Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus D2 coilovereista!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Varoitus D2 coilovereista!

    Sattuipa tänään töissä aika mielenkiintoinen tapaus, kun Evo-Mitsusta putosi etutolppa alas ihan omia aikojaan.

    Irronneen tolpan yläpäässä kumia, joka lähinnä pyhällä hengellä kiinni metallilevyssä, joka yhä omalla paikallaan. Kumin keskellä tietysti mutteri, joka pitää paketin kasassa. Toiminee jotenkin pyörät maassa, mutta vauhdikkaamman nyppylän ylityksen jälkeinen alastulo voi olla "aika jännä".

    Tuntuu olevan laatu kohdallaan...
    Attached Files

  • #2
    Olisiko vaan kasattu väärin ? Coupe audissa oli kaikki tolpat kasattu väärin ja puuttui yläpään "palikoita", lähes ok pyörät maassa mutta ei ilmassa.

    Comment


    • #3
      Veikkaan kans et jotain on asentajalta jäänyt uupumaan. Pitäähän tuossa yläpäässä olla joku levy ettei köy juuri näin.

      Comment


      • #4
        Se kävi kyllä mielessä, että joku aluslevy siitä saattais puuttua, mutta toinen puoli (joka pysyi ylhäällä) näytti samalta (vaikka sama asennusvirhehän se luonnollisesti sielläkin olisi). Ja jälkeen päin kun koitin netistä katella kuvia, niin ei niissäkään näkynyt lisäosia. Tuollainen kumilimppu siinä ilmeisesti on, joka ratkennut ylemmän metallilevyn juuresta.
        Viimeksi muokannut panu; 23.1.2017, 23:09.

        Comment


        • #5
          Ei ole kyseisen valmistajan tuotteista omakohtaista kokemusta, mutta pitää ääneen ajatella, että onhan noita varmaan melkoisesti myyty ja pelkästään Suomessa, että luulisi noita tapauksia olevan enemmänkin, jos tosiaan pelkästä huonosta laadusta olisi kyse...

          Comment


          • #6
            Ei ole itselläkään aiempaa kokemusta kyseisestä merkistä. Voihan noissa kiinnityksissä olla myös automalli- ja alustaversiokohtaisia eroja. Mistään valo- tai räjäytyskuvista, mitä netistä löytyy, en kuitenkaan ole löytänyt minkäänlaista prikkaa, joka tuossa estäisi irtoamisen. Jos kiinnitys on pelkän metallilevyyn vulkanoidun kumin varassa, on sanomattakin selvää että ennemin tai myöhemmin käy näin. Tuo alusta on ehtinyt olla autossa jo aika monta vuotta.
            Pahimmillaan joku nuori kotivatanen kokeilee pikkutien nyppylästä loikkaamista rallityylin, pyörä taittuu alle ja pöpelikkö kutsuu tuhoisin seurauksin.

            Eikös näihin ollut tavattoman vaikea saada kunnollisia hyväksyntäpapereita? Ehkä tässä on yksi syy, ettei niitä löydy...

            Vaikka autojen rakennemuutosta helpotettiin, ei se tarkoita sitä, että mikä tahansa epämääräinen lausunto riittää todistamaan osien tieliikennekelpoisuuden.

            Comment

            Working...