Tarvitaanko tuohon otsikossa mainittuun operaatioon joitain erikoisempia työkaluja ja jos tarvitaan, niin mitä? Olisi aikomus kenties tulevan viikonloppuna moinen operaatio suorittaa. Onko tarpeen hommata joitain muita palikoita iskarien lisäksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takaiskarien vaihto typ 89 Q
Collapse
X
-
7mm:n kuusiokoloavain ja joku avain, jolla saat sen uramutterin iskarin yläpäästä irti. Eipä siihen juuri muuta tarvitse. Kannattaa tarkistaa suojakumien kunto samalla tai vaihtaa ne joka tapauksessa, eivät taida omaisuuksia maksaa. Yläpäässä on laakeri, mutta se ei kovin suurelle rasitukselle joudu, joten lienee kunnossa.
E: Hommattiin poikain kanssa tällainen, niin helpottuu tuo uramutterin irroitus.
-
Kiitoksia neuvoista, toinen iskari on vaihdettu ja toinen tolppa odottaa autotallissa uutta iskaria. Noilla neuvoilla ja kaluilla homma oli sangen helppoa.
Pari ongelmaa toki tuli vastaan. Ensinnäkin alapään pultit olivat vähintäänkin nihkeät avautumaan: kierrettä turhan paljon näkyvissä ja jengat ruosteessa.
Isompi probleema tuli vastaan, kun piti avata se "peltimutteri", jolla patruuna kiristetään jousijalkaan. Ei piisannut putkipihtien ote ja viilapenkkikin pöytineen meinasi tulla mukana, joten luovana suomalaisena rälläköin mutterin halki ja sitten katkaisutaltalla ja moskalla auttelin sitä pyörimään.
Ilmeisesti tuohonkin hommaan olisi jossain jokin työkalu olemassa, koska tuon vempeleen keskireikä on muotoiltu kuusikulmaiseksi.
Comment
-
Syksyllä vaihdoin etuiskarit. Tolpan korkki avattiin niin että haettiin puljusta isoimmat putkipihdit
mitä löytyy, niihin liitettiin metrin jatkovarsi, toinen seisoo irtonaisen ruuvipuristimen päällä missä tolppa on kiinni ja toinen vääntää. Tämän lisäksi piti antaa varovaisesti vielä lämpöä tuolle.
Joo - kannattaa laittaa kuparitahnaa kasauksessa.
Comment
Comment