Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puristusmittuas tehty. Gurut kertokaa lukemista.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Puristusmittuas tehty. Gurut kertokaa lukemista.

    Zyl. Bar
    1: 12.8
    2: 12.8
    3: 12.0
    4: 12.3
    5: 10.1

    Laakkosella sanovat että ihan ok. Mutta ajattelin kysyä kuitenkin vielä täältä kun ei oikein luotto sinne suuntaan ole kohdillaan. Itseäni varsinkin tuo 5 pytyn puristuspaine vähän häiritsee.

  • #2
    nuohan on muuten ihan ok. mutta 5 pytty persiillään... rippuu tietysti paljonko koneella on ajettu ym. justiin rempatussa koneessakin voi olla tilanne tuo, jos kaikkien pyttyjen m-renkaat ei ole vielä kunnolla "ajautuneet sisään"...

    hieman jos tarkennat koneen historiaa, niin vois olla helpompi päätellä noista arvoista jotakin, kun ei täällä kuitenkaan mitään selvännäkijöitä olla...

    Comment


      #3
      Kyllähän nuo näyttäs olevan ihan hyviä lukemia, myös tuo vitonen. Tuo ei taas ole hyvä, että se on noinkin paljon erilainen kuin muut. Pääsetkö mittaamaan uudestaan? Jos pääset, niin mittaa uusiksi ja sen jälkeen ruuttaa vähän öljyä sylinteriin ja tee uusi mittaus. Jos paine nousee, niin sitten on kyllä sylinteri kulunut. Jos ei nouse, niin venttiiilien tiiviyttä sopii epäillä.

      Comment


        #4
        Koneella ajettu 216tkm. Oli tässä jokin aika sitten tämä projekti menossa : http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=25350

        Säätivät tuolla laakkosella sytytyksen samalla kohdalleen niin voimaa tuli huomattavasti lisää ja ainakin kaupunki kulutus putosi selvästi. Eli tuntuu toimivan aivan niin kuin ennen tuota kansi hommaa. Mutta kun tuli hölmöyksissä laitettua alunperin jakopään ajoitus pikkusen perseelleen niin ajattelin että olisiko jompikumpi vitos pytyn venttiileistä ottanut itseensä siitä. Tosin luulisi että olisi jonkinlaista ääntä pitänyt jos näin olisi päässyt käymään. Mutta kun tuo tuntuu vetävän ihan hyvin niin ei taida vaatia mitään toimenpiteitä...

        Niin ja pääseehän sinne aina mittaamaan uudestaan, mutta kun se maksaa...

        Comment


        • #5
          kyllä se olis vaikuttanut kaikkien pyttyjen venttiileihin, jos se väärä ajoitus olis hallaa tehnyt... eiköhän nuo paineet oo tuon ikäiselle koneelle ihan "normaalit" ja kai ne mittas ne puristus paineet niin, ettei bensa päässyt huuhtelemaan sylintereitä tehtävän edetessä, eli ruisku oli kytketty pois päältä. jos kone vetää bensaa sisäänsä koko tuon toimituksen ajan, se vääristää tuloksia, kun tiivistävä öljykalvo on pesty pois sylintereistä...

          Comment


          • #6
            Paine-ero pyttyjen välillä alkaa olla ohjearvoihin nähden liian suuri. Vaikuttaako tyhjäkäynnin tasaisuuteen?

            Oikasutitko kannen ja laitatitko venttiilit koneistamolla pitäviksi? Pakoventtiilit kannattaisi käydä läpi kansirempan yhteydessä. Imupuolella ei yleensä ole häikkää.

            Kovaa ajoa vain, jos kone muuten pelaa hyvin.

            Comment


              #7
              En ollut seuraamassa kyseistä toimitusta joten en tiedä miten tekivät sen. En käyttänyt kantta oikaisussa eikä sen enempää venttiileille tehty mitään. Kyseessä oli pakosarjan vaihto joka ei tässä tapauksessa onnistunut ilman kannen irroitusta. Aika ja osittain rahakaan ei riittänyt sen suurempaan kansi remonttiin. Vain pakolliset tiivisteet ja pultit uusin siinä samalla.

              Tyhjä käynti on ihan "normaali". Eli tasaisempikin voisi olla mutta ei mitenkään erikoisen epätasainen. Ajellaan nyt näin ja katsellaan jos jaksaa tuossa talvella tehdä kunnon remontin.

              Comment

              Working...
              X