Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostettu A4 1.8T 1996 nyt tarvitsen hyviä neuvoja..

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ostettu A4 1.8T 1996 nyt tarvitsen hyviä neuvoja..

Harkinnassa olisi ostaa ko.auto kakkosautoksi. 1996 vuotinen. Huollettu ja siisti kuntoinen peli. Turbo alkuperäisessä kunnossa. Mikä on turbon huoltoväli?
    Kone vaikuttaa muuten terveeltä, mutta silloin tällöin pieni pölläys kun lähtee liikkeelle. Luultavasti venttiilivarren kumit vuotaa. Kilometrit tuntuvat hieman paljolta, kun tottunut vähemmän ajettuihin, mutta hyvän koneen luulisi jaksavan hyvin 260tkm? Ja kakkosautosta kyse.
    Entä missä normaalien ahtojen kuuluisi olla? Nyt 0,4.

No jos auto on siisti, ei kilometreillä suuremmin väliä ole. Huollot kun ajallaan tekee, ei tuo ole vielä mikään matka.. Toisaalta auto voi olla ihan loppu joreilun sadan tonnin kohdalla, eli ei ne kilometrit kaikkea tiedä.

Comment

Jos nyt välttämättä haluat turbollisen 150 heppasen auton, niin osta.
      Mutta jos haluat luotettavan kulkupelin, niin osta Maza tai Toyota.

Tosin olen kyllä itsekin ajanut viimeset 4 vuotta kyseisellä automallilla, ja joka päivä se on käyntiin lähtenyt, niinkuin 2 edellistä Audiakin, millä ajelin 10 vuotta. Eli kohtuullisen luotettava se Audikin on.
      Rahaa on kyllä varaosiin ja huoltoihin menny yhden käytetyn Toyotan verran.

Eiköhän niitä ahtopaineita pitäs olla vähän enemmän.Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

Se voi myös olla se ahdin mistä se savutus johtuu.

Comment

Ahtopaineita pitäisi olla enemmän. Tarkasta, että mittari näyttää oikein.

Kokemuksesta voin sanoa, että savutus voi tosiaankin johtua myös ahtimesta.

Comment

omasta mielestä painetta tulisi olla 0.8baar
          ahto mitari siit löytyy eli tarkistan asian ja pro turbo huoltaa ahtimen 200E to3

autoon kyläkin tulee luultavasti seuraavaa
          to4, cooleri keulalle, 3"rosteri putkisto, metalli katt,i ja joku lastu
          sitä ennen on tarkistetava ohivuodot ja tämän jälkeen kansi vietävä koneistamolle.
          tämän toimenpiteen jälkeen auto on taas kukkanen ja tehoja ilman audi tt imusarjaa n: 220hp
          et kyllä tuolla pitäisi jo ajella jo töihin ;) 10km työmatka

Comment

niin savutus ilmenee kuulemma illalla kun takana tulevan valot osuvat sopivasti
            eli pienestä tuprutuksesta on kyse lähdetäessä liikkeelle

Comment

Vaikka olisi kohtuullisesti huollettukkin, varaudu kuitenkin vaihtamaan hieman kuluvia osia. Kyllä niitä noilla kilometreillä pakostakin alkaa hajoilemaan sieltä täältä (ellei sitten ole parahultaisesti vaihdettu juuri). Mahdollisia vikakohteita tuon todennäköisesti finaalissa olevan turbon lisäksi: flektin laakeri, moniuraremmin kiristin, vesipumppu, pyöränlaakerit, tukivarret jne jne.

Comment

Mulla olis muuten A4 kaupan varsin vastaavin speksein, paitsi että on lastut ja alustasarjat jo valmiina eikä tupruttele mitään savuja. Ota privalla yhteyttä jos kiinnostaa.

Comment

niin savutus ilmenee kuulemma illalla kun takana tulevan valot osuvat sopivasti
                  eli pienestä tuprutuksesta on kyse lähdetäessä liikkeelle.
                  Kyllä se pienikin öljyn tuprutus näkyy parhaiten päivänvalossa. Kylmänä käyntiin ja pakoputken tiirailua. Ei edes välttämättä tarvitse kuin normaalin starttauksen, mutta viimeistään ihan pienikin kierrosten nosto kertoo tilanteen.

