Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyistä jälleen :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olen kuullut hyvää myös del-ronista, hinta on vaan vallan kauhistuttava, ja luulenpa et laadultaan Motul, del-ron, redline tai silkolene on aika samaa tasoo, kaikkia noista voi melkeinpä surutta pistää mihin tahansa kulkineeseen

    Comment


      Nuo kaikki esteripohjaset mömmöt liikkuu näköjään aika samoissa hinnoissa.

      Comment


      • Osaako kukaan sanoa voiko Audi A4 1,8T (2005), kaiketi BFB koneella, laittaa Mobil 1 Super synthetic 0-40W öljyä? VW luokat tuolle öljylle ovat 5005.00 ja 5002.00. Ohjekirjassa vaatimus oli 5003.00(?). Onko tuo 5005.00 "parempi" kuin 5003.00?

        Comment


        • Hups, nuo luokat oliki 505.00 ja 502.00, onko vaikutusta?

          Comment


            505.00 on dieseleiden jakajapumpullisten aikakauden luokitus. 502.00 on bensakoneiden luokitus. Tuo ohjekirjan vaatimus 503.00 taitaa olla jo Longlife luokitus muuttuvalle vaihtovälille. Kiinteälle vaihtovälille vaihdettaessa korvaava taitaa tällöin olla juuri 502.00.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
              Nuo kaikki esteripohjaset mömmöt liikkuu näköjään aika samoissa hinnoissa.
              Niin jos ostaa ryöstöhintasesta suomesta niin kaikkien hinnat on lähellä toisiaan, Opiesta tilasin redlinen esteriä hitaan 13e litra, suomessa hinta on lähes kaksinkertainen.

              Comment


                Gulfin esterien litrahinta jäi 8e tienoille Opien hinnoilla. Öljyn laadusta ei vielä pysty enempää sanomaan, 5W-40 näyttää pitävän uudessa koneessa tyhjäkäyntipaineet yli 2 baarin vielä melko kovilla lämmöillä. Tuskin tarvitsee ainakaan vaihtaa jäykempään laatuun katukäytössä, radalle kuumalla säällä siinä ja siinä.

                Comment


                • Audi 80 Öljyt

                  Mitäs öljyä ootte kyseiseen vehkeeseen laittanut? Kyseessä siis 93vm B4 2,0e avant abk.

                  Omassa meinaan syö reilusti ainakin tuota Mobilin 3000 5w40.

                  Comment


                  • Laitoin kesällä moottoriin Teboilin Gold-S 5W-40 öljyt. Mullakin syö hieman, näillä mun ajoilla noin kerran kuukaudessa joutuu lisäämään. Aattelin seuraavaksi kokeilla Valvolinen öljyä, kun sitä ei kuulemma söis...

                    Comment


                    • Juu sitä valvolinen maxlifea aattelin tuohon kans kokeilla.

                      Comment


                      • Ite oon käyttäny monessa autossa tuota Teboil Gold S 5w-40 eivätkä ole syöneet sitä yhtään. Ex 100 2.8 V6 pistettiin aluksi muistaakseni BP 5w-40 ja sitä se söi melko paljon, Valvoline Maxlife 10w-40 sisään ja loppui syönti. Suosittelen tuota kokeilemaan mikäli meinaa tikusta tavaraa hävitä.

                        Comment


                        • Monesti käy niin, että öljyn merkkiä vaihdettaessa kulutus lisääntyy. Samaa öljyä kun käyttää vaikka kaksi vaihtoväliä, niin näkee oiken kulutuksen.

                          Comment


                          • Kävin motonetista ostamassa tukivarsia ja myyjä anto 1,9 afn:n (quattro) vaihteistöljyksi Tätä
                            Kannattaako laittaa kun huoltomies oli sitä mieltä että mielummin sitä vs200:sta? En vielä vaihtanut vaikka oli pohjapanssarit yms irti..

                            Comment


                            • Erikoinen on Mobilin suositus, täyttää GL5 vaatimukset mutta suositellaan myös GL4 laatikoihin. En laittaisi tuota, synkat toimivat sillä huonommin kuin GL4 öljyllä, VS200:lla menisin ehdottomasti Mobilin tarjonnastsa.

