Motonetissä oli magnatec 5w-30C3 36€/4l riittänee varmaankin ykspönttö? Mikäs tässä 1.8t aeb:ssa on öljy tilavuus?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
Kovasti ne suosittelee 1.8T:lle 0 tai 5W-30 öljyjä. Minun käsityksen mukaan tuo 30:n lämmön kesto alkaa olla vähän turhan matala. Auto on kuitenkin turbotettu ja varsinkin long-life tapauksissa alkaa tulla ongelmia tukkiintuneiden öljysihtien kanssa. Turbolla käydessään kai öljy saa suurimmat lämpötilat ja siis varsinkin kun öljynkierto pysähtyy ja lämmöt pn vielä korkealla? Eikös ongelmat voisi tulla juurikin alhaisesta lämmönkestosta? Itse olen ajellut 5W-40 alusta saakka tuolla 1.8t:llä.
Miksei 0W-40 olisi vaihtoehto varsinkin talvikelille? Laitoin juuri ässään tuon Castrol EDGE 0W-40 ja hyvin tuntuu sisällä pysyvän. Voipahan vähän paremmalla omalla tunnolla starttailla tilanteista, joissa ei saa lämmitykseen mottia.
Comment
-
Vieras
Jos purkin kyljestä löytyy samat luokitukset kuin mitä huoltokirjassa kerrotaan, niin kyllä.
Muodossa VW 50x.xx
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiKauankos öldepot24.de:stä on tilauksesta perille tuloon mennyt aikaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiViikon luokkaa meni itsellä kun keväällä tilasin.
Comment
-
Itsellä ei AEBissa Castrolin Edge 0W-40 pitänyt nakutusta poissa. Tämän lisäksi kesän juhannusruuhkissa Castrol petti niin pahasti, että nakutus lisääntyi selvästi reissun jälkeen. Edelllisessäkin autossa edellinen omistaja käytti Castrolin öljyjä (10W-60), eikä tuntunut hyvältä koneen ääni. Vasta vaihtaessani kummassakin autossa Motul 8100 X-cess 5W-40:iin, loppui nakutus kummassakin kokonaan tai lähes kokonaan. Tosin Audissa auttoi myös RVS-käsittely.
Comment
-
Voi voi tätä ölyjen sekamelskaa. Pitäisi siis vaihtaa tohon vuoden 07 audi a3 2.0tdi sportbback quatroon jossa ei ainakaan pörhön mukaan olisi dpf.ää, niin 10-15tkm välein öljyt. Nyt siis vielä long life litkut.
Olen tullu siihen tulokseen että Teboil Diamond diesel 5w 40 ois ok ympäri vuoden? vai olisko talvella notkeampi? eikös se pidä olla toi vw505.01 luokitus? tuo ois kyllä sopivan hintasta
Laatikkoon olisi jo hyllysä castroll syntrax transaxle 75w-90. siis manuaali ja 3l riittää?
Perään ajattelin castrol syntrax longlife 75w-90 ja riittääkö toi 1l?
Comment
-
Magnatec on ihan hyvä, itsellä sitä pyörii jatkuvasti molemmissa autoissa. Noissa kun molemmissa litratehot 200-300 hv välissä, niin ei ainakaan tuo öljy ole noita tuhonnut.
Se on totta, että naputtavilla nostajilla hiukan paksumpi öljy auttaa mutta silloinkin on muistettava ettei ne nostajat naputa, ellei ne ole jo elinkaarensa päässä eli alkaa vaihto tulemaan eteen.
Comment
-
Kyllä ne saman luokan eri öljyt on lisäaineistettu eri lailla ja siten omaavat vaikkapa näitä paksumpia ominaisuuksia. Tuo taas ei kerro paljoa muuta kuin, että nostajat ovat silti kuluneet :)
Tää on tämä loputon keskustelu mutta edelleenkään en luota kyläpajan sekoituksiin vs iso valmistaja, sorry vaan :)
Comment
-
No en tässä välissä maininnut valmistajaa ihan juuri sen takia, että joillakin on ennakkoluuloja :) Sinä satut tietämään mikä on kysessä. Tässä tapauksessa en usko öljyn paksuudella olevan olennaista vaikutusta varsinkin, jos ratakäytössä havaittu öljynlämpöjen laskua. Siinä oiskin sulle kokeilun paikka, kun olet öljynlämpöjen kanssa taistellut.
Oikeastaan ihan sama mikä valmistaja, jos öljyn ominaisuudet ei pysy kunnossa koko vaihtoväliä, jonka olen huomannut mm. magnatecin tapauksessa.
Comment
-
Juu ja putosihan tuossa nimeltä mainitsettomasta hifi öljystä 10 tkm vaihtovälillä testissä muistaakseni yhden luokkapykälän litkummaksi eli ei sekään täydellinen ole :)
Mutta mikä tahansa laadukas öljy ajaa asiansa, mielellään auton valmistajan luokitukset lukee vielä purkin kyljessä, niin ainakin tietää mitä saa ja ei tarvi noista maksaa maltaitakaan. Pelkkä "kisaöljy" ilman luokituksia ei välttämättä ole se juttu ympärivuoden öljyksi.