Ja pieni savun tuprautus saattaa muuttua muuten melko äkkiä isoksi savun tuprautukseksi lämpimänäkin, vaikkei se juurikaan näkyisi suurena öljynkulutuksena.

Comment

niin pitää tarkistaa asia kun pääsen oikein syynäämään ;)
                    mutta itse uskon että venttiilivaren kumit vuotaa ja sielt tulee hieman öljyä

Comment

Omien kokemuksieni mukaan samanlaisen sinisen savupilven muodostamiseksi katilliset autot kuluttaa huomattavasti enempi öljyä kuin katittomat. Tiedä sitten asian paikkaansapitävyyttä, mutta jos on häntä perässä niin yleensä siinä ei ihan taskurahat riitä....

Comment

mites katti muka vaikuttaa öljyn kylutukseen?
                        ainut asia mitä katti fyysisesti tekeen on ahdistaa ilmavirtaa ja siksi katin vaihto esim metalli kattiin tai keraamiseen lisää tehoja.
                        öljyn kulutukseen katti ei vaikuta mitenkään.
                        jos auto vie öljyä on muutama perus asia katsottava onko kone ajettu kuumaksi eli männän renkaat päästää läpi öljyä jolloin öljyrengas ei toimi tai on jumissa toimenpide vaihda uudet renkaat

ventiilin ohjaimet rikki vaihda ohjaimet jne.. nämä 2 asiaa vois luetella perus säätöihin jos auto syö öljyä näkyvästi eli tupruttelee käynnistyksessä tai kun on ollut vähän aikaa paikallaan ja lähtee liikkeelle.

tietenkin muitakin syitä löytyy

tämä remonti itse tehtynä maksaa vain päivän vaivan ja hermot + 250e rahaa +-100e korjaamolla useampi 1000e

Comment

Jari koitti sanoa sitä että jos katillisen auton perässä tulee öljysavua niin sen muodostaminen vaatii paljon suurempaa öljyn kulutusta kuin katittomasssa autossa. Katin läsnäolo ei tietenkään itsessään mitenkään öljyn kulutukseen vaikuta.

Comment

jep sitähän minäkin ja voihan se öljyn kulutus vaikuttaa turbon vanhuus myös

Comment

nyt on audi pihalla ja tuprutuksesta ei ole tietoakaan..
                              ainut ongelma on nyt että audi ahtaa vain 0.4 baar ja kaasuläpän vikaa ilmoittaa et se pitäis säätää audi liikkeessä 30e homma muuten toimii ja kukkuu onko joku tehnyt säädön itse?

Comment

VAG-COMilla olen itse muutaman kerran joutunut sopeutuksen tekemään, kun olen akunkenkää käyttänyt irti.

Comment

audi liikeessä poisti kaikki virheet joita oli tasan 2 se kaasuläppä ilmoitus ja ilmastoinnista joku servo moottori
                                  kuittauksen jälkeen ei ahtanut enempää kuin 0.4baar isolla vaihteella saa kyllä 0.5baar
                                  silti auto kulkee todella iloisesti

sanoi että puhdistus ja säätö yhteensä 60e mut jos pelkkä säätö niin 30e et näin
                                  ja kun itse olen ihan keltanokka näissä turbo vehkeissä

Comment

VAG-COMilla olen itse muutaman kerran joutunut sopeutuksen tekemään, kun olen akunkenkää käyttänyt irti.
                                    Kannattaiskohan tutkailla Vag-comilla vikailmoitukset läpi, kun mulla pääs tossa pari viikkoa sitten akku tyhjenemään? Miten tuo sopeutus tehdään?

Comment

jep jep mistäs alottais...

ilmansuodatin vaihdettu ja oli kovin likainen
                                      kaasuläppä putsattu. Nyt kiiltää ja välkkyy..
                                      samalla akku oli 20min pois käytöstä.
                                      nyt lähden testaamaan joko toimii ohdot...

kommentit myöhemmin...

Comment

eipä ollut mitään apuja!!

tuossa on joku autogaugen ahto mittari kuinka tarkka se mahtaa olla?
                                        complettos maksaa 90e ja motonetissä 30e et ei voi olla hirveän laadukas!!!

mitäs mä voin sit tehdä? minkä mä voin viel putsata?

