Joopa... Näitä päiviä taas. Pitkään jo katellu Passatin moniurahihnaa, että taitaa olla alkuperäinen kun on niin rispaantunu ja halkeillu (311tkm mittarissa). Tänään sitten ajattelin suorittaa pikaisen vaihdon.
Alfamerin mukaan vastapäivään lenkkiavaimella saa kiristintä käännettyä sen verran löysälle, että hihnan saa pois. Ja kyllähän se niin on, myötäpäivään pultti näytti aukeavan.
Kun löysin sopivan avainyhdistelmän, jolla pääsi käsiksi pulttiin niin että sitä kärsi kääntää vastapäivään, niin eikö tämä perhana vaan pyörii ja pyörii.
Eli tuli todettua, että jokin on vialla. Jengat vissiin menneet ja ilmeisesti kiristimen päästä!
Nyt sitten ajellaan kylmähkö rinki persuuksissa ja odotellaan koska saadaan vetää volkkari tien varteen parkkiin kun kiristimen rulla hihnoineen ottaa ritolat.
Mun tuurilla se repii mennessään jakohihnan suojat ja joku pala sopivasti jakohihnan väliin, voikin sitten verkonpainoja alkaa vääntelemään siitä...
Ilmeisesti joudun nyt vaihtamaan koko kiristinsysteemin, vai saako noita legoina? Entä se vaihto sitten? En nähnyt yhtään mitä kaikkea pitää repiä irti kun ei ollut keula huoltoasennossa, nyt se täytyy kyllä vetäistä siihen asentoon.
Voihan että sentään (melkein kiroilin...).
Edit: Katselin ja kaivelin etkaa, sieltä löysin osanumeron 028 903 315 M tohon AHUun mutta jotenkin kuva ei vastaa sitä mitä autossa fyysisesti on. Lisäksi tosiaan Alfamer ei neuvo ton kiristimen vaihtoa, eli kaikki neuvot ovat tervetulleita! Purkamallahan tietysti selviää paljon...
Alfamerin mukaan vastapäivään lenkkiavaimella saa kiristintä käännettyä sen verran löysälle, että hihnan saa pois. Ja kyllähän se niin on, myötäpäivään pultti näytti aukeavan.
Kun löysin sopivan avainyhdistelmän, jolla pääsi käsiksi pulttiin niin että sitä kärsi kääntää vastapäivään, niin eikö tämä perhana vaan pyörii ja pyörii.
Eli tuli todettua, että jokin on vialla. Jengat vissiin menneet ja ilmeisesti kiristimen päästä!
Nyt sitten ajellaan kylmähkö rinki persuuksissa ja odotellaan koska saadaan vetää volkkari tien varteen parkkiin kun kiristimen rulla hihnoineen ottaa ritolat.
Mun tuurilla se repii mennessään jakohihnan suojat ja joku pala sopivasti jakohihnan väliin, voikin sitten verkonpainoja alkaa vääntelemään siitä...
Ilmeisesti joudun nyt vaihtamaan koko kiristinsysteemin, vai saako noita legoina? Entä se vaihto sitten? En nähnyt yhtään mitä kaikkea pitää repiä irti kun ei ollut keula huoltoasennossa, nyt se täytyy kyllä vetäistä siihen asentoon.
Voihan että sentään (melkein kiroilin...).
Edit: Katselin ja kaivelin etkaa, sieltä löysin osanumeron 028 903 315 M tohon AHUun mutta jotenkin kuva ei vastaa sitä mitä autossa fyysisesti on. Lisäksi tosiaan Alfamer ei neuvo ton kiristimen vaihtoa, eli kaikki neuvot ovat tervetulleita! Purkamallahan tietysti selviää paljon...
Comment