Joo, Jyrkiin Pro-Mo:lla kannattaa olla yhteydessä jos meinaat tuollaisia muutoksia tehdä. Se on paljon helpompaa ja kustannustehokkaampaa kun on heti kättelyssä käsissä sellainen tyyppi joka tietää mitä tekee. Ja varsinkin jos et ole halukas tai kykenevä tekemään isompia juttuja itse.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ostettu A4 1.8T 1996 nyt tarvitsen hyviä neuvoja..
Collapse
X
-
Meinaatko ihan tosiaan että siivet eivät kulu mihinkään ajanmyötä, jos huoltoja lyödään laimin esim. ilmansuodatin, öljyt.
Kysymys on kuitenkin lopulta siitä, että ecu:han ei tietysti tunnista ahtimen pyörintänopeutta, vaan haistelee pelkästään painetta, ilmamassaa ja imuilman lämpötilaa. Jos oletetaan että siivet fyysisesti kuluvat, ahdin alkaa pyöriä nopeammin jotta se saavuttaa halutun ahtopaineen. (tuotto kasvaa nopeuden neliönä, niinkuin tiedetään).
Faktaa on tosiaan sekin, että ne siivet ei kulu. Eriasia on tietysti jos sieltä menee tyyliin "mutteri ja orava" läpi.
Kuorma-autoissa päästään helpostikkin orkkis-ahtimella jopa 800-900tkm.
Comment
-
No enpä oo itse sattumalta sitten koskaan tavannu moista. Mulla on nytkin pöydällä -84 Holset H2D, joka on palvellut kilometreissä noin reilun millin verran. Pesun jälkeen molemmat siivet on kuin pakasta vedetyt. Toki tietysti laakerit on loppu, ja päittäs- sekä radiaalivälystä on senverran ettei heittokelloa tarvi kaapista hakea.
Comment
-
Tässä kun nyt ihmetellään, että missä ne ahtopaineet on, niin pitääkös niitä nyt oikeasti ollakaan enempää kuin 0.4-0.5 bar lastuttamattomassa 1.8t:ssä. Mitä nyt joskus on tullut tuollaisesta 1.8t:stä logattua ahtopaineita, niin eipä moottorinohjaus ole juuri enempää pyytänyt. Tosin kysymyksessä oli hieman uudempi audi. Ainakin 0.8 bar tuntuu ihan liian paljolta vakioon (ts. efektiivinen tilavuus olisi jo 3.2 litraa)
Comment
-
ahdot nousee 0.4 - 0.45 ja kun isolla vaihteella painaa talla pohjaan nousee 0.5- satunnaisesti 0.55
joka tapauksessa kaasuläpässä oli virhe ilmoitus. poistivat samalla ilmoituksen liikkeessä
samalla sanoi että kaasuläppä pitäisi säätää ja jos se ei auta niin puhdistettava
putsasin kaasuläpän joka oli todella likainen melkein puoli purkkia kaasarin puhdistus ainetta meni
nyt olis sit tarkoitus mennä tarkistamaan Bypass venttiili mitä seon syönyt..
miten ahtojen kuuluu nousta ja laskea?
voiko pienoinen kaasun hittäminen johtua Bypass venttiilistä?
miten hyvä tuo autogaugen ahto mittari on?
Comment
-
Ei orkkis bypassiä voi avata ja puhdistaa kun rautasahalla. :) Ei kai se niin paljoa maksa ettei vois ostaa uutta.
Comment
-
Imaise siitä ohjausletkun paikkaa ja jos kieli pysyy siinä kiinni (ts. alipaineet pysyy kalvon yläpuolella), niin se on ehjä. Jos saat imee ku blondi satasella ja suhina vaan käy, niin heitä romukoppaan ja osta audi TT:n vastaava tilalle, maksanee jonkun neljäkymppiä, eikä tartte olla putsailemassa niinkuin puolentoistasadan forgea.
Comment
-
by-pass forgen optimus 190e
artikkeli gti-lehti upeat sylkäisyt aikaiseksi forgen optimuksella?
itse en ole kuullut mitään sylkäisyä tai vinkunaa turbolta on sen verran hiljainen.
kaverilla oli seat leon 1.8t ja se piti kyllä sellaista pientä ääntä
eli kannattaako sijoittaa 200e vai 40e
Comment
-
nyt auto tuli vihdoin audi liikkeestä.
kaasuläpän asento oli ihan päin pyllyä ja sen he korjasivat
tämä ei vaikuttanut ahtoihin ja sanoivat että tulisi olla hieman korkeempi
ja että todennäköisesti joku letku vuotaa tai turbo:ssa jotain vikaa
miten lähden purkamaan tätä ongelmaa mistä lähden vuotoa tutkimaan
nyt hyviä neuvoja
Comment
Comment