Kulutus on pudonnut viime viikkoina kulkineessani melkein litran sataselle kun kytkin MMI:stä automaattisen lisälämmityksen pois päältä.
Ajan säännöllisesti kahta eri pituista pätkää. Pidemmällä 200 km:n siivulla kulutus on nyt 5.9-6 l /100 km kun se aikaisemmin oli jotain 6.8-7 l/100km. Lyhyemmällä 50 km:n siivulla kulutus on nyt 6.2-6.5 l/100km, aikaisemmin alle 7:n ei tahtonut päästä millään.
Mietin vaan, että paljonko se lisälämmitin, siis ymmärrykseni mukaan Webasto on silloin päällä, pystyy löpöä oikein polttamaan tunnissa. Lyhyemmästä pätkästä kun laskee kulutetun polttoaineen määräeroksi noin 0,5 litraa ja ajaksi 35-40 min niin Webaston pitäisi pystyä polttamaan noin 0,7-0,85 litraa tunnissa, mistä tulisi tunnin lämpötehoksi jo noin 7-8 kWh eli teho olisi 7-8 kW. Tuntuu aika isolta.
8000 km:n keskikulutus on tällä hetkellä 7,3 l/100km ja se lähti laskemaan 7.5:stä viimeisellä parilla tuhannella.
Ajan säännöllisesti kahta eri pituista pätkää. Pidemmällä 200 km:n siivulla kulutus on nyt 5.9-6 l /100 km kun se aikaisemmin oli jotain 6.8-7 l/100km. Lyhyemmällä 50 km:n siivulla kulutus on nyt 6.2-6.5 l/100km, aikaisemmin alle 7:n ei tahtonut päästä millään.
Mietin vaan, että paljonko se lisälämmitin, siis ymmärrykseni mukaan Webasto on silloin päällä, pystyy löpöä oikein polttamaan tunnissa. Lyhyemmästä pätkästä kun laskee kulutetun polttoaineen määräeroksi noin 0,5 litraa ja ajaksi 35-40 min niin Webaston pitäisi pystyä polttamaan noin 0,7-0,85 litraa tunnissa, mistä tulisi tunnin lämpötehoksi jo noin 7-8 kWh eli teho olisi 7-8 kW. Tuntuu aika isolta.
8000 km:n keskikulutus on tällä hetkellä 7,3 l/100km ja se lähti laskemaan 7.5:stä viimeisellä parilla tuhannella.
Comment