Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Tehtaan sporttialustalla kuin traktori

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B6 Tehtaan sporttialustalla kuin traktori

Alkaa koko ajan enemmän ärsyttämään tuo korkea keula

Olen kuitenkin tyytyväinen ajettavuuteen tehtaan sporttialustalla. Olisiko mitään edullista keinoa laskea auton keulaa, sortumatta kuitenkaan ns. amisvirityksiin?

- entä jos vaihtaisi pelkät etujouset esim weitecin -40mm settiin (ei tehne hyvää ajettavuudelle?)
    - entä jos vaihtaisi kaikki jouset esim -40mm/-25mm settiin? (iskareiksi jäisivät tehtaan sporttipaketin iskarit)
    - entä jos vaihtaisi kW varianten säädettävän alustan? autolla on kuitenkin ajettu jo 85tkm, eikö iskarit ole kohta uusimisiässä muutenkin? Jäykkyyssäätöä en tarvitse, eli kW1 olisi se mikä kiinnostaa. Mutta onko se kovin kivireki tehtaan sportalustaan verrattuna? Lisäksi tälle vaihtoehdolle kertyy tuota hintaakin...
    - muita ideoita?

Ihan tyystin off topicia, mutta mitkä vanteet sulla on alla? Miellyttääpi nimittäin silmää....

Comment

Minusta tuntuu siltä että voi olla vaikea saada sopivan korkuinen alusta kun nuo monesti laskee vähän miten sattuu. Varsinkin kun sulla jo on madallettu alusta (-20mm?), niin miten mahtaa joku -40 mm alustasarja muuttaa tilannetta. Ehkä madaltuu nykyisestä sen 20 mm lisää, tai sitten ei. Jos ei halua kokeilla ja arpoa, niin säädettävällä alustalla ei tule niin paljoa harmaita hiuksia.

Itse olen kokeillut "miljoonaa" jousta ja patenttia entisiin autohin kun aina jostain oli väärällä korkeudella. Kyllä sen sai niinkuin halusi, muttei ekalla kerralla.

Comment

Itsellä B7 Avantti tehtaan sporttipaketilla ja siihen vaihdettu Eibachin Pro-Kit madallusjouset (Eibachin sivujen mukaan tiputtaa 30mm/30mm). Mittasin itse silloin heti tiputuksen jälkeen ja näytti tippuneen jotain reilu 15mm siitä originaalista. Saisi kyllä tuo keula olla vieläkin ~sentin matalammalla :)

Comment

Jarza:

Vanne on Dezent, tyyppi S. 18"/8,0".

Comment

OT jatkuu:

olbe: Onko sinun autossasi kalvoilla tummenetut lasit? Mitkä prosentetit?

Comment

olbe: Mikähän mitta mahtoi jäädä edessä/takana tuolla Eibachin pro-kitillä kaaren ja navan väliksi?

Comment

anotsook: vastattu privaan tarkemmat speksit

jesku: ei mitään muistikuvaa valitettavasti, voin yrittää mitata tuon jossain vaiheessa! Tipauta mulle vaikka YV niin muistan vastata :)

Comment

Olbe
                  Laita vain tännekin tulemaan tietoa tuosta tummennuksesta...

P.S. Kylläpä taas harmittaa, kun katselee tuota mustaa audia. Edellinen avantti oli yhtä upea musta ja nykyinen sellainen eiminkäänvärinenhopeanharmaa. Black is beautiful.

Comment

Näyttää olevan alustasarjat 3.0 koneelle paljon vähemmässä kuin 1.8T-koneisiin. Tietääkö kukaan sellaista (ei säädettävää) alustasarjaa, joka olisi esim -45mm/30mm keula/perä ja se sopisi A4 3.0 avant quattroon?

EDIT: tai joku muu vastaanvantyyppinen, enemmän edestä pudottava madallus.

Comment

^ Eikös nuo Eibach Sportline jouset pudota A4 B6 3.0 quattro avanttia 50-45 / 40-35mm. Näytti olevan 299 euroa satsi.

Comment

Ittelle just laitettu kw v1 ja kerralla saatiin toivotunlainen, ohjeideni mukaisesti madallettuna!

Mulle kanssa nuo kiinteän madalluksen setit tuottanut kohtuullisesti harmaita hiuksia, aina joku kulma ollut väärällä korkeudella...

Edellisellä kerralla päätin, että ei enää mitään muuta kuin säädettävä. Ei tarvii arpoa mistä tippuu ja mitenkä paljon. Suosittelen!!

Comment

Antti Pietilä:
                          jotenkin nuukuus vaivaa tässä kohtaa... tuollaiselle varmaan tulee asennettuna hintaa 1500e tms?

Jari Salo:
                          Niinpä tosiaan onkin. Nuohan voisi olla asialliset.

Yleisesti:
                          Mitäs olette mieltä, onko tehtaan sportti-iskareissa vielä tarvetta vaihtoon, kun autolla ajettu 87tkm. Olettaen, että ollut nyt normaalikäytössä koko ikänsä.

Comment

ja jos tuollaiset eibach sportlinet 50/40 madaltavat laittaa, niin kai sitä maavaraa on vielä yli 8cm jäljellä?

Comment

Petteri: Ei nyt ihan noin paljoa variantte ykkösestä, kakkosesta muistaakseni melkein...

Saiko tuohon v6:een tuota sportlinea, 1.8tq avanttiin ei ainakaan saanut....

Ja jos saa, niin kyllä mut ainakin 50mm madalluksella katsastuksesta läpi päästettiin, eli kaiketi siellä se 8cm maavaraa on...

Comment

tänään sitten selvisi, että eibach sportlinea ei saa quattroihin ollenkaan. tuo -50/-40 satsi olisi ollut juuri sopiva.

Onko tässä nyt pakko tilata säädettävä? eikö kellään ole mitään tuohon kolmelitraiseen quattroon sopivaa edestä enemmän madaltavaa alustasarjaa tai edes jousisettiä tiedossa?

Comment

Itse ostin cobran -50/-40 jousi satsin. Olisin myös ostanut tuon sportlinen, mutta kun ei saa quattroon ja säädettävä alusta maksaa ja opiskelijan pussille liikaa....

Kokemuksia ei vielä cobran jousista ole, kun pitäisi tulla viikon päästä vasta minulle.

Comment

Hmm, -02 vm Audi ja opiskelija ei täsmää mun maailmassa :) Minä totuin elään pussiruualla ja ajeleen 127 fiiulla mun opiskeluaikoina. Maailma selkeesti muuttuu :)

Comment

Petri:

ihmisten varallisuus ja senhetkinen kuukausipalkka korreloivat päivä päivältä vähemmän keskenään.

Comment

Micco:

mistäs tuollainen cobran satsi kannattaisi hankkia? Mitä sellainen suunnilleen maksaa nettona?

Comment

alkaa vähitellen sahaamaan kiinni...

eihän tuolta cobraltakaan löydy jostain helvetin hyvästä syystä meitsin laitokseen kuin 30/30mm sarja.

*?!!@ prkl

Comment

voisiko siitä seurata ongelmia, että laittaisi sedanin quattro 3.0:n jouset? tuskin suostuvat toimittamaan sedan quattro 3.0:n etujousia ja avantin takajousia jolloin syntyisi 50/30mm setti.

Comment

monologi jatkuu... no cobralta löytyi kuitenkin sitten 3.0 quattro avantiin 50/40 setti. homma siis näyttäisi olevan tältä erää selvä ja setti on tilattu, mutta katsotaan nyt...

Comment

Working...
                                              X