmeisesti se kadonnut.

                                        Voisikohan olla vain tuon kupin liikkeen rajoittaja, ettei lennä liian auki ja siten jää ikään kuin kellumaan, kuten venat liian kevyillä jousilla? Tai sitten se on vain ikään kuin prikka, joka jakaa jousen paineen tasaisemmin tulpan pinnalle ettei jousi hierry lopulta läpi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          joo nyt näyttää tutulta tuo tappi se tosiaan oli joko ottaa lensi varmaan jonnekki tuonne jakohihnan väliin :)

                                          Mistähän noita tappeja mahtas löytyä? Jos jollain sattuu jostain syystä tuollaisia nurkissa pyörimään ni täällä ois ostaja ehdokas!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X