Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 E2,6 etuiskarit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100 E2,6 etuiskarit

    Moro,

    vaihdoin –93 E2,6 100:seen etuiskarit. Homma kävi helposti. Ylhäältä kolme mutteria auki, alhaalta putkitongilla iskarin kiinnitus holkki (oli aika tiukassa) auki ja sitten nostin vanhan iskarin yläkautta ulos. Vanhasta iskarista kiinnitysmutteri irti (kuusiokoloavaimella pitelin kiinni ettei tanko pyöri mukana) ja sitten sain sen kaulalla olleet pohjaus kumi yms. osat siirsin uuteen iskariin.
    Uudet suojakumit yläkautta paikalleen ja tökkäsin uuden iskarin myös yläkautta asennusputkeen paikalleen, putkitongilla holkki kireälle ja yläpään kolme mutteria kiinni. Aikaa kului vajaa tunti per puoli.

    MUTTA......
    Olisiko siinä yläpään kiinnityksessä pitänyt jotenkin säätää niiden kolmen mutterin kiinnityskohtaa ? Ei se mitenkään pahasti ahdistanut kun laitoin paikalleen, eikä säätövaraakaan ole hirveästi.
    Olisiko asennusputkeen pitänyt lorauttaa öljyä….jos niin miten paljon ?
    Uusien suojakumien alapää ei pysy paikoillaan. Kumi on liian löysä, että pysyisi sen kiristysholkin päällä. Pitäisikö se hirttää siihen kiinni banduit siteellä vai miten se laitetaan ?

  • #2
    Satasen etuiskarit

    Morjens.
    Joo, iskarien vaihto sataseen on suht helppo homma, kun muistaa yhden asian, nimittäin merkata sen yläpään. Niillä kolmella mutterilla: kun ne löysää, säädetään pystykallistuma, eli camber. Ne on nyt sitten pielessä. Kipin kapin ohjauskulmien säätöön. Ja se haitarikumi pysyy kyllä alapäästään omassa urassaan, jos ko. osat on alkuperäisiä, tarvikkeet Audeissa voi heittää mettään samantien.

    Comment


    • #3
      Jos en väärin muista niin C4:ssä iskarin suojakumi ei ole kuin ylhäältä kiinni ja alapää kuuluukin olla "irti".

      Jos näet vielä ne "vanhat ruuvikohdat" ja lautasen paikan niin voit yrittää asettaa kohdalleen.

      Comment


      • #4
        Minulla olisi sellainen pikkuprobleema ettei toisella puolella tuo iskunvaimentimen suojakumi oikein pysy paikallaan. Oli nytkin tipahtanut läpi. Missä kohtaa yläpäässä on sen "ura"?

        Comment


        • #5
          Taitaa olla jo hiukka myöhäistä vastata, mutta kumi tulee vetää siihen jousen yläpäässä olevan levyn keskeltä alas osoittavaan kaulukseen, johon se kyllä istahtaa ihan nätisti. Jos yläpää on auki, kannattaa sormeilla sitä kautta.

          Itse taas kysyisin alapäästä paria asiaa:

          Siellähän on alapäässä semmoinen n. 7 cm korkea iskariputken päälle tuleva muovinen putki, jossa toisessa päässä kaulus ja johon taas haitarikumi alapäästään puolestaan kiinnittyy.

          Kauluksen sisällä on muutama haitta, jotka lipsahtavat iskarin korkin yli. Vanhemmiten näyttänee olevan, että haitat kuluvat ja muoviputki tosiaankin on melkoisen "irti".

          Nyt kuitenkin jäi hiukan askarruttamaan: Kummin päin se muoviputki on siellä alunperin ollut? Jos kaulus on yläpuolella, putkihan jää sitten pitkälle ja peittää aika hyvin sen putken kaulan, jonka sisässä iskaripatruuna on. Jos taas muoviputki on tosin päin, se on kokonaan sen haitarikumin sisässä.

          Jos muoviputki on haitarin sisässä, mahtaako se yltää riittävästi suojaamaan? Otin muutaman huonon kuvan purkuvaiheessa eikä asiaa oikein näy, mutta näyttäisi olevan nimenomaan näin ollut?

          Kummin päin kuuluu?

          Toiseksi, viitaten edellä esitettyyn Pennivasaran kommenttin: Kuuluuko se tosiaan olla "irti"?

          Comment


          • #6
            Jos jollakulla on sopivia manuaaleja tai vastaava C4 satku tai A6 pihassa, olisin kiitollinen pienestä vilkaisusta; tarvisi nimittän kohta kasata vehje pois muiden tieltä...

            Comment

            Working...
            X