Olen kuullut hyvää myös del-ronista, hinta on vaan vallan kauhistuttava, ja luulenpa et laadultaan Motul, del-ron, redline tai silkolene on aika samaa tasoo, kaikkia noista voi melkeinpä surutta pistää mihin tahansa kulkineeseen
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
Osaako kukaan sanoa voiko Audi A4 1,8T (2005), kaiketi BFB koneella, laittaa Mobil 1 Super synthetic 0-40W öljyä? VW luokat tuolle öljylle ovat 5005.00 ja 5002.00. Ohjekirjassa vaatimus oli 5003.00(?). Onko tuo 5005.00 "parempi" kuin 5003.00?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiNuo kaikki esteripohjaset mömmöt liikkuu näköjään aika samoissa hinnoissa.
Comment
-
Gulfin esterien litrahinta jäi 8e tienoille Opien hinnoilla. Öljyn laadusta ei vielä pysty enempää sanomaan, 5W-40 näyttää pitävän uudessa koneessa tyhjäkäyntipaineet yli 2 baarin vielä melko kovilla lämmöillä. Tuskin tarvitsee ainakaan vaihtaa jäykempään laatuun katukäytössä, radalle kuumalla säällä siinä ja siinä.
Comment
-
Ite oon käyttäny monessa autossa tuota Teboil Gold S 5w-40 eivätkä ole syöneet sitä yhtään. Ex 100 2.8 V6 pistettiin aluksi muistaakseni BP 5w-40 ja sitä se söi melko paljon, Valvoline Maxlife 10w-40 sisään ja loppui syönti. Suosittelen tuota kokeilemaan mikäli meinaa tikusta tavaraa hävitä.
Comment
-
Motulin 300V 5w30, vaikka onkin tuplasti arvokkaampaa kuin castrolin edge 5w30, näkyy monet vaihtavan jo 5tkm ajon jälkeen. Pystyykö sillä kuitenkin ajamaan sen 10-15tkm normikäytössä?
Googlaamalla löytyy labratuloksia missä näyttäisi että se suojaa hyvin kulumiselta. Onko se myös puhdistavampaa kuin tuo esim castrol? Vai onko silti viisaampi jatkaa tuon castrolin käyttöä?
Kannattaako fortehuuhtelua tehdä noin 190tkm ajettuun BBk koneeseen jos se kuitenkin toimii ilman ongelmia?
Comment
-
1) Jos haluan vaihtaa öljyt itse vaikka 10tkm välein ja ohjelmoin kiinteäksi vaihtoväliksi VCDS:llä autoon tuon 10tkm ja sen tultua täyteen nollaan SERVICE -muistutuksen mittariston napista, nollautuuko se 10tkm vai alkup. kiiteän vaihtovälin mukaan 15tkm? Voisihan pelkän ilmoituksen osan nollata VCDS:llä kyllä mutta ajan takaa ettei läppäriä tarttisi öljynvaihdon takia kantaa autolle.
2) Miksi ihmiset luopuvat (täälläkin) LongLife ohjelmista? Moni haluaa kovemman ajon takia vaihtaa itse kiinteillä väleillä yms, mutta noin muuten aihetta lukeneena nyt pari pv ei asialle tunnu löytyvän varsinaista yksiselitteistä syytä. En ole löytänyt mainintoja että LL olisi suorastaan aiheuttanut, öh, mitään huonoa öljyn iän tai kunnon takia saatika minkään hajoamista. Tuntuu että ihmiset eivät vain luottaisi siihen varsinkaan jos autoa meinataan käyttää pitkään..?
Comment
-
Longlife pahimmillaan Suomen olosuhteissa aiheuttaa konerikon, tämä on jo monet todenneet. Karstakertymä tukkii imusihdin, tai liika vesi jäädyttää sen tukkeeseen. Pienellä lisäetsimisellä löydät tältäkin foorumilta lukuisia konerikkoja, mitkä on pistetty longlife huoltojen piikkiin.
Matka-ajossa ja paljon ajavalle tuo longlife huoltoväli toimii.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viestiErikoinen on Mobilin suositus, täyttää GL5 vaatimukset mutta suositellaan myös GL4 laatikoihin. En laittaisi tuota, synkat toimivat sillä huonommin kuin GL4 öljyllä, VS200:lla menisin ehdottomasti Mobilin tarjonnastsa.
Comment
-
Valvolinea autoon Audi 80
Rudenorth: Ite oon käyttäny monessa autossa tuota Teboil Gold S 5w-40 eivätkä ole syöneet sitä yhtään. Ex 100 2.8 V6 pistettiin aluksi muistaakseni BP 5w-40 ja sitä se söi melko paljon, Valvoline Maxlife 10w-40 sisään ja loppui syönti. Suosittelen tuota kokeilemaan mikäli meinaa tikusta tavaraa hävitä.
Petri1: Monesti käy niin, että öljyn merkkiä vaihdettaessa kulutus lisääntyy. Samaa öljyä kun käyttää vaikka kaksi vaihtoväliä, niin näkee oiken kulutuksen.
Comment
-
Moottori 2.3 20v -90, öljy Castrol TWS 10W-60.
Niihin LL-öljyihin ja LL-huoltoihin ja moottorin pesuihin en luota tippaakaan. Itse vaihdan öljyt ja suodattimen n. kerran vuodessa, tai korkeintaan 10 000 km välein. Suodattimen vaihdan jokaisen öljynvaihdon yhteydessä.
Vaihteisto ja perä, öljy Mobilube 1 SHC.
Öljyt vaihdettu v. 2005 autokorjaamolla heidän asiantuntemukseensa luottaen.
Öljyjen hyvyydestä en osaa sanoa muuta kuin että vehkeet on pysyneet kasassa.
Moottori kuluttaa öljyä ehkä n. 1/2 l / 2000 km, tarkkaa määrää en ole koskaan niin tarkkaan mitannut.
Comment
-
Minulle suositteli paikallisessa merkkiliikkessä, että luopuisin longlife öljyistä. Tarkkaa syytä en muista minkä myyjä sano, mutta muistaakseni puhu että jotkut pienet öljyputket lasittuu tuon öljyn takia tms. Sen jälkeen oon vaihtanu n. 10.000km välein mobil1:sen 0W-40:set koneeseen.
Comment
-
ll-ölpät on oikeasti hyviä öljyjä, siitä ei päästä mihinkään. Vaihtovälit vaan tuppaavat venyä ll-diagnostiikan seurannassa ehkäpä hiukan turhan pitkiksi.
Diesel koneiseen, varsinkin DPF malleihin, ll-öljy on se mitä sille syötetään, vaikka siirryttäisiin kiinteisiin väleihin. Tämä matalan tuhkauksen takia.
Comment
-
10 000km taas täynnä 5-30w Edgeillä ja illalla uudet ölpät. Eipä liiemmin "bexsi" öljyä taida kuluttaa. 10 000km vaihtovälillä juuri taitaa kuluttaa maksimirajasta melkein minimirajaan. 8000-9000km kohdalla tuli kuitenkin lisäiltyä varmuudeksi.
Pihiyttäni tänään tarttui kouraan neljän litran pönikkä 5-40w Magnateccia hintaan 37€. Jotenkin maalaisjärki sanoisi, että pitämällä tarkasti kymppitonnin vaihtoväliä suojelee moottoria yhtälailla myös tuo hieman edullisempi Magnatec kuin Castrolin lippulaivamalli EDGE. Saa nyt sitten nähdä, että onko öljyn syönnissä mitään eroa jne?
Comment
Comment