Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 2.8 5v 98 iso ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 2.8 5v 98 iso ongelma

    joo o
    ajelin ja tehot tuntui olevan kateissa,pysäytin kurkistin konepellin alle. remmin kiristin ilmeisesti leikannut kiinni ja lentänyt mäkeen.vein liikkeeseen remmi vaihtoon ja toivoin ettei muuta ole hajonnut no tietäähän sen puristukset kateissa eli venttiilit solmussa!! kuulemma halvemmaksi tulee vaihtaa koko kone?? kannen alle ei vielä olla kurkistettu uusi kone maksaa kuitenkin n.3000 !!
    kuinkahan helposti männät menee ja olisko vinkkii mistä voisi saada kannet tai voikohan niitä korjata
    kone tyyppi alg.
    help pleeeees

  • #2
    Se kone kuitenkin kävi vielä? Eli se remmi ei ollut poikki, jako vain päässyt pieleen. Olivatko korjaamolla laittaneet uuden kiristimen, ja remmin paikalleen ennen puristuspaineiden mittausta. Ne puristukset voivat puuttua, vaikka venttiilit olisivat ehjinä, jos jako on sopivasti pielessä.

    Itsellä kävi joskus aikoinaan niin että että auto sammui kesken ajon, eikä lähtenyt käyntiin. Vein korjaamolle jossa totesivat että hihna on hypännyt ja jako on pielessä. Mittasivat puristukset ja joistain pytyistä olivat kokonaan kadoksissa. Sanoivat että venttiilit solmussa ja esittivät mukavan hintaisen kustannusarvion. Itse en tätä oikein uskonut koska mitään kilinöitä ei koneen sammuessa ollut kuulunut ja koneena oli ikivanha 1.8 8v jossa venttiilit eivät tapaa mäntiin kovin herkästi. Pyysin korjaamoa pistämään hihnan kohdilleen, niin tulen hakemaan auton pois, oli sitten venat solmussa tai ei. Laittoivat hihnan kohdilleen ja sen jälkeen auto toimi taas täydellisesti. Puristukset mitattiin ja ne olivat erinomaiset.

    Ehkä sinun tapauksessa hieman epätodennäköinen vaihtoehto, mutta kannattaa ennen koneenvaihtoa kyllä varmistua, että ne venttiilit ovat oikeasti menneet.

    Comment


    • #3
      kuulemma mittasivat puristukset remmin vaihdon jälkeen . mutta kyllä käskin avata kannet ja varmistua että ovat korjaus kelvottomat sen uskon kyllä että venttiilit ovat kärsineet. ei paljon huvittais konetta vaihtaa. tuotakaan konetta ei hirveästi löydy!

      Comment


        #4
        Kyllä noita koneita ihan korjattua saa. Ja halvemmalla ku 3te. Korjaamoista on tullu ahneita.

        Voisit vähä kysästä, että yrittääkö ne vedättää.

        Comment


        • #5
          Öö tuo on jo 30v kone, eikä vanha 12v? Tai no ei sen niin väliä. Mulla katosi puristukset yhdestä pytystä vuosi sitten V6 2.6 12v -koneesta ja tuli punnittua eri vaihtoehtoja. Itse tekisin sinuna niin että jos auto on nyt esim. jossain merkkikorjaamolla, niin soittelisin kaikki lähiseudun nyrkkipajat läpi ja veisin auton jonnekin halvempaan paikkaan jossa sitten kurkistettaisiin koneen sisään. Jos halvalla haluaa päästä niin siinä voi sitten miettiä esim. kannen/kansien/tms. ostamista käytettynä tai mitä nyt onkaan rikki. Korjauttaa kannet (venttiilit) jossain alan putiikissa tms. Mitään täystuhoahan siellä ei liene kun kerta kone kuitenkin käy, joten se kokonaan uusi kone kuulostaa tässä vaiheessa ylireagoinnilta. Tietysti jos alakerta on vaurioitunut käytännössä korjauskelvottomaksi niin miettisin jostain käytettyä konetta tilalle.

          Merkkikorjaamothan ei kovin mielellään ala asiakkaan purkuosia autoon asentamaan. Minä teetätin merkkikorjaamolla ainoastaan pikaisen diagnoosin viasta (puristusmittaus), kun sitä olin sinne alunperinkin automaattilaatikon öljynvaihtoon viemässä ja kone laukesi vähän ennen liikkeen pihaa. Sitten soittelin kaikki alan puljut läpi ja löytyi hyvinkin asiantunteva yhden miehen korjaamo jossa tuntiveloitus oli vain puolet normaalista, eli 30?/h! Ensin meinasin kääntyä ovelta takaisin kun siellä joku kaksmetrinen hujoppi antoi lekaa ruosteiselle jetalle sätkä suussa, mutta ei ole koiraa karvoihin katsominen.

          Nuita kansia, koneita ym. palikkaa voi löytää purkamoilta, mutta uskoisin että kannattaa perehtyä tämän foorumin väkeen ja kerholaisiin ensin. Löytyy osakanavat Saksaan ym.

          Comment


          • #6
            mistä venttiilit

            juu pitäis jostain saada venttiileitä tai kannet niin mistä sais hommattua onko tietoa?
            auto on audi a4 2.8v6 5v ACK -97

            Comment


            • #7
              Itse tilasin omaan a8 osat täältähttp://www.parts2go.de hinnat ainakin oli sillon kodallaan muihin paikkohin verrattuna. auton merkin ja mallin kun syötät ensin ja sitten kirjotat hakukentään (ventil) niin löytyy jotain tarvittavia osia.

              Comment

              Working...
              X