                              Comment


                              • Motulin 300V 5w30, vaikka onkin tuplasti arvokkaampaa kuin castrolin edge 5w30, näkyy monet vaihtavan jo 5tkm ajon jälkeen. Pystyykö sillä kuitenkin ajamaan sen 10-15tkm normikäytössä?

                                Googlaamalla löytyy labratuloksia missä näyttäisi että se suojaa hyvin kulumiselta. Onko se myös puhdistavampaa kuin tuo esim castrol? Vai onko silti viisaampi jatkaa tuon castrolin käyttöä?

                                Kannattaako fortehuuhtelua tehdä noin 190tkm ajettuun BBk koneeseen jos se kuitenkin toimii ilman ongelmia?

                                Comment


                                  Kutoskoneen 8l öljytilavuudella olen vaihtoväliä pitänyt Edge 5w30 öljyillä 20-25tkm, mutta näissä Vag-laitteissa tuskin uskaltaa paljoa yli 10tkm käyttää..? Olettais et 300V:tä uskaltaa vähintään saman verran käyttää?

                                  Comment


                                  • 1) Jos haluan vaihtaa öljyt itse vaikka 10tkm välein ja ohjelmoin kiinteäksi vaihtoväliksi VCDS:llä autoon tuon 10tkm ja sen tultua täyteen nollaan SERVICE -muistutuksen mittariston napista, nollautuuko se 10tkm vai alkup. kiiteän vaihtovälin mukaan 15tkm? Voisihan pelkän ilmoituksen osan nollata VCDS:llä kyllä mutta ajan takaa ettei läppäriä tarttisi öljynvaihdon takia kantaa autolle.

                                    2) Miksi ihmiset luopuvat (täälläkin) LongLife ohjelmista? Moni haluaa kovemman ajon takia vaihtaa itse kiinteillä väleillä yms, mutta noin muuten aihetta lukeneena nyt pari pv ei asialle tunnu löytyvän varsinaista yksiselitteistä syytä. En ole löytänyt mainintoja että LL olisi suorastaan aiheuttanut, öh, mitään huonoa öljyn iän tai kunnon takia saatika minkään hajoamista. Tuntuu että ihmiset eivät vain luottaisi siihen varsinkaan jos autoa meinataan käyttää pitkään..?

                                    Comment


                                    • Longlife pahimmillaan Suomen olosuhteissa aiheuttaa konerikon, tämä on jo monet todenneet. Karstakertymä tukkii imusihdin, tai liika vesi jäädyttää sen tukkeeseen. Pienellä lisäetsimisellä löydät tältäkin foorumilta lukuisia konerikkoja, mitkä on pistetty longlife huoltojen piikkiin.

                                      Matka-ajossa ja paljon ajavalle tuo longlife huoltoväli toimii.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                        Erikoinen on Mobilin suositus, täyttää GL5 vaatimukset mutta suositellaan myös GL4 laatikoihin. En laittaisi tuota, synkat toimivat sillä huonommin kuin GL4 öljyllä, VS200:lla menisin ehdottomasti Mobilin tarjonnastsa.
                                        Mobil VS200 on poistunut valikoimasta. Outo homma sinänsä, sillä korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla Mobililta.

                                        Comment


                                        • Valvolinea autoon Audi 80

                                          Rudenorth: Ite oon käyttäny monessa autossa tuota Teboil Gold S 5w-40 eivätkä ole syöneet sitä yhtään. Ex 100 2.8 V6 pistettiin aluksi muistaakseni BP 5w-40 ja sitä se söi melko paljon, Valvoline Maxlife 10w-40 sisään ja loppui syönti. Suosittelen tuota kokeilemaan mikäli meinaa tikusta tavaraa hävitä.
                                          Jep, Valvoline siis seuraavaksi kokeiluun!

                                          Petri1: Monesti käy niin, että öljyn merkkiä vaihdettaessa kulutus lisääntyy. Samaa öljyä kun käyttää vaikka kaksi vaihtoväliä, niin näkee oiken kulutuksen.
                                          Kiitos tästä tiedosta! Nyt ei tule yllätyksenä, jos alkaa Valvolinea kulua, kun hiihtolomalla aattelin sitä laittaa moottoriin :)
                                          Viimeksi muokannut Nolimiz; 23.1.2012, 14:49. Perustelu: Lainauksien nimimerkkien lisääminen

                                          Comment


                                          • Mitä öljyä suosittelette Auto B7 1.8Tq BFB. Kannattaako jättää long life "päälle" ja vaihtaa puolessa välissä öljyt ja suodatin? Castrolin öljyä meinasin laittaa mutta mitä niistä? Hinnalla ei niin isoa väliä ole kunhan on hyvät.

