Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 4L faceliftaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Q7 4L faceliftaus

    Empä löytänyt tälläistä ketjua, joten aloitetaampa :)

    Kaveri tosiaan hankki tuollaisen prefacelift 4.2Tdi:in ja heti alusta hänellä oli ajatusta karsia hieman tuota pappalookkia pois.

    Auto on siis ilmajousitettu prefacelift - tais olla vm. 2007/08 vailla minkäänlaisia sisäisiä tai ulkoisia konsonantteja. Tarkoitus olis paneutua ainakin aluksi tuohon ulkonäköön ja alustavasti tuli suositeltua tyylitietoisesti sitä, millä V12TDI on ulkoisesti puettu. Samalla tulisi sitten piilotettua nuo ulkoiset harmaat -70's DDR muovit maalin ja tuoreemman lookin alle.

    Tähän suositteluun päädyin alustavasti siksi, että kyseistä korisarjaahan on saanut tehdastilauksena myös viimeisimpiin 4L:iin - moottorista riippumatta, joten Suomen teilläkin näitä wanabe V12TDI:itä liikkuu puolimoottorisinakin. Mielestäni kyseinen sarja on todella tyylikäs OEM -sarja ja henkii kivasti tuplakonsonattia sen verran kuin hyökkäysvaunu sitä voi olla. Suomessahan tätä myytiin ymmärtääkseni "Style" -markkinointitermin alla - maailmalla ymmärtääkseni on ollut ainakin "Sport":ia.

    Siinä olis siis perusspeksit. Vaihtoon siis menisi ymmärtääkseni ainakin koko etumaski ja takamaski vaimentimineen, sekä kyljille pitäisi antaa lisää kullitettua väriä - sekä vanteet pitäis valita.

    Millaisia ajatuksia kyseinen asia herättää muissa kerholaisissa ja onko joku mahtanut tehdä jotain vastaavaa suomenmaassa? Mahtaako uudet palikat sopia suoraan prefaceliftiin? Ja sitte, kuka möis ja mihin hintaan? Teppo? Marmori ei liene kovin kustannustehokas / järkevä ratkaisu tässä asiassa - vai onko?

    Tuossa hieman Ilta-pulun tarinaa aiheesta: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288749153690.html

  • #2
    Halvalla tuosta ei pääse kyllä millään, mutta sekin riippuu ihan lompsan paksuudesta. Näkyy möhköissä jo pelkkä muovihelma pohjamaalissa maksavan hunajaa. Vanteissa taas hankaluutta aiheuttaa kantavuus/pulttijako joka rajaa suuren määrän vanteita pois.

    Mitä sopivuuteen tulee, korkeampi puskuri aika varmasti johtaa siihen että vaihtoon menee sisälokaria, levikettä, puskureiden sisältä tukimuoveja jne. Varmista myös alkuun käykö faceliftin puskuri vanhoihin suojiin, valoihin ja konepeltiin.

    Comment


    • #3
      Ei näistä kyllä minun mielestä tuota pappalookia saa millään pois. Tuo V12:n maski ja perän hilppeet vielä menee, mutta yleisesti muut myynnissä olevat korisarjat menee autotallituninki sarjaan.

      Puskurin ja ovien alla olevat muovit minäkin ajattelin maalata korin väriin. Entisessä minulla oli ne maalattuna ja sopi minun silmääni hyvin.

      Tuo kantavuusvaatimus tosiaan rajaa paljon vannevaihtoehtoja pois pelistä.
      Viimeksi muokannut Beedro; 4.11.2015, 15:52.

      Comment

      Working...
      X