Comment

venat eli n75 ja by-pass

minkä laisia härveleitä nämä ovat ja miten ne putsataan? kuva olis poikaa!!

kuva by-pass
                                          http://www.valitalo.org/images/engin...e_adapter3.jpg
                                          toimiiko toi muovinen riittävän hyvin? mikä olisi hyvä vaihtoehto tilalle?

pitääkö paikkaansa että tähän ei voi laittaa dumppia että kuumalanka menee poikki
                                          tälläisen tiedon sain pro-mo:sta

Comment

Noilla kilometreillä jos kerran alkuperäinen turbo, niin mahdollisesti turbon siivissä käynyt jo hävikkiä sen verran jos ahdot jäävät noihin lukemiin mitä tuossa kerroit.

Comment

niin..
                                              audi liikeessä kaasuläpässä oli virhe ilmoitus eli vika tila oli päällä sitä en tiedä onko viel..
                                              auto menee audi liikeeseen tiistaina mutta vika olisi itse kiva ratkaista..

Comment

Kansiremppa tuli tänään valmiiksi A6 1.8 ADR koneeseen. Paskaa oli puskenut huohotuspuolelta kaasuläpälle saakka. Nestevuoto kansipahvissa oli sotkenut letkut sekä kaasuläpän ympärystöt tyteen paskaa. Paineilamlla puhdistin letkut ja jarrujen puhdistusaineella puhdistin kasuläpän umpäristöt ja hyvä tuli.

V:mäinen härveli noitten lukuisten sähköanturien vuoksi. Ei aina varmaksi tiedä mikä piiputtaa ja aiheuttaa häiriöitä. Inhottava härveli "teese itse miehelle"

Volkkarin mulkvistit ovat muuttaneet ne kansipultin kannat 1.8 koneeseen sellaiseksi, että muualta ei löydy avainta kuin merkkiliikkeeltä tai ruotsista tilaamalla.

Comment

Tuosta bybass venttiilistä, niin Forgen bybass venttiili voisi olla tuon alkuperäisen tilalle jos tarvetta vaihtaa. Hintaa en nyt äkkiseltää muista.

Comment

Noilla kilometreillä jos kerran alkuperäinen turbo, niin mahdollisesti turbon siivissä käynyt jo hävikkiä sen verran jos ahdot jäävät noihin lukemiin mitä tuossa kerroit.
                                                    No eipä siellä mitään hävikkiä sentään tapahdu. Ahtimesta on turha kantaa huolta, kun kaikissa ahtopaineen ongelmatapauksissa vika löytyy 99% muualta kuin itse turbosta.

By-pass ja N75 kannattaa vaihtaa vaikkei mitään vikaa edes olisikaan.

Comment

mitkä olisi hyviä?
                                                      http://www.professionalmotor.fi/index.php?id=10
                                                      missä sijaitsee N75?
                                                      http://www.autotech.com/images/products/N75_J_big.jpg

kiitokset tykille

kannataako asentaa pensa paineen säädin?

tuossa osia ja hintoja
                                                      http://www.autotech.com/prod_engine_fuelrl.htm

Comment

By-passina toimii hyvin myös boschin osa (art. no. loppuosa 710N) jonka kynnyspaine on 200mbar. Tuon osan saat ihan vaikka merkkiliikkeestä, ei oo kallis.

N75 löytyy samalta tiskiltä, ja kannattaa vaihtaa vaikka huoltotoimenpiteenä. Ei ole kamalan kallis sekään.

Mihin tarvitset bensapaineensäädintä?

Comment

niin tarkoitus oli laittaa audiin hieman potkua kun vapareiden kanssa on leikitty tähänsaakka ja kallista on tullut niiden viritys.

rst pakosarja tilattu
                                                          ahtimeksi tulee gt2560r
                                                          sit cooleri kun kerkis vain mitata
                                                          joku lastu joko pro-mo tai pro turbo:sta
                                                          putkisto sit joskus

Comment

>No eipä siellä mitään hävikkiä sentään tapahdu. Ahtimesta on turha kantaa huolta, kun kaikissa >ahtopaineen ongelmatapauksissa vika löytyy 99% muualta kuin itse turbosta.

Meinaatko ihan tosiaan että siivet eivät kulu mihinkään ajanmyötä, jos huoltoja lyödään laimin esim. ilmansuodatin, öljyt.

Comment

Working...