Viime vuoden ensimmäisistä pakkasista lähtien on ollut audin kiusana P000a vikakoodi ja satunnaisesti tullut myös P0011 koodi. Mitä tehty? Vaihdettu nokan ajoitusventtiili, nokan asentotunnistin ja öljyt ja suodatin (mann), öljyn vaihdon jälkeen ajettu n. 400-500km ja viimeiset 250km meni ilman vikakoodeja ja valoja, joka tänään sitten syttyi kun ajattelin jo vian korjaantuneen. Tarviiko tästä nyt sen enempää asiaa ressata, kun auto käy ja kukkuu normaalisti vaikka valo palaakin. Eli kovaa ajoa vaan ja seurata tilannetta? Tai ei tämä auton käynti aivan ongelmaton ole, kylmäkäynnistyksissä joutuu välillä sahailemaan ja auto sammuilee välillä kun ajaa hiljaa pienillä kierroksilla, mutta nämä ei taida tähän liittyä, kun tuota ilmeni satunnaisesti jo ennen kun valo syttyi ja vikakoodeja ilmeni.
Edit:
Kesällä uusittu nokkien välinen ketju ja kiristin, merkkiä Febi, tämän ketjurempan jälkeen mittariin tuli 4000km, jonka jälkeen vikavalo syttyi ensimmäisen kerran, asennuksessa tuskin korjaaja mitään ryssi koska eikös asennusviat ilmenee yleensä aikalailla heti, eikä vasta 4000km jälkeen? Tehot on autossa tallella eli en jaksa uskoa että jakokaan olisi hypännyt.
Vinkkejä mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi vai kannaattako tehdä juuri nyt mitään?
Edit:
Kesällä uusittu nokkien välinen ketju ja kiristin, merkkiä Febi, tämän ketjurempan jälkeen mittariin tuli 4000km, jonka jälkeen vikavalo syttyi ensimmäisen kerran, asennuksessa tuskin korjaaja mitään ryssi koska eikös asennusviat ilmenee yleensä aikalailla heti, eikä vasta 4000km jälkeen? Tehot on autossa tallella eli en jaksa uskoa että jakokaan olisi hypännyt.
Vinkkejä mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi vai kannaattako tehdä juuri nyt mitään?
Comment