Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

18"x7" vanteelle 225/40 rengas?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

18"x7" vanteelle 225/40 rengas?

Rengasliikkeen mukaan saa menemään, mutta tuleeko hassun näköinen ja kärsiikö ominaisuudet mitenkä? Olisiko järkevämpi vaihtoehto 215/40 kumit? Ei saanut 4-pultti jaolla tuon leveämpää TSW:n vannetta. 5-pulttisena ois kyllä ollu 8" leveys saatavana:/

225 näyttää omasta mielestä fiksulta 8,5" leveällä, joten toi voi kyllä olla aika hassun näkönen.

mulla oli tarkotus kokeilla tollasta 215/40 nakkia 8" vanteelle jos vaan kantavuus on järkevä jne. ei se siinäkään ole mikään ihan huiman venytetty vielä. mutta tämä on ihan makuasia, kyllä noi molemmat siihen menee ja jos noista pitää valita niin toi kapeampi ehdottomasti.

Comment

215 kantavuus menee monesti audeissa aika hilkulle virallisia juttuja tulkiten. Itellä ollut joskus 8" vanne ja 225/40 ja mielestäni oli ok.

Comment

Ulkonäkö riippuu renkaasta, siis miten se näyttää istuvan vanteelle. Itsellä 225/40 ja 8,5":sta jonkin verran kokemusta, mm. Dunlopit näytti hyvältä mutta Pirellit 'venytetyiltä'.

Comment

En itse laittaisi 7" vanteelle 225:sta, voi näyttää vähän munkilta.
          Mulla on tuossa yhdet 7,5" leveät vanteet joilla on 225/45 kumit ja juuri voisin ne hyväksyä tuollaisena. Fiksumpi koko lienee muutenkin coupeen 215.

makuasioita tietysti nämäkin ja olen hieman vajaavainen sanomaan mitään koska kaavailen 225/45 17" kumeja 9,5" leveälle vanteelle :)

Comment

makuasioista ei tosissaan voi kiistellä :)

ittellä on 235/40 8" leveällä ja minusta liian kapea rengas tai sitten leveä vanne :)
            Miettinyt jotain 255/40 seuraavaks..

Comment

225-kumille on sallittu vanneleveys 7-8,5" rengaslasin taulukon mukaan.

Comment

Niin 45 profiililla. 40 profiililla näyttäs tuo 215 kumi olevan sopiva.

225/45-16,17,18
                7,5; 7,0 ? 8,5

215/40-15,16,17,18
                7,5; 7,0 ? 8,5

225/40-16,17,18
                8,0; 8,0 ? 9,0

Comment

Katos vaan, minulta jäi profiili huomioimatta. Pahoittelut harhaanjohtamisesta, onneksi huomasit virheen.

Comment

Muistaakseni tarjosivat mulle tota 17/45/225 rengasta tohon omaan kärryyn. Silloin kun olin ostamassa. Jos vaan mahtuu pyörimään niin miksi ei.

Comment

Toihan on oikeen hyvä 7" vanteelle. Itsellä 225/45/17 7" leveellä vanteella ja tulee juuri oikein paikoilleen. Eli vannesuoja on karvan verran vanteen reunan ulkopuolella ja näin ollen tekee sille tarkoitettua tehtävää. Takana on taas 245/40/17 8" vanteella ja sekin istuu sinne juuri sopivasti. Turha sinne alle on laittaa leveetä vannetta ja "kapeaa" rengasta. Sitten kun lainaat sitä emännälle ja saat auton takas vanteet ruvella niin v*tuttaa. No kukin tyylinsä mukaan ja ainakin noi gyntterit tuntuu harrastavan juuri tätä kumin venyttämistä ylileveille renkaille.

Edittiä: Mulla renkaina Kumho MX renkaat.

Comment

No niin renkaat laitettu vanteitten päälle ja ihan hyvälle nuo näyttävät. Oikeestaan aivan normaalin näköiset. Jäi sopivasti vanteelle suojaa.

Comment

Aika hilkulla ajelette, jos renkaan vannesuojat suojaa vannetta. Mulla tuli kontaktia reunakivetykseen ja vannesuoja on nyt muisto vain. Selkeä muisto kuitenkin kun katsoo vanteen skraadeja. Ai niin, ja 225/47-17 kummit 8 tuuman vanteella.

Comment

Working...
                          X