Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 1.8t mystiset ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 1.8t mystiset ongelmat

    Hei

    Autoani vaivaa mystiset ongelmat ja taudit joista ei meinaa selkoa tulla itse tutkimalla tai merkkihuollon laadukkailla tutkimuksilla.

    Ajattelin nyt kuitenkin koittaa vielä tätä kautta kun varmasti jollain on vastaavia kokemuksia ollut.

    Autona siis vuoden 2012 audi a4 b8 quattro 1.8 turbo koneella , ja tuo uudempi 125 kw versio. Autolla on ajettu 103 000 km ja se on huollettu säännöllisesti ja huoltokirjan mukaisilla toimenpitellä.

    Ongelmat joita auto tekee ovat seuraavat.

    Kylmäkäynnistys
    Satunnaisesti joka toinen joka kolmas tai kerran kymmenessä kylmäkäynnistyksessä kuuluu konehuoneesta lyhyt noin 1-2 sekuntia kestävä metallinen rohina. Tämän olen paikallistanut ketjun kiristimeen jonne ei öljy kerkeä kylmänä ajoissa pumppaantumaan.

    Eli kyse mahdollisesti on rikkinäisestä/kohta hajoavasta ketjun kiristimestä tai löysästä ketjusta.

    auto ei kuitenkaan ole koskaan antanut minkäänlaista vikakoodia liittyen tähän satunnaisesti kuuluvaan ääneen. Viime talvena ajaessa reilun 20 asteen pakkasessa isolla tiellä syttyi auton moottorin merkkivalo. Päätyäni perille ja käynnistettyäni auton uudelleen tulikin ilmoitus että auto on välittömästi hinattava lähimpään audi liikkeeseen tutkittavaksi.

    Tällöin myös ohjaistehostin kytkeytyi pois päältä ja auto ei ollut niin kutsutussa ajokunnossa.

    Tämän johdosta autoon vaihdettiin moottorin lämpötilasensori tai muu vastaava kapistus.

    Moottorivikavalo hävisi ja auto toimi normaalisti ottamatta huomioon tuota satunnaista ketjun rohinaa.

    Mutta nyt itse ongelmiin joiden takia tännekkin päädyin kirjoittelemaan.

    Autossa on levottoman huono tyhjäkäynti, kone ei meinaa ensinnäkään lähteä kunnolla käyntiin ja käy todella huonosti etenkin pienessä pakkasessa. Kone empii ja rumputtaa ja melkonen räpätys tulee pakoputkestakin ulos, tätä kestä noin 1-2 minuuttia jonka jälkeen kone alkaa käymään normaalisti.

    Mikäli autolla ajetaan lyhyt matka tämän jälkeen, esimerkiksi lasten vienti päiväkotiin tai kaupassa käynti ei auto enää lähdekkään ensimmäisellä yrittämisellä käyntiin, vaan vaatii uudelleen starttauksen.

    Auto siis yrittää käynnistää itsensä, mutta tulee ainoastaan ilmoitus start and stop has been deactivated ja kun yritän uudelleen auto käynnistyy hyvin.

    Kaksi päivää sitten teki saman, lähti loistavasti käyntiin aamulla, vähän rumputti ja pumppas mutta päästyäni työpaikalle koitin heti käynnistää uudelleen ja kappas auton startti jäi pyörimään jota ei ole ikinä ennen käynyt.

    Eli auto jäi jumittamaan toistuvasti starttiääntä mutta mitään ei tapahtunut, kun virta avainta painoi uudelleen otti pois ja laittoi takaisin auto käynnistyi hyvin.

    Auto myös pitää mielestäni todella sporttista ääntä enkä meinaa tätä hyvällä tavalla vaan ääni muistuttaa lähinnä kun takapönttö olisi vaihdettu pakoputkesta tai vapaavirtasuodatin olisi tuning mallia.

    Seuraavat ongelmat on jo testattu:

    - Tulpat vaihdettu 10 000 km sitten
    - Sytytyspuolat eivät anna minkäänlaista virhekoodia missfirestä tai muusta vastaavasta.
    - Autosta ei löydy mitään vikakoodeja.

    Tämä on vienyt itseni sellaiseen tilanteeseen että auto suorastaan vituttaa joka päivä ja ei kiinnosta pätkän vertaa toistuvasti viedä autoa merkkihuoltoon tarkistettavaksi josta tulee viesti että autossa ei ole aktiivisia vikakoodeja.

    Ketjun venyminen ja sytyspuolien rikkoontuminen tuntuu olevan tässä mallissa valitettavan lyisestä, mutta olen ymmärtänyt että ketjun venyminen ei taas pitäisi itsessään aiheuttaa ongelmia tyhjäkäynnin tai käynnistymisen kanssa.

    Jos jollain on mahdollisesti ollut vastaavia kokemuksia ottaisin mielelläni tarinoita tai korjausehdotuksia vastaan.
Working...