Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lastutusta turbottomaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • lastutusta turbottomaan

    liekkö koskaan kukaan laittanut lastua turbottomaan vehkeeseen. Jos on ,voisko antaa kommentteja kokemuksista. Kiinnostaa noin periaatteesta , että vaikuttaako se mitenkään.

    #2
    Turhuuksien turhuus, kaikki turhuus.
    Sytkän ennekoita lisäämällä voi vähän lisää saada, varsin rajallisesti kuitenkin.

    Comment


      #3
      Taitaapa olla turbottomassa suorastaan rahan mättämistä kaivoon. Näin olen asiasta perillä olevien tahojen suusta kuullut.

      Comment


        #4
        Säästä ne rahat vaikkapa nokka-akseliin(leihin) niin iloa on paljon enemmän. Eri juttu voipi olla sitten, kun olet kantta porttauttanut, vaihtanut ne nokat jne perinteiset konstit niin sen jälkeen joku lastumuutos voisi ollakin hyväksi, mutta siis vain ko. autoon tehtynä.

        Comment


        • #5
          Niin no, jokainenhan kuitenkin itse määrittelee sen "turhuuden". Mulla oli ex autossa (100 C4 2.68 v6) lastu, putki, vaparifiltteri ja nokat? Auto kiersi kyllä ihan eri tyyliin kuin "vakio" 2.8 v6:nen, ja kulkupuolikin oli kunnossa, ainakin mitä vertasi ei "viritettyyn" vastaavaan.

          Toisaalta hinta mitä lastusta joutuisi maksamaan on saavutettuun hyötyyn nähden aika kova. Kyllähän moni lastufirma mainostaa tuotettaan "bensankulutus laskee, kulku paranee" jne.
          Ja dynossahan nämä vasta selviää.... eli ennen lastutusta ja lastutuksen jälkeen dynoon! .-)

          Comment


          • #6
            kokeiltiin turbottomaan lastua

            No niin, olempa muutamaan kertaan kysellyt kokemuksia turbottoman v6:n lastutuksesta, eikä niitä juuri ole kuulunut. Niimpä otin härkää sarvista, asennutin sellaisen . Pieniä kokemuksia siitä, jos nyt ketään kiinnostaa:)

            Auto muuttui SELVÄSTI pintakaasu herkemmäksi. Auto kiertää ja vetää yläpäässä paljon paremmin kuin ennen lastutusta. Muutokset mitattu persdynolla, joten niissä saattaa olla myös mutua! Kuitenkin se on varmaa , että auto piristyi selvästi, eikä se vajaassa neljässä tonnissa vaivannut notkaus väännössä ole niin häiritsevä, siile se kiertää ja vetää niin ylös, että vaihteet sattuu paremmin kohilleen. Vaikutus ei varmaa vedä vertoja turbomiesten lastuille , mutta uskon huoletta siihen parinkymmenen konin lisääntymiseen, minkä ohjelmoija lupaa. Se, että kannattaako, on jokaisen oma asia. Toisaalta, jos lasketaan hintaa per hevonen, ei se kalliiksi tule. Samaan hinta laatusuhteeseen vois ostaa satakunta lisääkin:)

            Comment


              #7
              ^ Aihe kiinnostaa kyllä. Missä teetit työn? Mitä kustansi?

              Eikös vaparissa sytytysennakon lisäksi voi vaikuttaa bensansyöttöön, ainakin vähän kehittyneemmissä koneissa?

              Itse olen miettinyt jos teettäis lastutuksen T. Muukkosella. 385 euroa kustantais. Vapaavirtaussuodattimella luvataan 14 hp (on valmiina jo kartiofiltteri tuossa omassa kotterossa). Onhan nuo tietysti aika kalliita heppoja, mutta...

              Comment


                #8
                Itseäni kiinnostaa onko kukaan lastuttanut -98 uudempaa R4 konetta, tai vaihtanut nokkaa ja putkistoa.

                Comment


                • #9
                  lastuttaja

                  oli Oulussa kimmo Paakkonen. Tietoja löytyy digituning.com

                  Comment

                  Working...
                  X