                                            Comment


                                              Moottori 2.3 20v -90, öljy Castrol TWS 10W-60.
                                              Niihin LL-öljyihin ja LL-huoltoihin ja moottorin pesuihin en luota tippaakaan. Itse vaihdan öljyt ja suodattimen n. kerran vuodessa, tai korkeintaan 10 000 km välein. Suodattimen vaihdan jokaisen öljynvaihdon yhteydessä.

                                              Vaihteisto ja perä, öljy Mobilube 1 SHC.
                                              Öljyt vaihdettu v. 2005 autokorjaamolla heidän asiantuntemukseensa luottaen.

                                              Öljyjen hyvyydestä en osaa sanoa muuta kuin että vehkeet on pysyneet kasassa.
                                              Moottori kuluttaa öljyä ehkä n. 1/2 l / 2000 km, tarkkaa määrää en ole koskaan niin tarkkaan mitannut.

                                              Comment


                                              • Tarkotus onkin lonkku öljyistä ja pitkästä huoltovälistä luopua, Mutta sitä mietin kannattaako laittaa kiinteä vaihtoväli vai jättää tuo lonkku ja tehdä se väliöljyn vaihto (+suodattin)
                                                Mutta nyt mietityttää mitä öljyä laitan tuonne, vaihtoväli on öljyile sen 10000km

                                                Comment


                                                • Minulle suositteli paikallisessa merkkiliikkessä, että luopuisin longlife öljyistä. Tarkkaa syytä en muista minkä myyjä sano, mutta muistaakseni puhu että jotkut pienet öljyputket lasittuu tuon öljyn takia tms. Sen jälkeen oon vaihtanu n. 10.000km välein mobil1:sen 0W-40:set koneeseen.

                                                  Comment


                                                    0-40 tai 5-30 Edget.

                                                    Comment


                                                    • Kysytäänpä vielä tällainen tyhmä kysymys. Onko longlife-öljyjen käyttö järkevää verrattuna "tavallisiin" öljyihin, jos ne vaihdetaan viimeistään 15 tkm jälkeen? Kustannustekijät jätetään nyt huomiotta, keskitytään ainoastaan teknisiin ominaisuuksiin.

                                                      Comment


                                                        ll-ölpät on oikeasti hyviä öljyjä, siitä ei päästä mihinkään. Vaihtovälit vaan tuppaavat venyä ll-diagnostiikan seurannassa ehkäpä hiukan turhan pitkiksi.

                                                        Diesel koneiseen, varsinkin DPF malleihin, ll-öljy on se mitä sille syötetään, vaikka siirryttäisiin kiinteisiin väleihin. Tämä matalan tuhkauksen takia.

                                                        Comment


                                                        • 10 000km taas täynnä 5-30w Edgeillä ja illalla uudet ölpät. Eipä liiemmin "bexsi" öljyä taida kuluttaa. 10 000km vaihtovälillä juuri taitaa kuluttaa maksimirajasta melkein minimirajaan. 8000-9000km kohdalla tuli kuitenkin lisäiltyä varmuudeksi.

                                                          Pihiyttäni tänään tarttui kouraan neljän litran pönikkä 5-40w Magnateccia hintaan 37€. Jotenkin maalaisjärki sanoisi, että pitämällä tarkasti kymppitonnin vaihtoväliä suojelee moottoria yhtälailla myös tuo hieman edullisempi Magnatec kuin Castrolin lippulaivamalli EDGE. Saa nyt sitten nähdä, että onko öljyn syönnissä mitään eroa jne?

                                                          Comment


                                                          • Mulla on Magnatecit pysyny ihan nätisti sisällä. Nyt 7tkm ajettu. Ei pakkasillakaan oo rohissu ikävästi.

                                                            Comment


                                                            • Mitähän tuohon 10v turbo koneeseen kannattaa laittaa ku nyt alkaa jo pienen hapetuksen jälkeen alkaa venttiilin nostajat naputtaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X