Kyllä molemmat puolet on samanlaisia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vetonivel A6 C5
Collapse
X
-
Kirjotan tähän kysymyksen tosta pultin sisälle laitosta, olen kokeillut 3 kertaa ruuvata pultin vetonivelen sisään vetonivelen ollessa kädessä ja toinen pää vaihdelaatikossa kiinni, olen saanut aina vain pultin kierteet rikki enkä ikinä niveltä pullautettua irti akselista. Voiko asia olla näin ? kerran työnsin jopa 4cm pitkän metallipätkän sinne nivelen sisään muttei sekään auttanut asiaa, tuntuu että vetoakseli on ontto ja ei anna pullauttaa niveltä irti ?
Tiedän kyllä tyylin miten homma toimii, mutta mitä teen väärin tai onko joku muu juttu mikä on mennyt ohi oppien ?
Harmittaa lähinnä turha työ kun aina joutuu rälläkällä lohkomaan vetonivelen että saa vaihdettua
Comment
-
Itse joskus kokeilin muistaakseni 3B passatin niveleen tuota pultilla kiertämistä, eikä sekään tuntunut oikein toimivan. Pultti tuntui menevän kokonaan nivelen sisään, eikä ollut mitään tuntumaa, että olisi alkanut työntämään niveltä irti. Tuntui juuri siltä, että se olisi "uponnut" siihen akseliin. Iskemällä sitten lähti hyvin.
Yhdessä A4 vetarissa tuo nivel sitten lumpsahti irti aivan hävyttömän helposti tuolla pultilla.
Tuohon iskemiseen tarvii vain yhden vasaran/lekan. Suojakumia siirtää pois edestä, että saa iskun suoraan siihen sisimpään holkkiin. Helpointa taitaa olla niin, että koko akselin ottaa irti ja johonkin ruuvipenkkiin tms. kiinni.
Comment
-
A6 C5 vetoakselin valinnan vaikeus
Hei,
auto siis A6 C5 ALT-moottorilla (2.0) ja manuaalilaatikolla varustettu ja vasenpuoli vähän kaipaa uutta vetoakselia, sisemmän nivelen kohdalta kuuluu satunnaisesti melua ja ulompi kumikin finaalissa.
Sen sijaan että vaihtaisi vain nivelen ja kumin niin samalla työllä vaihtaisi koko vetoakselin ja olisi priimaa auton eliniän verran ainakin jossain.
Varaosanumero käsittääkseni on tämä:
4B0407271C
Netin syövereistä hakemalla löytyy esim tämmöisiä:
https://profiteile.de/catalogsearch/...B0407271C&sc=a
Spidanin akseli 217€, SKF:n 108€.
Mutta se mutta:
Spidan akselin mitaksi kerrotaan 632,6 mm
SKF:lle 624 mm
SKF on listattu varsin monelle varaosanumerolle yhteensopivaksi, Spidan vain muutamalla.
Muitakin netistä löytyy ja vähän nuo akselin ilmoitetut mitat heittelee.
Mitäs olette itse laittaneet alle?
Comment
-
C5 A6 etupäähän minäkin oon laittamassa. Sinänsä varmaan voimanpaskasta ei hajoo vaikka tekis tulitikuista kun on tällä kertaa kyseessä 165hv 2.4 vapari, automaattilaatikolla ja kutrolla.
Sittenkin pistin nyt kumminkin sen SKF:n tilaukseen. 67€ vs 142€ oli koko kepille hinnat että olishan niitä halvempia voinu ottaa samalla rahalla toisen valmiiksi varalle mutta ei se nyt niin ylenpalttisen hauskaa vaihtaa ole.
Comment
-
Hiukan skeptinen olen ollut noiden suojakumien kestävyyden kanssa niin en laittaisi koko keppiä uusiksi.Ne kumit kun ei välttämättä kuitenkaan kestä pitkään.Omiin autoihin nykyään laittanut 15e niveliä joissa tulee kumikin mukana. Noi on niin halpoja et ei kannata enää edes kumia alkaa erikseen vaihtaa.Aika kauan se kestää ajella vaikka kumi hajoaisi.Yhtään tuollaista 15e niveltä ei ole hajonnut vielä, vanhin ollut 1.5v nyt paikoillaan.Edit. taisi olla juurikin tuo Gsp tai maxgear, suunnilleen saman hintaisia.
Comment
-
Ehkä tällä hetkellä useampi A6 C5 alkaa olla valitettavasti elämänsä ehtoopuolella niin "kestää seuraavat 300tkm" ei välttämättä ole se juttu.
Mietin itse siis noita mittoja, 8 mm lyhyempi SKF kuin Spidan niin mistä se on pois? Toki toihan voi olla ihan mittaustapaero, toinen vetarin päästä päähän ja toinen jonkun mutterin päähän tai jotain. Mielellään kuitenkin moottorin kyljestä renkaalle asti ettei jää ilmaan pyörimään, yksipyöräveto on vähän huono juttu ;)
Comment
-
Moi.
SKF vetari meni ainakin tuossa omassa autossani (-02 C5 2.0 Alt) heittämällä paikoilleen. Voin myöhemmin vielä kotona katsoa josko olisi kuitti tallessa josta näkisi tarkan varaosanumeron. Autodockista jokatapauksessa tilasin ja kyseessä oli vasen, eli kuskin puoleinen.
Oikealle vaihdoin pelkän suojakumin jonka ostin aluksi Motonetista, mutta ei kestänyt puolta vuottakaan. Sitten ostin marmoritiskilta orkkiksen joka on siis nyt paikoillaan.
Ainoa havainto Autodockin SKF vetoakseli versus orkkis on se että alkuperäinen on paksummasta putkesta tehty.
Mulla on se alkuperäinenkin vielä jemmassa, siihen pitäisi vain ostaa ulompi nivel ja suojakumi niin olisi taas iskussa. Voisi varalle laittaa sen kuntoon.
Itse vaihtotyö on helppo ja nopea, jopa näin ensikertalaisen silmin kun en ollut vetari remppaa koskaan ennen tehnyt mihinkään autoon.Viimeksi muokannut D`Artagnan; 18.4.2019, 20:02.
Comment
-
Se olikin Nimark varaosien kautta mistä tilasin sen vetoakselin.
SKF VKJC4879 ja hinta oli silloin viime kesänä 126€.
Eli tämän linkin SKF vetarin pitäisi olla sama https://profiteile.de/catalogsearch/...B0407271C&sc=a
Ns.himskattipultti pitää avata että saa käännettyä pyörän napaa tarpeeksi jotta vetarin ulkopään pystyy ujuttamaan pois.
Tuohon omaan autooni olin hiljattain tehnyt tukivarsirempan, joten kaikki paikat aukesivat helposti.
Comment
-
1.8/2.4/2.8 mahtuu tulemaan jos saa auton riittävän ylös.Tunkilla pitää nostaa jarrulevystä tms. jotta sisäpää tipahtaa paikoiltaan.
Comment
Comment