Mutta happamia nämä öljykeskustelut aina :) semihintaisilla luokitetuilla öljyillä kuitenkin jo 315 tkm hiukan vireistetyssä ja ympäri vuoden ajossa olevassa laitteessa. Ei ne paskoja litkuja voi olla ;)
Comment
-
Juu ja putosihan tuossa nimeltä mainitsettomasta hifi öljystä 10 tkm vaihtovälillä testissä muistaakseni yhden luokkapykälän litkummaksi eli ei sekään täydellinen ole :)
Harmi kun nuo esim. TM testit on aina markettiöljytestejä.
Mutta mikä tahansa laadukas öljy ajaa asiansa, mielellään auton valmistajan luokitukset lukee vielä purkin kyljessä, niin ainakin tietää mitä saa ja ei tarvi noista maksaa maltaitakaan. Pelkkä "kisaöljy" ilman luokituksia ei välttämättä ole se juttu ympärivuoden öljyksi.
Oishan se nyt kiva kattoo mielenkiinnosta nostajat, mutta ne on niin hiljaset, että ei taida nykyinen omistaja jaksaa koppaa nostaa turhaan.
semihintaisilla luokitetuilla öljyillä kuitenkin jo 315tkm
Ugh, enemmän taikka vähemmän sama asia kun keskusteltais uskonnosta tai politiikasta.
Comment
-
Juu ihan valmistajan omien esittämiensä testien tuloksesta tuo viskon tippumisen sai lukea tässä kyläöljyssä :) Noissa esim. TM testeissä painotetaan kylmäominaisuuksiin mutta sehän olisi kyllä hyvä mittari kyläpajojen öljyille siinä ympärivuotisen mielessä ! Magna oli viimeksi paras liekkautuvuutensa kanssa eli toiminee kuumissa olosuhteissa ja omaa siten ihan ok lisäaineistuksen. Toki hävisi 0w öljyille kylmässä taas mutta selvähän se, tais arvostelun lopputulos olla 8.3 (olikin 8.7 tuo lopputulos tarkistettuna) jollen väärin muista eli hintansa värtti tuokin.
Ja juu sopii tarkastella millä öljyillä niitä audin nokkia menee tyyppivikamaisesti tai esim. 2.5 dieselin nokkia eli aikas seiskamainen kärjistys mutta odotettavissa :) Toki siirryin Magnaan vasta nokkarempan jälkeen ;) mutta jos kakkaa on koneessa ollut, niin pitäisi olla rikki ny.
Mutta kukin saa maksaa moninkertaisesti, jos saa yönsä nukuttua paremmin, vaikka faktaa ei olisikaan pöydällä unia turvaamassa :)
I rest my case !
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalinNoh noh, nämä öljyjutut on kuitenkin ihan mitattavia asioita, jos jollain olis siihen vaan resurssit :) Ei tää nyt niin vakavaa ole, osaltaan ihan mielenkiintoista.
Itse olen hyväksi öljyksi todennut TB Diamond 5W40 öljyt, niin "normi" kuin diesel version.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiOikeassa olet että on mitattavissa olevia asioita, mutta itsestäni tuntuu kun keskustellaan etenkin öljyistä niin välillä se on ihan sama mitä faktaa laitetaan pöytään, niin castrol mies on castrol mies ja biltema mies hakee vieläkin biltemasta öljynsä.
Lähestytään suomi24 tasoa ja siitä huolimatta ollaan itsekkin mukana :D
Comment
-
I rest my case !
Tätä voiteluaineaihetta varmaan sivuaa tuo nostajien naputus, onko kukaan pannut merkille saamaa kuin minä, että nelipyttyisissä esim. juuri AEB voi nostajat nakutella vuodenpäivät, mutta remonttia tehdessä nokat on ok ja nostajissakin voi olla vain pienet jäljet. Pikkuveljen ACE koneeseen vaihdettiin nostajat, mutta jälkikäteen katsoessa olis varmaan riittänyt liotus esim bensassa.
Kun taas Biturbossa ollaan sitten jo melkein täystuhon partaalla, kun naputus on häiritsevää.
Comment
-
Joo pösössä pitkään liottelin ja sain toimimaan nostajia. Vähitellen kuitenkin alkoi tulemaan takas äänet ja lopulta ei enää auttanut kuin vaihtaa kaikki. Ei niissä silmin nähden ollut vikaa, tuli aina purettua/puhdistettua se hydrauliosakin.
Audissa tosiaan ensimmäisen naputuksen kuultua, kun katsoi nokkia, niin oli jo nostajan läpi mennyt :o Ihme sinänsä.
Kitkoista en jaksa kiistellä, mulla on molemmat eri autoissa ja eri syistä molemmat hyviä kussakin ;)
Comment
-
Öljynvaihto alkaa olla edessä ja nimenomaan AGU-koneeseen ei oikein löytynyt suosituksia (AEB on ymmärtääkseni lähes sama kone, joten sen suosituksia voi kuunnella?). Viimeksi tuli laitettua Mobil 5w-50. Ajattelin nyt laittaa jotain muuta, esim. Diamond 5w-40. Onko mobil 0w-40 liian ohutta? Mobilin sivusto suosittelee sitä kyseiselle koneelle.
Öljy saisi olla ns. kohtuuhintaista ja 5l tonkka olisi plussaa, kun auto hörppäsi sen 4.5l kunnes meni tikun asteikon yläpäähän.
Comment
Comment