Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 KV ja ongelman paikannus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    90 KV ja ongelman paikannus

    Yksi musta johto paloi perusteellisesti konehuoneesta kojelaudan alle.

    Eli tämä kyseinen johto lähtee deceleration cut-off valve -nimisen aparaatin liittimestä ja se on liitoksissa on-board computer potentiometriin ja ties mihin tyhjäkäyntiin liittyviin osiin. Kojelaudan alla tämä musta johto haarautuu noin viideksi, mutta vain tähän haaroitukseen asti johto paloi.

    Johdon vaihto onnistuu, mutta vian aiheuttaja ja jälkioireet tarvitsevat asiantuntijalta apua.

    Nyt uudella johdolla oireena on, että deceleration cut-off valve naksuu joka toinen sekunti ja tyhjäkäynti nousee ja laskee samoin.

    Tyhjäkäynnin kontrolleri on jo hakusessa, kun näyttäisi siltä, että yksi vastuksista on aika kovia kokeneen näköinen. Varmuudella en kuitenkaan osaa sanoa, kun kontrolleriin on ruiskittu suojalakkaa sisälle reippaasti.

    Auttakaas nyt vähän, että mitä palikoita tuo 90 tarvitsee tervehtyäkseen tai miten voin testailla mikä on rikki ja niin edelleen.

    Kiitos.

  • #2
    En tiedä toimiiko tuo systeemi omassa autossanikaan, mutta eikös se deceleration cut-off valve anna sähköistä signaalia silloin kun havaitsee että imusarjassa on moottorijarrutustilannetta vastaava alipaine ja toinen ehto syötön katkaisulle on ymmärtääkseni se että kaasuläpän mikrokytkin kertoo että kaasua ei paineta.

    Jos se venttiili antaa signaalia muutoinkin kuin moottorijarrutuksen aikana, niin ehkäpä se kalvo on venynyt tai muuten viallinen.

    Palaneesta johdosta en osaa sanoa mitään, niitä tuntuu aina sillointällöin konsernin autoissa kärvähtelevän.

    Comment


      #3
      En tiiä viasta, mutta kunhan kommentoin että mä en kyllä tajua miten se voi olla yhteydessä on board computer potentiometeriin, kun omien kytkisten (ja ajotietskan korjauksiin liittyen) voisin väittää että ko. osalla on tekemistä vain tuon kulutustiedon kanssa. En toki varma voi olla mutta ymmärtääkseni tolla syötön katkaisulla on omat tuohon potikkaan liittymättömät juttunsa.

      Comment

      Working...
      X